Störiga saker vi stör oss på, del 44

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 91 473

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är en klumpeduns så har härdat glas skärmöverdrag på min mobil. Har räddat den mer än en gång. Är snart dags att byta, tur att jag har några stycken i reserv.
Det har jag också och plånboksfodral. Mina mobiler brukar inte ha en skråma när de går ur tiden, snarare att de ger upp pga ålder. Nästan sorgligt att de då ser som nya ut ändå.

Jag är en klumpeduns så har härdat glas skärmöverdrag på min mobil. Har räddat den mer än en gång. Är snart dags att byta, tur att jag har några stycken i reserv.

Jag har också skärmskydd, men i det fallet gjorde det ingen skillnad. Det var alltså inget som hände när skärmen dog, det var inte så att den pajade för att jag tappade den eller något. Utan själva teknik i skärmen lade helt enkelt av.

Senast ändrad:
Jag dödade min Pixel genom att lyckas träffa preciiiiis i kanten mellan härdade glaset och kanten. Dvs på den mikroskopiska yta skärm som finns. Den lila blödande skärmen var ett faktum… RIP.

What the actuall fuck..?!?! Jag har några flak energidryck hemma. Nu tänker jag "möblera om" i skåpet och skulle därför lyfta ut dem, och märkte att kartongen till det ena är helt dränkt. Alltså blött. Jag gick igenom alla burkarna utan att kunna se nån skada - men en burk är tydligt inte full (mycket lättare än övriga) och kartongen är ju genomblöt. Burken känns hel, oöppnad och jag kan ruska den utan att det kommer något, men den lär ju läckt på något vänster..

Edit: Nix, två burkar är det.

Öppnade de två burkarna och hällde ut det som var kvar i dem - det pös ut mer kolsyra än vad det brukar men annars kändes burkarna verkligen hela. Kan inte se något alls. Innehållet fortfarande kolsyrat, men de var väl lite drygt halvfulla såg det ut som. Jag fattar ingenting - aldrig varit med om liknande. Burkarna är inte gamla heller. Det är en ny smak, köptes i år och BF är 2027. Nog för att Latitude gjort burkarna tunnare, känns de som (jämfört med en annan sort som jag dricker), men nog brukar de hålla drickan!

Öppnade de två burkarna och hällde ut det som var kvar i dem - det pös ut mer kolsyra än vad det brukar men annars kändes burkarna verkligen hela. Kan inte se något alls. Innehållet fortfarande kolsyrat, men de var väl lite drygt halvfulla såg det ut som. Jag fattar ingenting - aldrig varit med om liknande. Burkarna är inte gamla heller. Det är en ny smak, köptes i år och BF är 2027. Nog för att Latitude gjort burkarna tunnare, känns de som (jämfört med en annan sort som jag dricker), men nog brukar de hålla drickan!
Jag hade en platta som hade kass kolsyra, en burk saknade det helt. Om du orkar, prova reklamera! Jag hade inte tid och ork men inbillar mig att dom är bra på reklamation.

Jag hade en platta som hade kass kolsyra, en burk saknade det helt. Om du orkar, prova reklamera! Jag hade inte tid och ork men inbillar mig att dom är bra på reklamation.

Menar du reklamera till Latitude?

(För till butiken där jag köpte dem lär inte gå, har inte kvittot kvar och det har ju gått ett par månader typ sedan köpet. Som tur är köpte jag dessa på kampanj, ungefär halva priset.)

Nu har jag gått igenom samtliga flak och det verkar inte vara fler burkar iaf. Och resten är en annan sort. Resten av Latitude-burkarna ställde jag i en plastkasse, för säkerhets skull, ifall nån får för sig att gå sönder på samma mystiska vis.

Gifs.
Inte nog med att kommentarsfält på Facebook svämmar över av detta blinkande, röriga elände, utan en del facebookvänner postar såna kommentarer på min Facebook också. Önskar att man kunde ställa in så att gifs inte går att posta på ens sida och att man kunde dölja alla i kommentarsfälten.

Gifs.
Inte nog med att kommentarsfält på Facebook svämmar över av detta blinkande, röriga elände, utan en del facebookvänner postar såna kommentarer på min Facebook också. Önskar att man kunde ställa in så att gifs inte går att posta på ens sida och att man kunde dölja alla i kommentarsfälten.
HELT ENIG! 🙌 Jag tycker att gifs har förstört Facebook, det och alla trash som använder skrattgubben i förlöjligande syfte (typ medelålders män så fort de ser en nyhet om Greta).

Råkade ut för samma/liknande med läskburkar. Blöt kartong, en tom burk, inga synliga skador. Skumt.

Inte på vår ridskola iaf. Förutom knatteridning. Annars måste man ha någon att dela lektioner med.

Det är samma här såvitt jag förstått (en anledning till att jag inte fått tummen ur och skrivit in mig där. Jag jobbar skift och lär räkna med att missa var fjärde lektion oavsett vilken dag/tid "min" grupp har lektion. En kan rida igen såvitt jag förstår, men det är ju ingen garanti att det funkar.). Det är himla synd, för lektionerna kostar ju en del, men jag förstår det också (lättare att fylla och hålla koll på antalet i grupperna).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur