Störiga saker vi stör oss på, del 44

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 91 473

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
När folk heter "fel" namn. Det har bara hänt mig någon enstaka gång tidigare, men på mitt nya jobb är det två personer vars namn jag alltid får tänka efter några sekunder extra för att få rätt. Framförallt en av dem, han heter Douglas men ska i mitt huvud heta George - förmodligen eftersom han både låter och ser lite ut som första bästa brittiska kunglighet.

Det hjälper inte att den ena av dem är företagets VD så där får jag verkligen anstränga mig för att inte göra bort mig.
En kollega till mig har fortfarande svårt med mitt namn. Han vet mycket väl vad jag heter, men ibland blir det Amanda eller något annat helt slumpmässigt :D

När folk heter "fel" namn. Det har bara hänt mig någon enstaka gång tidigare, men på mitt nya jobb är det två personer vars namn jag alltid får tänka efter några sekunder extra för att få rätt. Framförallt en av dem, han heter Douglas men ska i mitt huvud heta George - förmodligen eftersom han både låter och ser lite ut som första bästa brittiska kunglighet.

Det hjälper inte att den ena av dem är företagets VD så där får jag verkligen anstränga mig för att inte göra bort mig.
Åh, det har jag en i ett av mina sammanhang med, som heter fel 😂 i mitt huvud heter hon Ulrika, men egentligen heter hon Jessica och jag behöver tänka efter varje gång för att det ska bli rätt 🙈

Folk som läser att Epstein i ett mail skrivit att han vill träffa Nisse (känd skådis/musiker/författare/whatever) och sen automatiskt drar slutsatsen att då är Nisse pedofil!

Har folk helt tappat det sunda förnuftet och att analysera information?

Vädret! Finns ingen förhoppning om att snön kommer försvinna inom överskådlig framtid 😫 så jag får fortsätta att hålla mig i min lägenhet. Vid barmark skulle jag kunna ta mig ut med kryckor, till närbutiken och frissan snett över gatan, till gymmet på sjukhuset ett par kvarter härifrån. Vill inte riskera att bryta något igen.

Folk som läser att Epstein i ett mail skrivit att han vill träffa Nisse (känd skådis/musiker/författare/whatever) och sen automatiskt drar slutsatsen att då är Nisse pedofil!

Har folk helt tappat det sunda förnuftet och att analysera information?
Ja jag håller med. Jag har vabat barn så jag har lagt på tok för mycket tid på Epstein-fallet men jag fattar typ ingenting. Vad är sant, vad är falskt. Vad är folk extremt märkliga tolkningar.

En kollega till mig har fortfarande svårt med mitt namn. Han vet mycket väl vad jag heter, men ibland blir det Amanda eller något annat helt slumpmässigt :D
Min bror har nu två gånger stavat mitt namn fel på grattisbrev. A istället för å. Och han skriver för hand så det är inte någon krånglig maskin.

Och han skriver under med "bror" och sitt namn. Jag har bara en bror. Vi har dessutom samma efternamn.

Bifogade filer

• 20260128_174557.webp
    20260128_174557.webp
    51,6 KB · Visningar: 133
Min bror har nu två gånger stavat mitt namn fel på grattisbrev. A istället för å. Och han skriver för hand så det är inte någon krånglig maskin.

Och han skriver under med "bror" och sitt namn. Jag har bara en bror. Vi har dessutom samma efternamn.
Det låter väl närmast lite oroväckande om det är ett nytt problem?

En av de saker jag älskar mest med Buke är att hur knäpp man än är - så nog finns det åtminstone en till som gör likadant :love:

(Jag hade en kollega som hette Agneta - men VAR en Anita och vägrade kännas vid det :mad:)

Eller som när någon annan presenterat någon person med fel namn. Alltså inte dess riktiga namn. Då sätter sig det oriktiga namnet som en cementklump sen.
Förvirringen är total 😅

Edit: Min mamma behärskar denna konsten ypperligt.

”Ann hälsar” (heter Anna).
Marina (istället för Maria).
Kristine (istället för Kerstin).
Sen Mekonen (det heter faktiskt Mekonomen)
Ikea (eller var det ICA 🤔)

Senast ändrad:
Funderar på att bli vegetarian. Förutom nötkött. Så ja inte vegetarian då.
Men kyckling. Fy fan alltså :cry:

https://www.svt.se/nyheter/granskni...a-levande-i-svenska-kycklingindustrin--utea20
Det är ytterligare en nackdel med broilers, ska de väga runt kilot 35 dagar gamla måste de äta konstant. Samtidigt kan man inte låta avelsdjuren som ska leva längre bli för tunga (dvs man måste begränsa födan) :(

Kyckling kan verkligen vara jättebra och jättedålig mat

Någon stal min kasse med mina gymskor i på bussen imorse. Jag la kassen i mitt knä för att jag kramade min ryggsäck och en annan väska i famnen och hade inte händer nog. När jag skulle gå av fanns inte kassen någonstans :cry: Det var mycket folk och trängsel så jag måste blivit distraherad.

Jag har verkligen inte råd med nya skor :( Samtidigt är träningen det enda jag gör förutom att plugga, söka jobb, gå på behandling, äta och sova.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat