Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man ska passera/korsa en 40-väg med hästar och bilförare vänligt stannar en bit bort så man kan passera, så kommer en idiot och kör i hög fart om alla stannade bilar trots att han måste ha sett oss. Ljust ute, raksträcka, reflexkläder och flera stora hästar. Vi hann backa tillbaka men alltså vad är det för fel på vissa människor 😡

När man ska passera/korsa en 40-väg med hästar och bilförare vänligt stannar en bit bort så man kan passera, så kommer en idiot och kör i hög fart om alla stannade bilar trots att han måste ha sett oss. Ljust ute, raksträcka, reflexkläder och flera stora hästar. Vi hann backa tillbaka men alltså vad är det för fel på vissa människor 😡
Är vid såna tillfällen man önskar att man sitter på en betonghäst så man kan stå kvar mitt på vägen. :sneaky:

Playstation eller spelkonsoller överhuvudtaget. Vi har ett ps4 och ps5, dottern ville spela på 4an vilket innebar att vi måste logga in på hennes konto där igen. För att göra det behövde jag återställa hennes konto via mitt och sedan skriva i hennes inloggningsuppgifter som jag inte kom ihåg. Eller ja, mailadressen men inte lösenordet som då behövde återställas. Det tog en hel evighet och krånglade som tusan, jag förstår inte hur det kan vara så omständligt att byta ett lösenord. Till slut lyckades vi logga in, men då kom vi ändå inte in i spelet som krävde ytterligare ett inlogg och massa krångel (Plants vs Zombies) Gaaah! Varför kan det inte bara vara som gamla hederliga konsoller? Starta konsoll, starta spel, klart. Varför måste det vara så mycket inloggningar och skit

Playstation eller spelkonsoller överhuvudtaget. Vi har ett ps4 och ps5, dottern ville spela på 4an vilket innebar att vi måste logga in på hennes konto där igen. För att göra det behövde jag återställa hennes konto via mitt och sedan skriva i hennes inloggningsuppgifter som jag inte kom ihåg. Eller ja, mailadressen men inte lösenordet som då behövde återställas. Det tog en hel evighet och krånglade som tusan, jag förstår inte hur det kan vara så omständligt att byta ett lösenord. Till slut lyckades vi logga in, men då kom vi ändå inte in i spelet som krävde ytterligare ett inlogg och massa krångel (Plants vs Zombies) Gaaah! Varför kan det inte bara vara som gamla hederliga konsoller? Starta konsoll, starta spel, klart. Varför måste det vara så mycket inloggningar och skit
Håller verkligen med dig.

Är så skönt när något barn vill spela Nintendo. Trycka på ON-knappen så är det igång även om det stått orört i flera år.

Att Postnord vill ha "feedback på leverans".
Ni stoppade ett paket i rätt brevlåda men är inte det hela poängen? Vad ska jag säga? "Nöjd över att paketet inte hamnade hos grannen"?
Ja! Och när man hämtar på utlämning - nej, ni har inte levererat ett paket till mig, ni levererade det till servicestället. Men jag är nöjd med dem som gav mig paketet ni lämnat där ;)

Är vid såna tillfällen man önskar att man sitter på en betonghäst så man kan stå kvar mitt på vägen. :sneaky:
Ibland får dom betalt för sitt dåliga beteende, Min guling tyckte inte om HD Mc och traktorer med kedjor, skrittar lugn på vägen hör hd:n visar honom med handen att stanna där du är, och visade att jag ska bara passera staketet så går jag ner på läggdan, 1 m från nergången kör han om oss, Ginger slängde ut bakdelen o satte en doja i hans tank så han välte, fy fan vad förbannad jag var då.

Ibland får dom betalt för sitt dåliga beteende, Min guling tyckte inte om HD Mc och traktorer med kedjor, skrittar lugn på vägen hör hd:n visar honom med handen att stanna där du är, och visade att jag ska bara passera staketet så går jag ner på läggdan, 1 m från nergången kör han om oss, Ginger slängde ut bakdelen o satte en doja i hans tank så han välte, fy fan vad förbannad jag var då.
Idioter finns det tyvärr gott om.

Jag stör mig på min huvudvärk jag har nu. Om vi bortser från juli som var en gräslig månad pga att botoxen blev framskjuten fyra veckor pga semester så har det varit bra så jag känner mig lite grinig nu. :devil:

Och så stör jag mig på att jag har ett plåster på mitt ena finger som gör att det är svårt att skriva på ett tangentbord! :D Hoppas verkligen att det funkar utan i morgon så att jag kan fortsätta skriva i samma WROOOOOM-fart som vanligt på jobbet! :cool:

Är så innerligt trött och irriterad på att ena benet inte kan böjas och är inpaketerat i en stor och klumpig ortos.

Minsta lilla ärende behöver planeras och fixas skjuts till. Köra bil strakbent funkar ju inte :meh:

20250820_185412.webp
ok

Folk som missförstår med flit och reagerar på nåt man inte ens har skrivit om. :banghead:
Vill inte skriva exakt vad som skrevs pga Google men typ såhär:
Jag: - Melon är en stor frukt.
Svar: - Aprikos är inte alls en stor frukt! *lång utläggning om aprikoser*

Folk som missförstår med flit och reagerar på nåt man inte ens har skrivit om. :banghead:
Vill inte skriva exakt vad som skrevs pga Google men typ såhär:
Jag: - Melon är en stor frukt.
Svar: - Aprikos är inte alls en stor frukt! *lång utläggning om aprikoser*
Jag upplevde något liknande innan.
Jag såg ett lite lättsamt skämt i dag på Facebook:
Någon hade lagt ut en bild på en annons ur en tidning från 1967, priser på socker och annat, och skrev då "Jag ska gå och handla". Många tog det som det var tänkt, ett lättsamt skämt fullt medvetna om att det var andra priser och annat då, inte nödvändigtvis billigare som det kunde verka liksom bara för att det stod så... Men många kommentarer handlade om just det, att det var andra tider, sämre löner, annan krona, räknar man om pengarna så är det samma som i dag osv. NO SHIT SHERLOCK!!! :banghead: Ett lättsamt skämt föll platt och blev sönderanalyserat plötsligt. Inte alls helt ovanligt.

De måste vara tråkiga på fester tänkte jag, och scrollade vidare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII