Störiga saker vi stör oss på, del 44

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 91 473

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är samma här såvitt jag förstått (en anledning till att jag inte fått tummen ur och skrivit in mig där. Jag jobbar skift och lär räkna med att missa var fjärde lektion oavsett vilken dag/tid "min" grupp har lektion. En kan rida igen såvitt jag förstår, men det är ju ingen garanti att det funkar.). Det är himla synd, för lektionerna kostar ju en del, men jag förstår det också (lättare att fylla och hålla koll på antalet i grupperna).
Här är det bara igenridning vid sjukdom. Ja annars bokar man ju upp en lektion i gruppen..

Här är det bara igenridning vid sjukdom. Ja annars bokar man ju upp en lektion i gruppen..

Det är möjligt att det är så här med, jag hittar inte texten nu. Däremot ser jag att det går att betala per gång och rida "drop in", i mån av plats i gruppen, mot en extra avgift.

För att hålla mig till tråden så finns tanken på att börja på ridskolan senare i år, kanske.. Nu tittade jag på ridskolans gruppschema och ser att det inte är många grupper/tider i veckan som skulle funka med mina arbetstider. (Har gångavstånd till ridskolan men pendlar till/från jobbet.) Nu blev jag lite deppig :( . Det går att rida privatlektioner på andra tider, men det kostar ju också mer.. Men men, får kontakta dem lite längre fram och ta reda på vilka möjligheter jag har.

Glömde bort att klockan ställs fram i da äg och tyckte kl inte var så mycke. Bara för att kolla på mobilen och inse att kl är en timme mer än vad jag trodde och jag ligger inte lika bra till tidsmässigt.

Min mor som varje gång vi träffas ska fråga om jag färgat håret och kommentera att jag "blivit så mörk" trots att jag har samma hårfärg som jag alltid haft

Kom på att jag ju skulle skicka påskkort till en äldre släkting, men det fanns inga på Coop och jag orkade inte kolla på fler ställen, så använde PostNords tjänst Riktiga Vykort för första gången.
Det ryms ju typ ingen text på dem! Ville inte minska textstorleken pga släktingens ålder.

IMG_6513.webp

Det här har irriterat mig sen jag bodde här första gången för två år sen. Jag vet att det är en pun på hands och tvål, och del av brandingen med "U&"(U&me-Ume-Umeå) för det här hotellet men ÄNDÅ. På lite avstånd syns dessutom inte "&" och alla eventuella förmildrande varumärkes-omständigheter försvinner. Du kan inte hålla mina händer för mig själv?! Mina ögon! :arghh:

Hade sett fram emot påsklov och trädgårdsfix och mys ute och massor av utelek för sonen, men nu har min hyresvärd bestämt sig för att de ska ”gräva på tomten under veckan.” Tydligen ska de gräva ner kablar och grejer. Dvs bryta strömmen.
När? Oklart.
Hur länge? Oklart.
Förklarade att jag behöver veta när och hur länge vi ska vara strömlösa iom att vi är hemma. ”Vi får se, har inte bestämt mig ännu. Säger till när vi bryter strömmen.” Jamen tack, vad snällt.. 🫠

Jag vill inte behöva gömma mig och sonen inomhus halva lovet. (Nej vi kan inte vara ute om han är här och härjar, tro mig..)

Dessutom lär han köra sönder halva tomten och lämna det till mig att försöka återställa kaoset - så gör han jämt. Sist han skulle fixa något så mejade han ner mitt staket längs halva tomten, med sin lastmaskin och lämnade det då med orden ”Jaja, du får väl sätta upp det igen.” (Det går inte. Ett nätstaket som är nerkört i marken av en lastmaskin är liksom bortom räddning + att stolpen är av..)

Alltså jag fattar att de behöver göra jobbet med kablarna, men jag stör mig enormt på nonchalansen och respektlösheten när det kommer till information och framförhållning. Och på mitt uteblivna trädgårdshäng..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Autistic meltdown
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur