Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
TANTVARNING!
Att det är så många som till och med på tävling har sina mobiler på låret i ridbyxorna.. Varför måste mobilen vara med varenda sekund? Dessutom tycker jag det ser fult ut när mobilen sitter som en svullnad på låret :cautious:
Fattar om man rider ut eller så, då är det ju ändå en säkerhetsfråga. Men vad ska du med mobilen till på tävlingsbanan?!
Det är väl som i samhället i stort? Många (de flesta?) kan inte gå någonstans utan att ha mobilen klistrad på sig hela tiden.

TANTVARNING!
Att det är så många som till och med på tävling har sina mobiler på låret i ridbyxorna.. Varför måste mobilen vara med varenda sekund? Dessutom tycker jag det ser fult ut när mobilen sitter som en svullnad på låret :cautious:
Fattar om man rider ut eller så, då är det ju ändå en säkerhetsfråga. Men vad ska du med mobilen till på tävlingsbanan?!
Jag har min mobil i den fickan, då jag vill ha mobilen med mig hela tiden i stallet. Då jag oftast är själv i stallet.

Bussen! Hade glömt den störningen 😄Det var väl att den var kort med konstig form?
Åh, jag såg en sån förra veckan och tänkte direkt på @julgrisen som jag har för mig var tidig med att störa sig på dem? 😂

(Googlad bild för tydlighet)
IMG_6372.webp

Åh, jag såg en sån förra veckan och tänkte direkt på @julgrisen som jag har för mig var tidig med att störa sig på dem? 😂

(Googlad bild för tydlighet)
Visa bifogad fil 174771
Aha, att det är en sådan liten buss men med den raka fronten från stora bussar, istället för de som har motorhuv och ser ut som förvuxna minibussar.

Men över lag tycker jag att "småbussar" (typ 12-20 säten) är rätt svåra att göra snygga på något sätt...

Skulle vilja byta ut vårt 30+ år gamla kök, men stör mig på att
1. Det är dyrt
2. Orkar inte
3. Troligen höja bolån, hatar lån

Så det kommer sluta med att vi har kvar vårt kök i tio år till tills ungarna flyttat ut.
Skitstörigt .
Tio år är lång tid. Speciellt om man redan nu stör sig på köket.

Är det möjligt att bara tapetsera om. Kanske byta luckor eller måla? Bara byta knoppar gör en hel del faktiskt.

Tio år är lång tid. Speciellt om man redan nu stör sig på köket.

Är det möjligt att bara tapetsera om. Kanske byta luckor eller måla? Bara byta knoppar gör en hel del faktiskt.
Nope tyvärr.
Eller det går ju, men det är redan gjort.

När vi skulle byta knopparna visade det sig att det var gult under som syntes med de nya, så vi fick köpa ännu en omgång handtag som kunde täcka det gula.
Målat väggar en gång.
Köpt vitvaror.

Köket är väldigt litet, och ooptimalt byggt. Köksbänkens arbetsytan är 0.5 meter bred...
Stommen är sliten och opraktisk. Kaklet urfult..med mönster, så målning ovanpå skulle inte heller bli snyggt.
Om vi lämnar in luckorna på målning och lagning kommer vi vilja måla och laga stommen, och isf kommer kaklet behöva bytas, och köksbänken.. så plötsligt har man gjort halva jobbet men köket är fortfarande pyttelitet och ooptimalt.

Nej vi skulle behöva riva ur allt, riva en halv vägg, och så sätta upp nytt och en till bänkskiva, på ett sätt som är mer optimerat i detta lilla kök.

Att man tydligen måste kolla på hur lådorna ser ut i bakkant när man köper ny frys. I vår frys köpt i somras är kanten lägre bakkant än på sidorna och fram så småsaker åker ner bakom hela tiden.
Japp min översta med, helt värdelös som låda, som fack, som frys! En sådan kyl/frys variant så en hel låda i mitten, översta är en pyttebit lådaktig fram som smalnar av allt mer och inte har bakkant och så understa är en pyttelåda. Matlådefantast och frysfantast som jag är så är min frys värdelös. Hellre liten kyl än liten frys...

Hittade ju en ung häst med kolik för ett tag sen, 2 nätter på sjukhus och nu mår den bra! Kontaktade en tjej som hyr hagen hästen går i om det, ägaren var själv upptagen men skickade en vän som åkte in med hästen.
Men jag har inte hört nått från ägaren. Inte ett tack, varken direkt eller via hon jag hade kontakt med. Hade nog varit väldigt tacksam om det varit mitt djur nån uppmärksammade och tack vare det nästintill räddade livet på.

Hittade ju en ung häst med kolik för ett tag sen, 2 nätter på sjukhus och nu mår den bra! Kontaktade en tjej som hyr hagen hästen går i om det, ägaren var själv upptagen men skickade en vän som åkte in med hästen.
Men jag har inte hört nått från ägaren. Inte ett tack, varken direkt eller via hon jag hade kontakt med. Hade nog varit väldigt tacksam om det varit mitt djur nån uppmärksammade och tack vare det nästintill räddade livet på.
Sånt är så märkligt! Ett likande (mindre allvarligt) exempel var när jag hittade två hästar på en bilväg och gick in med dem i stallet som låg i närheten, där de hörde hemma. Ägaren var i stallet men visade ingen som helst tacksamhet för att jag och en annan bil stannat och fångat dem?

Sånt är så märkligt! Ett likande (mindre allvarligt) exempel var när jag hittade två hästar på en bilväg och gick in med dem i stallet som låg i närheten, där de hörde hemma. Ägaren var i stallet men visade ingen som helst tacksamhet för att jag och en annan bil stannat och fångat dem?

Nej, jätteunderligt. Min hyresvärds typ 12-åriga son sade att han hade köpt en stor bukett blommor och åkte hem till personen med ❤️ Förväntade mig såklart inget sånt, men lite förvånad över att hon inte ens kunde tacka via vår gemensamma bekant.

Man önskar förstås att det skulle visas tacksamhet, men när det inte kommer explicit så tror jag att det inte alltid handlar om skitstövlar utan om att man skäms. Då blir tystnaden ett sätt att släta över och ta sig ur den känslan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund