Störiga saker vi stör oss på, del 44

En av de saker jag älskar mest med Buke är att hur knäpp man än är - så nog finns det åtminstone en till som gör likadant :love:

(Jag hade en kollega som hette Agneta - men VAR en Anita och vägrade kännas vid det :mad:)
Hade en Christoffer på högstadiet som vi i tjejgänget tyckte skulle heta Hampus istället, slutade med att alla kallade honom det resten av tiden vi gick där :D

Någon stal min kasse med mina gymskor i på bussen imorse. Jag la kassen i mitt knä för att jag kramade min ryggsäck och en annan väska i famnen och hade inte händer nog. När jag skulle gå av fanns inte kassen någonstans :cry: Det var mycket folk och trängsel så jag måste blivit distraherad.

Jag har verkligen inte råd med nya skor :( Samtidigt är träningen det enda jag gör förutom att plugga, söka jobb, gå på behandling, äta och sova.
Det kan inte varit så att den ramlat ner och finns på hittegods efter bussens sista runda?

Det är dumt utan öppningar i hörnen, som jag antar att du menar? Men jag har fått bita ihop för mina absoluta favoritsängkläder på vintern är mina flanellpåslakan från IKEA och de har ju inte dessa öppningar... 🤪
Va? Här i UK var det länge typ Bara IKEA som hade hörnöppningar! 😂 Har de inte det längre alltså? Eller är det bara dina specifika påslakan som inte har det?

Va? Här i UK var det länge typ Bara IKEA som hade hörnöppningar! 😂 Har de inte det längre alltså? Eller är det bara dina specifika påslakan som inte har det?
Nä, det är väldigt många år sedan de slutade med det tyvärr. De fick för mycket klagomål då många utländska kunser trodde de var trasiga. :meh:

Jag tänker dock att jag nån dag ska klippa upp hål i hörnen och sy kanterna. :up:

Nej, de har inte det, och har inte haft på länge. Nu köper jag visserligen väldigt sällan påslakan där, men så vitt jag vet är det standard för dem att inte ha hörnhålen.
https://www.ikea.com/se/sv/customer...les/7becfe25-6451-4f81-g77e-062bg59edd21.html
https://www.femina.se/inredning/darfor-slutade-ikea-med-de-ovre-halen-i-paslakanen/678646

• Ledsen
Reactions: Sel
Nä, det är väldigt många år sedan de slutade med det tyvärr. De fick för mycket klagomål då många utländska kunser trodde de var trasiga. :meh:

Jag tänker dock att jag nån dag ska klippa upp hål i hörnen och sy kanterna. :up:
Det var det första jag gjorde för många år sedan när jag råkade köpa sådana. Dock utan att sy kanterna för jag klippte liksom upp "bakom" kanten så det är hål i hörnen och så sticker sömmen också fram där. För lat för att sy och inget folk ändå ser. Det har hållit i många år nu.

Stör mig orimligt på att majoriteten av läppglans/lipbalm har denna hemska dysfunktionella applikator. Jag vill ha ett stift man vrider fram/ner och en stor appliceringsyta.

20260204_182649.webp

Vi har en liten väg in på innergården som har en bom som är låst. Det blir som en parkeringsficka kan man säga, bara det att man inte får parkera där förstås. Denna måste jag passera varje dag när jag går till och från bilen (eller egentligen varje gång jag ska gå från min lägenhet).
Och varje dag står det någon bil där och hämtar eller lämnar eller väntar på någon. I vägen. Så man måste tränga sig förbi. Dörrar öppnas, det pratas, bilar står på tomgång, man röker.
Jag blir orimligt irriterad över det här!
Kan de inte bara parkera på sidan längs med huset, där man får stå :meh:

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka