Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ekorrar. Igen. Sedan grannen slutade mata dem för en två månader sen har det varit underbart lugnt. Jag har kunnat ha alla fönster och balkongdörren öppen hur mycket jag vill. Har kunnat sova med vidöppet fönster.

Fram tills idag. Började med att jag hörde ljud från balkongen, det var en ekorre som var på väg att ta sig in. Fick jaga bort den och sen ägna en bra stund åt att hindra den att komma tillbaka. Gick en halvtimme sen skulle jag ut på balkongen. Då är det en ekorre på golvet som rusar iväg. Fick sitta där för att hindra den från att komma tillbaka.

En stund efter det försöker samma ekorre plus en till som ser ut att vara en unge att återigen ta sig in på min balkong.

Jag blir vansinnig!

Personlighetstest i jobbsökning. Tillåt mig att tvivla på relevansen.
Efter lång tjänst som rekryterande chef är jag böjd att hålla med. Det finns uns av information i resultaten men inte värt kostnaden och tiden för alla inblandade. Det enda som haft riktigt värde är observationen av den erfarna personlighetstestaren hur personer har angripit och försökt lösa testerna, men jag tror det hade varit betydligt mer effektivt att baka in det i intervju + arbetsprov.

mina stödstrumpor ger mig skavsår under tårna :arghh:
Det är någon slags "inspektionshål" under foten (har dubbla trombosstrumpor) och kanterna skaver under foten. Nu har jag fått skoskavsblåsa under tårna. Det gör ont!

Och inte har det hjälpt nämnvärt mot svullnaden heller..

Min psychotå. Blev broddtrampad för snart 40 år sen och har haft nageltrång sen dess. Skulle fixa till den idag och en tredjedel av nageln lossnade. Tyvärr inte den delen som vuxit fast i nagelbandet och det gör ont att dra bort den. :wtf: :arghh:
😬 Gör du det själv eller hos en medicinsk fotvårdare? Går säkert att få lokalbedövning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Autistic meltdown