Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Magkatarr är hemskt!Satans.
Jävla.
Magkatarr.
Eller sår.
Tagit maxdos av allt, men det blir nog ingen sömn inatt.![]()
En bekant köpte hästtransport och typade om den för att få lov att dra den. Detta innebär att man bara får dra en häst (eller snarare en islandshäst eller ponny) i den. Lastar sen glatt på två hästar och kör lite då och då.
Vet ett par som köpte ett släp som fick lasta typ 300 kg till deras häst som vägde runt 600 kg.En bekant köpte hästtransport och typade om den för att få lov att dra den. Detta innebär att man bara får dra en häst (eller snarare en islandshäst eller ponny) i den. Lastar sen glatt på två hästar och kör lite då och då.
Går bra ända till man står på trafikplatsen på motorvägen och inte får köra där ifrån med två hästar i släpet.En bekant köpte hästtransport och typade om den för att få lov att dra den. Detta innebär att man bara får dra en häst (eller snarare en islandshäst eller ponny) i den. Lastar sen glatt på två hästar och kör lite då och då.
Poängen, om än förkastlig, är ju att det blir ett annat brott. Ett släp med för hög totalvikt för ens körkortsbehörighet innebär ju just att man kör med otillräcklig behörighet, vilket överlag är hyfsat allvarligt. Ett de facto lika brutto-tungt släp med laglig totalvikt för behörigheten men överlastat är en annan sak, överlag inte lika allvarligt och innebär inte nödvändigtvis körkortsförlust...
?@Rosett
Det är samma som i Värnamo. Det heter Hamburger Hill då det ligger fyra hamburgerkedjor på en pytteliten yta...
Den biten är ju vital, jag tror att många missar (eller väljer att blunda för) att man ju som regel behöver göra en konstruktionsförändring om man registrerar om ett släp till lägre totalvikt. Klenare kulhandske, lägre klassade däck och sånt.samt att jag visste att rent mekaniskt skulle släpet hålla (vad det håller för och vad det är klassat för är ju två olika saker).
Exet och jag hade bägge BE-kort. Så vi köpte ett släp med vikt 1990.Vet ett par som köpte ett släp som fick lasta typ 300 kg till deras häst som vägde runt 600 kg.
Själv valde jag släp efter bil och körkort...
Mitt släp har en vikt på 1500, är inte många som får dra det på b-kort, men jag kanExet och jag hade bägge BE-kort. Så vi köpte ett släp med vikt 1990.
Jag kunde lasta bägge hästarna i släpet. Men blev stoppad av polisen irriterande ofta. De hoppades kunna bötfälla men tji
Det var väldigt skönt att säga ja till dem som ville låna - men ställa frågan om de verkligen fick köra det.