Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Numera när man googlar så är det första som kommer upp en lång AI-text om det man googlat. Hallå!? Jag vill ha länkar till sånt jag googlat!
Jag har gått över till ecosiaHar precis samma tanke (dessutom är ju ai-texten sällan korrekt). Tyvärr går det inte att stänga av.
Funderar på att överge google för annan sökmotor men vet inte vilken i så fall.
Det har fått mig att överge Google...Numera när man googlar så är det första som kommer upp en lång AI-text om det man googlat. Hallå!? Jag vill ha länkar till sånt jag googlat!
Jag har gått över till ecosia
Nä, lika bra som Google är den inte. Men vill man slippa AIn får man nog offra det är jag rädd..Vi har den på jobbet och kan ärligt säga att jag inte är särskilt imponerad. Har även testat Bing och duck duck go med ... mindre lyckat resultat
Jag fortsätter att använda google - som jag tycker är den bästa sökmotorn - och scrollar bara ner till det jag vill läsa.Har precis samma tanke (dessutom är ju ai-texten sällan korrekt). Tyvärr går det inte att stänga av.
Funderar på att överge google för annan sökmotor men vet inte vilken i så fall.
Så gör jag med.Jag fortsätter att använda google - som jag tycker är den bästa sökmotorn - och scrollar bara ner till det jag vill läsa.
Googles AI säger att man kan slippa denJag fortsätter att använda google - som jag tycker är den bästa sökmotorn - och scrollar bara ner till det jag vill läsa.
Och vill man mer permanent stänga av dem så kan man göra följande (udm=14 betyder att man vill se web-resultat och då försvinner AI):Googles AI säger att man kan slippa dengenom:
- When searching, add "-noai" to the end of your search query to avoid AI summaries.
Så gör jag också men störigt är det!Jag fortsätter att använda google - som jag tycker är den bästa sökmotorn - och scrollar bara ner till det jag vill läsa.
Fantastiskt. Ger tillbaka träffar som är mer relaterade till vad jag faktiskt skrivit, framför vad den hittar på att jag borde ha menat med det jag skrev...Googles AI säger att man kan slippa dengenom:
- When searching, add "-noai" to the end of your search query to avoid AI summaries.
Eller precis utanför hissen eller efter rulltrappan.Och precis innanför grindarna när man går in i en affär
Saknades en viktig rad i instruktionen för att få rätt effektOch vill man mer permanent stänga av dem så kan man göra följande (udm=14 betyder att man vill se web-resultat och då försvinner AI):
- Open Chrome and put chrome://settings/searchEngines in the search box.
- A new tab will open, go to Search Engine > Manage Search Engines and Site Search.
- Click on the Add button by the Site Search update. A new box will open.
- Fill in the form with the following:
- Name: AI Free Web
- Shortcut: @web
- {google:baseURL}search?q=%s&udm=14
- You’ll now see AI Free Web in the list.
Vill man sen ändå glänta på AI-resultatet så klickar man bara tabben "Allt" i Google-vyn.
Tack!!Googles AI säger att man kan slippa dengenom: