Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gjorde det senast jag tvättade. Fattar inte varför folk inte gör rent, brukar vara fläckar på golvet som går bort jättelätt med bara vatten och garnmopp. Nu var det grisigt mellan maskinerna också för de som städar ids väl inte städa där.
Vi har ingen som städar tvättstugan utan det är tänkt att man ska göra det när man har tvättat klart.
Uppenbarligen är ingen av mina grannar kapabla att utföra ens den enklaste städning :rage:
Dessutom är det bara 8 lägenheter i huset. Tvåor på 52 kvadrat. Inte precis några stressade barnfamiljer som bor här.

Ringde en rekryterare oannonserat idag när jag satt i ett väntrum kl. 10:56 och undrade om jag kunde ha en telefonintervju kl. 11:00.

Meddelade att jag tyvärr har en tid att passa (viktigt vårdbesök men det sa jag inte) nu kl. 11:00 men att jag kunde ändra om i mitt schema för dagen och gärna höras om 40 min eller när som heöst efter det idag.

Rekryteraren svarade: "Min kund söker efter någon som är flexibel, så det verkar inte som att det här jobbet är för dig. Hejdå" 🤣🤨

Ringde en rekryterare oannonserat idag när jag satt i ett väntrum kl. 10:56 och undrade om jag kunde ha en telefonintervju kl. 11:00.

Meddelade att jag tyvärr har en tid att passa (viktigt vårdbesök men det sa jag inte) nu kl. 11:00 men att jag kunde ändra om i mitt schema för dagen och gärna höras om 40 min eller när som heöst efter det idag.

Rekryteraren svarade: "Min kund söker efter någon som är flexibel, så det verkar inte som att det här jobbet är för dig. Hejdå" 🤣🤨
Låter som ett jobb du nog ska vara glad att du slapp om chefen faktiskt har de förväntningarna på sina anställda. ”Hej då privatliv” liksom 😬

Låter som ett jobb du nog ska vara glad att du slapp om chefen faktiskt har de förväntningarna på sina anställda. ”Hej då privatliv” liksom 😬

Instämmer. Jag kan ärligt säga att jag är flexibel som f-n men inte ens mina (ibland rätt krävande) chefer hade kommit med något sådant. Samtidigt, är det något urakut är jag beredd på att bli väckt mitt i natten... men det ingår i mitt jobb och jag är trygg med att ingen skulle göra det om det inte verkligen var skrik&panik (och just det har hittills aldrig hänt).

Senast ändrad:

Instämmer. Jag kan ärligt säga att jag är flexibel som f-n men inte ens mina (ibland rätt krävande) chefer hade kommit med något sådant. Samtidigt, är det något urakut är jag beredd på att bli väckt mitt i natten... men det ingår i mitt jobb och jag är trygg med att ingen skulle göra det om det inte verkligen var skrik&panik (och just det har hittills aldrig hänt).
Det kändes lite väl att förvänta sig att jag skulle ha avbokat allt i mitt liv för att en rekryterare eventuellt skulle kunna ringa när som helst eller aldrig 😅 Och ha 4 minuter på mig att förbereda mig för något!

Någon lämnade £20 i dricks till mig i ett av rummen idag, fast i ett sedelformat som inte längre är i bruk. Vi får nästan aldrig dricks överhuvudtaget och det är helt okej, ibland lämnar folk typ de mynt de har i fickan eller något... men det var lite surt att bli exalterad över tjugan och sedan inse att den förmodligen är värdelös.
Eventuellt kan jag växla in den på banken, jag ska i alla fall försöka.
But why liksom? :meh:

Med tanke på hur tvär jag numera är hade jag svarat vid ett sådant påstående: "Men visst, vänta lite så ska jag be vården skicka fakturan för uteblivet besök till dig så tar jag samtalet nu istället, inga problem. Kostnaden ligger bara på runt 600 eller så numera, men för mig är det lugnt, en självklarhet att du betalar den då jag är flexibel och läkaren med!" :devil:

Returnerade en order för ett par veckor sedan, och fick då bekräftelse som sa att återbetalning skulle ske inom 5-7 arbetsdagar. Nu har det gått 10 arbetsdagar och pengarna lyser fortfarande med sin frånvaro. Det är Klarna som sköter betalningarna så jag har kontaktat dem och hoppas att det lossnar innan den här veckan är slut.

Kopplade över till 4:an och hann se mängder med anisbröd innan det blev reklam. Min farmor bakade såna och dom var så goda :d

Nu stör jag mig på att jag är grymt sugen på detta bakverk O_o

Menar du såna tunnbröd man gör i torr gjutjärnspanna?

Edit googlade, jag var heeeelt fel ute :rofl:
Inte lätt att hålla reda på :D
Men såna här menade jag
1000018661.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter