Störiga saker vi stör oss på, del 44

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 91 472

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Willys verkar ha tagit bort möjligheten att medge vilka varor i en beställning som kan ersättas när man gör en beställning. Det fanns bara alternativen allt eller inget. Vissa varor är det helt okej att göra det med medan andra vill jag verkligen inte ha utbytt.
Glömmer aldrig när det tunna goda knäcket som jag beställt blev utbytt mot Rågi😳 var fyra månader sen och jag har kvar fortfarande.

Beställde ridleggings å tröja i 2 stl från hööks härom veckan, tänkte att de är lugnt, jag har ju gott om tid å åka in å lämna tillbaka fel stl (byxorna på weekend deal).
Såklart så kommer tröjan på weekend deal helgen efter så det är ju bara att åka in då.
Kommer hem med 2 tröjor och ett annat par leggings.

Väl igår så är ena tröjan alldeles för kort i ärmarna för att funka, menmen, gott om tid.

Men tro på fan att leggingsen är på deal nu 🙈😅
Och va ju småsugen på att fara på lektion imrn så då hade kanske nya brallorna varit kul. Är iofs så pass kallt än att långfillingar under de gamla är helt ok..but still..

Man ska inte köpa saker till fullpris 🙈

.. jahopp, där rök min största syrénbuske. Med stammar på över 10cm i diameter. Hyresvärden gillar att köra motorsåg. Får väl se om äppelträdet får stå kvar eller om det också ryker nu…

Plus följande scenario:
Det knackar på dörren och jag öppnar. Hyresvärd plus hyresvärd Sr och random elektriker står utanför.
”Vi ska komma in och kolla på elen på övervåningen.”
”öhm, jaha? Det finns inget elskåp på övervåningen dock?”
”Klart det gör. Elen går ju in på vinden där.”
”Ja men det går väl upp till nåt på vinden då? Det finns inget på övervåningen och ingen lucka upp på nån vind.”
”Du, det gör det visst.”
”Öhm nej? Men kolla ni…”
*tre gubbar klampar in med leriga skor upp på min övervåning.*
Elektrikern: ”Det finns ingen lucka här ju?”
Jag: ”Nej jag sa ju det.. det är väl en lucka på taket om det inte finns på gaveln?”
Hyresvärd Sr (som ignorerar mig helt): ”Hmm.. det kanske finns en lucka på taket hörrni?”
Jag för mig själv: ”mm.. jag sa just det.”
Varpå tre gubbar klampar ut igen.

😑🫠

.. jahopp, där rök min största syrénbuske. Med stammar på över 10cm i diameter. Hyresvärden gillar att köra motorsåg. Får väl se om äppelträdet får stå kvar eller om det också ryker nu…

Plus följande scenario:
Det knackar på dörren och jag öppnar. Hyresvärd plus hyresvärd Sr och random elektriker står utanför.
”Vi ska komma in och kolla på elen på övervåningen.”
”öhm, jaha? Det finns inget elskåp på övervåningen dock?”
”Klart det gör. Elen går ju in på vinden där.”
”Ja men det går väl upp till nåt på vinden då? Det finns inget på övervåningen och ingen lucka upp på nån vind.”
”Du, det gör det visst.”
”Öhm nej? Men kolla ni…”
*tre gubbar klampar in med leriga skor upp på min övervåning.*
Elektrikern: ”Det finns ingen lucka här ju?”
Jag: ”Nej jag sa ju det.. det är väl en lucka på taket om det inte finns på gaveln?”
Hyresvärd Sr (som ignorerar mig helt): ”Hmm.. det kanske finns en lucka på taket hörrni?”
Jag för mig själv: ”mm.. jag sa just det.”
Varpå tre gubbar klampar ut igen.

😑🫠
Flyttaaaaa.. 🫣

Sovit som en kratta inatt och vaknade med huvudvärk och ont i nacken framförallt med även i rygg och axlar. Är väl för att jag aldrig kom ner i djupsömnen. "Tjafsade" om att flytta ett möte från idag till i morgon, som egentligen skulle varit i fredags. Jag skulle kommit in tidigare till jobbet egentligen för att gå på mötet, men orkade knappt ut med hundarna och fick hoppa över stallet.

Nu är mötet flyttat iaf och mina snälla kollegor kunde ta en timme extra så jag fick vila lite längre innan em-passet. Jag har inte haft en sjukdag sedan jag började så det kändes långsökt att jag inte skulle kunna gå på mötet i morgon bara för att jag inte mådde bra idag. :meh:

Finns det ingen annan fysioterapeut på bygden?
Jo troligen.

Men saken är att jag bara behöver få veta om det är diskbråck, ischias eller kass höft.

Senast jag mötte den föga engagerade fysion.ville han jag skulle stärka musklerna vid knäet. Men smärtan från muskelfästet (som de sytt fast mot knäskålen=) blev etter värre. Så jag gav upp.
Tvivlar på att han kan ge mig diagnos.

Ska kolla om jag kan hitta nåt annat.

Jo troligen.

Men saken är att jag bara behöver få veta om det är diskbråck, ischias eller kass höft.

Senast jag mötte den föga engagerade fysion.ville han jag skulle stärka musklerna vid knäet. Men smärtan från muskelfästet (som de sytt fast mot knäskålen=) blev etter värre. Så jag gav upp.
Tvivlar på att han kan ge mig diagnos.

Ska kolla om jag kan hitta nåt annat.
Jag vet en riktigt bra fysio som finns i södra dalarna, tyvärr ej landstingsansluten. Pm om du vill veta namn.

Halvvägs genom gräddningen av min morotskaka dog ugnen tillsammans med belysningen ovanför diskbänken. Inga brytare som slagit från. Fick knalla över till grannen som är elektriker och be om hjälp. Visade sig vara en av säkringarna i skåpet utanpå huset som smällt.
Morotskakan överlevde äventyret men kan ha blivit lite övergräddad 😝

Visa bifogad fil 183244
Det här har irriterat mig sen jag bodde här första gången för två år sen. Jag vet att det är en pun på hands och tvål, och del av brandingen med "U&"(U&me-Ume-Umeå) för det här hotellet men ÄNDÅ. På lite avstånd syns dessutom inte "&" och alla eventuella förmildrande varumärkes-omständigheter försvinner. Du kan inte hålla mina händer för mig själv?! Mina ögon! :arghh:
Åh herregud vilken urfånig och på alla sätt hemsk förpackning :wtf: Kände fysiskt obehag när jag kom till de små textraderna på slutet!

Willys verkar ha tagit bort möjligheten att medge vilka varor i en beställning som kan ersättas när man gör en beställning. Det fanns bara alternativen allt eller inget. Vissa varor är det helt okej att göra det med medan andra vill jag verkligen inte ha utbytt.
Glömmer aldrig när det tunna goda knäcket som jag beställt blev utbytt mot Rågi😳 var fyra månader sen och jag har kvar fortfarande.
Konstigt! Men frågar de inte vid leverans/upphämtning om du är okej med de substitut som gjorts? Det brukar de göra här (dock ej Willys).

Åh herregud vilken urfånig och på alla sätt hemsk förpackning :wtf: Kände fysiskt obehag när jag kom till de små textraderna på slutet!
Haha, ja! Den är så sjukt provocerande :laugh: Och det är samma sak i duschen, men det är åtminstone lite bättre formulerat där.
IMG_6514.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Balkong 2026
  • Dejtingtråden 39
  • Valvaka!

Barn

Hund