Störiga saker vi stör oss på, del 44

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 91 473

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag hela tiden får upp pajkastningsinlägg från de största partierna i mitt flöde, både från höger och vänstersidan. Det går tydligen inte att framhäva sitt eget partis politik och dess fördelar utan att samtidigt berätta hur dåliga motståndarna är.
Det är det här som gör mig ointresserad, de pratar bara skit om varandra och ingen verkar veta vad de själva vill.

Och mig att inse att mina grannar på mitt våningsplan och planet under måste vara världens bästa och mest tysta grannar ever! 🥰
Jag har också väldigt bra grannar åt alla håll. Jag gillar att en av mina avdelningschefer nämnde att vi var grannar när hon började. Jag frågade var på gatan hon bodde och det visade sig att hon bott i lägenheten ovanpå min i tre år! 😂 :bag:

Stör mig på lokaltidningen som blåser upp en oppositionspolitikers åsikt som "fakra" i en rubrik. Istället för att låta det framgår att det är enda gubbes (sorry) åsikt :meh:

Föräldrarna till barnet som skrikit ute på lekgården i över en halvtimme nu. Ja, jag fattar att barn får och måste få höras men lekgården ligger några våningar nedanför min lägenhet och jag hör ändå ungen så tydligt att jag inte ens kan ha normal volym på min tv utan att hans gapande tränger igenom.

Jag har normalt sett inga problem alls med att barn leker på gården, men att låta sitt barn bara stå och skrika på sina kompisar i ett tättbebyggt område känns bara väldigt respektlöst.

Föräldrarna till barnet som skrikit ute på lekgården i över en halvtimme nu. Ja, jag fattar att barn får och måste få höras men lekgården ligger några våningar nedanför min lägenhet och jag hör ändå ungen så tydligt att jag inte ens kan ha normal volym på min tv utan att hans gapande tränger igenom.

Jag har normalt sett inga problem alls med att barn leker på gården, men att låta sitt barn bara stå och skrika på sina kompisar i ett tättbebyggt område känns bara väldigt respektlöst.
Hade en sån familj här också. Man hörde när de barnen var ute. Det var slag på allt-husväggar, träd, cyklar osv, skrik, bråk, gap osv. Och så den andra familjen när deras barn är ute. Jag är inte barnkär, men har inget emot att höra barn- och denna familjens barn skrattade, grät ibland, lekte normalt, bråkade ibland men inget långvarigt, inget onormalt gap och skrik. Skillnaden var att föräldrarna många gånger satt ute med barnen och gjorde de inte det hade de ständig koll via öppen dörr i lägenheten. Vilken enorm skillnad!

Jag gillar mina grannar med. De hörs ibland men sällan störande och har de tex fest så är det sällsynt och de brukar ge sig tidigt. Ja det är förutom då idioten som flyttade in i maj förra året och bor vägg i vägg. Och det är liksom inte att barnet gråter som stör. Utan att karln skriker åt barnet, och hur han behandlar barnet. De månader efter att soc kopplades in och som han hade en annan approach stördes jag inte alls.

Men jag tröstar mig att det är väldigt BRA att sådana som han bor med grannar som hör! Fatta hur barnet skulle ha det om de bodde i ett torp i skogen 🥺

Stör mig på att Ben & Jerrys har den enda kakdegsglassen!! Vill ha ett billigare alternativ… 😅
Lidl har en helt okej kopia för ca halva priset!

1000024112.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar