Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror män har ett annat seende än kvinnor och barn-tonåringar.

Exet hängde ett läderbälte över TVn. Det hängde där i ett antal veckor. Det var bara han som tittade på TV i familjen.
En annan gång hade ena hunden lagt en praktfull hög mitt vid en tröskel han behövde passera på morgonen. Han tog bara ett stort steg över och fortsatte morgonrutinen. Dvs påklädning och tandborstning innan jobbet.
Jag klev upp en halvtimme senare, hittade den kalla skithögen och sanerade.

Tror inte han ljög när han sa att han inte märkt nåt.
Det var det där med män-kvinnor och mars resp venus....
Jag tror det där är egenskaper som går att träna upp.
Och att många män slipper/inte bryr sig om att träna upp den egenskapen.

T.ex den typiskt kvinnliga "förmågan" att vakna upp om nätterna när barnet behöver en.

Sambon sov. Jag vaknade. Jämt.
Tills jag sa att inatt är det din tur att ha jouren. Då vaknade han, jag sov.

Jag har även LÄRT mig att se smuts och skit och behöva städa upp, det är inget som magiskt kommit av sig självt.
Är helt säker på att även män kan LÄRA sig samma sak. De måste bara vilja, eller inte undslippa.

T.ex den typiskt kvinnliga "förmågan" att vakna upp om nätterna när barnet behöver en.

Sambon sov. Jag vaknade. Jämt.
Jag har inga barn så det är inte exakt samma, men hos oss har den förmågan istället väckts hos mig kring katten 😅 Gör han ett hostande för att kräkas eller krafsar på golvet (haft lite magproblem så det har kunnat ske olyckor) någonstans i lägenheten under natten, så studsar jag upp trots stängd dörr till sovrummet - sambon, not so much.

Vid matlagning har jag spillt uppvärmd olja med bland annat gurkmeja i. På en ljus(!) plastmatta av 80-tals(?)-kvalitet. På ett ställe där jag inte såg allt direkt, dvs. det har legat en timme eller två.

Efter normal torkning har jag nu en färg som ser ut som det gula från en överstrykningspenna på mitt golv. Yay.... :meh:

Låter det för nu bada i såpa och hoppas på mirakel...

Detta med att träna... när vi flyttade ihop var jag sur över att han inte städade toastolen efter sig. Han såg ut som ett frågetecken, hade inte en aning om att man gjorde det. Det skedde väl automagiskt? Precis som tvätt t.ex.
Svärmor var en effektiv hemmafru.

Ett redditforum där folk frågar om råd om vad de ska ha på sig till bröllop. De som svarar är så seriösa. Gissar att amerikaner är mycket mer strikta med sånt där, men det känns helt galet att banna färgen ljusblå för det kan se vitt ut på foto 😅 eller typ klänningar med blommönster på en vit bakgrund. Vem kommer förvirra bruden med någon som har en rosablommig sommarklänning på sig?

Min störning på schema och HR fortsätter.
Jag mailade ju min närmsta chef. Gick svar att jag skulle vända mig till avdelningschefen, som låg som kopia på chefens mail (där all info jag hade stod med). Tänkte att det skulle lösa sig då. Icke.
Skickade samma info till avdelningschefen och två minuter senare var det klart. Det var ett knapptryck och vips! 100% ledig hela månaden.

Jag stör mig på att jag var tvungen att skicka samma information till fyra olika personer (HR, admin, chef och avdelningschef) för att det skulle lösa ett busenkelt problem.

Min störning på schema och HR fortsätter.
Jag mailade ju min närmsta chef. Gick svar att jag skulle vända mig till avdelningschefen, som låg som kopia på chefens mail (där all info jag hade stod med). Tänkte att det skulle lösa sig då. Icke.
Skickade samma info till avdelningschefen och två minuter senare var det klart. Det var ett knapptryck och vips! 100% ledig hela månaden.

Jag stör mig på att jag var tvungen att skicka samma information till fyra olika personer (HR, admin, chef och avdelningschef) för att det skulle lösa ett busenkelt problem.

Så obegripligt att man inte bara skickar vidare internt, person 1 hade ju kunnat skicka infon till rätt person.

Så obegripligt att man inte bara skickar vidare internt, person 1 hade ju kunnat skicka infon till rätt person.
De skickade vidare infon mellan varandra på avdelningen, ändå var jag tvungen att skicka ut den separat till alla inblandade.
HR kunde löst det direkt, de såg ju allt i systemet (jag fick en skärmdump på det). Men så enkelt ska det inte vara.
Har fasen tagit en vecka att lösa ett två minuters problem..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund