Fruktansvärt pinsamt skött!Jag börjar verkligen fundera, det är så jävla kasst att jag vet inte vad jag ska säga. "Vänliga hälsningar Svenska ambassaden i London" också, inte ens en kontaktperson.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fruktansvärt pinsamt skött!Jag börjar verkligen fundera, det är så jävla kasst att jag vet inte vad jag ska säga. "Vänliga hälsningar Svenska ambassaden i London" också, inte ens en kontaktperson.
Hästar och katter mår bra och byggnaderna verkar ha klarat sig.Stör mig på att vara hemifrån (jobbar) i stormen. Är orolig för mina hästar och även för byggnaderna.
Mina fina grannar!Vardagsstörning...
Hör ljud ute och ser vedtraktor köra ut från gården.
Brukar vara med när de tippar så det hamnar rättGår ner och titar. Lasset 'r lagt en bra bit från vedboden. Det är lagt mitt där de två lassen ska få plats. Hur hur hur ska jag trolla med utrymmet. Behöver ringa och be J att vänta med nästa omgång.
Det är så svårt! Jag inaktiverade min facebook ett tag och det var skönt men man missar ju tyvärr inlägg från lokala grupperna, föreningar osv… så fick aktivera den igen.Låtit bli både instagram å fb hela helgen.. visst, bra för mentala hälsan, men fasen vad tråkigtmen då har ju fått tummen ur till annat (sydde en kjol i lördags och snabbsydde ett bälte igår) så är ju bara hålla i. Doom scrolling mår ju ingen bra av.. men ugh, vanan att bara gå in å kolla lite
![]()
Så strikt har jag inte varit, vilket va tur! Va ut å red i fredags och tydligen så hade skruvarna till stigbygelburnarna rallat upp, buren hoppade lös när jag skulle av.Det är så svårt! Jag inaktiverade min facebook ett tag och det var skönt men man missar ju tyvärr inlägg från lokala grupperna, föreningar osv… så fick aktivera den igen.
Var ute med hundarna tidigt i morse då jag inte kunde sova, blötsnö överallt och det fortsätter blötsnöa.![]()
Utetemp +1, blösnö på marken, nederbörd av odefinierbart slag, otrevlig byig vind från NO.Massvis med blötsnö här med, i full färd med att bli till slask. Det har slutat snöa men nu ska vi få regn istället så det lär bli lagom grötigt och härligt att rasta hund senare idag.![]()
Är så himla less på det! Jag jobbade lite extra på ett museum förra sommaren och fick sådana lovord från en som var tillsvidareanställd "det är så skönt att jobba med dig, jag behöver inte tänka på något", "du är så snabb och ser saker utan att jag behöver be dig", "oj?! är du redan klar med det där??" osv osv. Det är kanske lite skillnad på en 19-åring direktfrångymnasiet jämfört med mig med master + 15 års erfarenhet inom service... Jag var okej med en timlön som låg 10k under rekommenderad ingångslön för någon med min kompetens (räknat på heltidslön) för att jag ändå har ett heltidsjobb redan, men ändå fick jag inte vara kvar för att de bara ville ha studenter så att de kunde pressa lön än mer. Och så undrar de varför de inte får kompetent personal?!Stör mig på kommunen och mig själv.
En stor del av min identitet har legat i konst och kultur. Sista kvarvarande smulan har varit mitt guidade på konsthallen.
Nu har jag på omvägar fått höra att utifrån rekryterade kuratorer och kulturchef i år vill ha ungdomar som samtidigt kan vara personal i huset.
So much för kompetens och erfarenhet
Jag är för gammal. Alltså inte inkompetent utan för gammal.
/dinosaurien
(btw är modellen testad tidigare
Det funkade inget vidare då. Bättre lycka denna gång säger jag bittert)
Det kan inte vara att man ger ungdomar en chans? Dvs en positiv satsning. (Har man arbetslivserfarenhet och ett annat jobb dessutom har man ju stort försprång medan ungdomar konkurreras ut normalt.)Är så himla less på det! Jag jobbade lite extra på ett museum förra sommaren och fick sådana lovord från en som var tillsvidareanställd "det är så skönt att jobba med dig, jag behöver inte tänka på något", "du är så snabb och ser saker utan att jag behöver be dig", "oj?! är du redan klar med det där??" osv osv. Det är kanske lite skillnad på en 19-åring direktfrångymnasiet jämfört med mig med master + 15 års erfarenhet inom service... Jag var okej med en timlön som låg 10k under rekommenderad ingångslön för någon med min kompetens (räknat på heltidslön) för att jag ändå har ett heltidsjobb redan, men ändå fick jag inte vara kvar för att de bara ville ha studenter så att de kunde pressa lön än mer. Och så undrar de varför de inte får kompetent personal?!
Nja, skulle jag säga. Alltså det är ju bra när ungdomar får en chans, men det är ju lite trist att stå där med en master och bli utkonkurrerad av en person som typ läst 60hp för att det är (och nu citerar jag museet) "billigare att anställa studentmedarbetare" samtidigt som det uppenbart hade varit bra att kanske inte ha 100% bemanning av bara ungdomar (när jag pratade med deras tillsvidareanställda personal).Det kan inte vara att man ger ungdomar en chans? Dvs en positiv satsning. (Har man arbetslivserfarenhet och ett annat jobb dessutom har man ju stort försprång medan ungdomar konkurreras ut normalt.)