Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på mig själv, som blev så exalterad när en höna börjat ruva. Att jag började pilla och grejja med äggen (märkte dem) att hon klev av. Och har inte klivit på igen.
Jag skulle bara låtit henne vara ifred.

Jag stör mig på att lättas lock inte är likadana på en original förpackning och på storpack. Jag vill ha det som originalförpackningen har det, öppna fliken ner till vänster och så lägger jag alltid smörkniven med "kladdiga" delen i översta vänstra hörnet, till vänster om "L"..
1000019435.webp

Jag stör mig på att lättas lock inte är likadana på en original förpackning och på storpack. Jag vill ha det som originalförpackningen har det, öppna fliken ner till vänster och så lägger jag alltid smörkniven med "kladdiga" delen i översta vänstra hörnet, till vänster om "L"..
Visa bifogad fil 174496
Men… blir det inte samma om du vrider det ena paketet? Jag fattar inte 🙈

Edit. Nej det blir inte samma :rofl:

Men JA! Och folk som går långsamt MITT på trottoaren, särskilt två i bredd eller med hjälpmedel eller barnvagn eller liknande. Det går faktiskt välja en sida och hålla sig där så att folk kan komma förbi.
Värst är de som står still i en klunga över hela trottoaren och pratar.
Därför gillar jag inte heller uteserveringar som tar upp halva trottoaren, är oftast där det blir klungor av människor.

Jag stör mig på "barnvagnsmaffior" där det går minst 3 mammor med barnvagnar på bredd (på kombinerad gång- och cykelväg...) och är helt oförmögna att dela på sig. De varken ser eller hör någonting :confused: Idag fick jag bokstavligen hoppa ner i diket, jag lyckades på väg ner säga typ "Oj, oj!" och de bara stirrade på mig som om jag vore dum i huvudet som ville använda samma väg de körde sina barn på :rofl:
Jag har varit med om personer som använder sina barnvagnar som murbräckor i stort sett. De verkar även tro att om de går rakt ut i trafik så kommer bilister magiskt både hinna inse att de kommer och stanna.

Det stör mig att jag inte kan åka på bokmässan :cry::cry::arghh: Lena Furberg ska ju dit! Men mässan är just den helgen som vi är uppbokade med fotbollsmatcher och massa annat. Kunde det inte varit i oktober istället :arghh:
Hon är där (nästan) varje år. Jag brukar få saker signerade (nästan) varje år. Jag brukar vara dubbelt så lång som alla andra i kön.

I år kommer jag att vara där när hon är där men vara tvungen att gå innan signeringen börjar :cry::cry::cry:

Edit: hade skrivit (nästan) på helt fel ställe i andra meningen 😂

Senast ändrad:
Hon är där (nästan) varje år. Jag brukar få saker (nästan) signerade varje år. Jag brukar vara dubbelt så lång som alla andra i kön.

I år kommer jag att vara där när hon är där men vara tvungen att gå innan signeringen börjar :cry::cry::cry:
Ok, jag har tänkt att försöka ta mig iväg även tidigare år men det har inte blivit av. Måste försöka ta mig iväg nästa år

Folk i den här byn/hålan/eländet. O_o
En pappa skrev ett inlägg på den lokala annonstavlan på fb, angående att någon nisse gått runt på gatan och spelat hög musik mitt i natten så barnen vaknade. En fullt normal sak att reagera på, speciellt eftersom barnen hade blivit rädda av ljudet. Förmodar att han har ganska små barn så inga konstigheter. Men bara för att han är utländsk så fick han helt sjuka kommentarer. Från vuxna människor! Grovt rasistiska påhopp och hånfulla hatkommentarer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund