Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittade inte på priset när jag impulsshoppade pringles idag då det fanns en rabattkupong om man köpte 2 st. Länge sen jag köpte pringles nu, visste att dom blivit dyrare och coop inte är billigaste butiken. Men 40 kr st, daaaaaam.
Hoppsansa!
Här ligger de någonstans mellan £1.50 och £2.50 vill jag säga, så mellan tjugo och trettio kronor.

Ta inte alvedon tillsammans med tramadol eftersom båda innehåller paracetamol. Ipren + tramadol fungerar däremot mycket bättre, ingen huvudvärk och ffa illamående.
Jag hade ju stora problem när jag var opererad och inte fick stödja på foten öht så det är nog tramadolen i sig som jag reagerar på, fast jag trodde ju inte att jag skulle bli så dålig som jag blev nu. Det förklarar att jag kände mig orkeslös, kräktes massor och mest sov igår, jag trodde den reaktionen första dygnen berodde på operationen men det var nog snarare tramadolen. Igår kväll tog jag Treo, ska hålla mig till acetylsalisylsyra i fortsättningen, som jag brukar.

Jag hade ju stora problem när jag var opererad och inte fick stödja på foten öht så det är nog tramadolen i sig som jag reagerar på, fast jag trodde ju inte att jag skulle bli så dålig som jag blev nu. Det förklarar att jag kände mig orkeslös, kräktes massor och mest sov igår, jag trodde den reaktionen första dygnen berodde på operationen men det var nog snarare tramadolen. Igår kväll tog jag Treo, ska hålla mig till acetylsalisylsyra i fortsättningen, som jag brukar.

Be att få Citodon istället? Jag mår mycket bättre på det än tradolan.

Be att få Citodon istället? Jag mår mycket bättre på det än tradolan.
Nej, jag tar väldigt sällan något alls. Nu tror jag att det kan ha varit en kombo av mycket dagtid på jobbet och att jag hade kängorna på mig för första gången efter operationen när jag flyttade hästarna från betet till lösdriften. Jag får fortfarande inte gå så mycket och har inte kunnat slänga upp foten på skrivbordet som jag brukar när jag jobbar skift. 😅

Jag tål väldigt få sorters smärtstillande och alvedon/ipren tycker jag inte gör någon nytta.

La ut en massa växter på Marketplace och får kommentaren: "det är rea hos många som säljer växter nu". Ja, men jag tror inte riktigt du kan köpa en dr Westerlund i den här storleken i någon butik...
1000013851.webp

La ut en massa växter på Marketplace och får kommentaren: "det är rea hos många som säljer växter nu". Ja, men jag tror inte riktigt du kan köpa en dr Westerlund i den här storleken i någon butik...
Visa bifogad fil 174461
Människor är märkliga. Varför tror de att den informationen ger dig nåt? :confused:
Hatade att sälja mina uppfödningaqr för folk kom med så märkliga skambud.
Kända ryttaren XX ringde och berättade att han satt och drack te och ville köpa min unghäst - för halva priset.

Stör mig på att när jag äntligen får remiss till dietist är den ställd med frågeställning om att jag har gått upp i vikt (say what?!?!?!) och vill gå ner i vikt efter min gastric sleeveoperation, och funderar på varför jag inte gör det (say what?!?!?!) och vill veta vad jag kan äta för att göra det (vänta lite här...?!?!?!?).

Inte vad som är sant: att jag inte kan tugga akut NU pga mina tänder och har gått ner 8 kg i vikt och vill ha tillbaka mina ätrutiner igen fast med mjukare mat än knäckemacka= akutremiss dessutom.

Med andra ord är det som vanligt lögner om att feta behöver gå ner i vikt och inte kan ha andra problem än så. Hur i all sin dar uppfattades det så tokigt ens?! Jag är på intet sätt intresserad av att få en remiss om hur jag går ner i vikt. Skulle den gå igenom lär jag få en tid om 4-5 månader innan hjälp, överhuvudtaget inte alls prioriterad.

Frågan är var jag ska vända mig för det känns inte som att jag når fram.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27