Det här med att äta för mycket memma och dricka stora mängder kaffe till frukost
Min mage tackar INTE ödmjukast.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min mage reagerade i går på min mat. Tyckte den var lite kinkig, det är ju ingen mjölk i beasås, kyckling och rotfrukter. Äter inte pulverbea så ofta så jag kollade på förpackningen, det innehåller mjölk. Jo, min mage har rätt att vara arg! Jag som undviker allt med mjölk liksom. Nåja, jag insåg att den infon fick jag nog i min tråd om mjölkproteinallergi kanske, men hade glömt. NU glömmer jag inte igen!Det här med att äta för mycket memma och dricka stora mängder kaffe till frukost
Ibland känns det som att varenda jäkla tillverkare gömmer mjölkpulver och ägg i nästintill allt oavsett om det ska vara det i...Min mage reagerade i går på min mat. Tyckte den var lite kinkig, det är ju ingen mjölk i beasås, kyckling och rotfrukter. Äter inte pulverbea så ofta så jag kollade på förpackningen, det innehåller mjölk. Jo, min mage har rätt att vara arg! Jag som undviker allt med mjölk liksom. Nåja, jag insåg att den infon fick jag nog i min tråd om mjölkproteinallergi kanske, men hade glömt. NU glömmer jag inte igen!
Ja, det är liksom inte bara de självklara sakerna jag ska undvika plötsligt! Det känns trist! Och det är så lätt att glömma när jag inte är så van. Jag åt pizza och hamburgare ute i december och får alltid ont i magen av det så jag är van, men det slog mig, har de mjölk i bröden/pizzadegen? Och nu, har de mjölk i beasåsen jag alltid vill ha på? Ja, man lär sig....Ibland känns det som att varenda jäkla tillverkare gömmer mjölkpulver och ägg i nästintill allt oavsett om det ska vara det i...
Det är hopplöst att äta ute utan att få ont i magen.
Ja. Äter du utan ost?Ja, det är liksom inte bara de självklara sakerna jag ska undvika plötsligt! Det känns trist! Och det är så lätt att glömma när jag inte är så van. Jag åt pizza och hamburgare ute i december och får alltid ont i magen av det så jag är van, men det slog mig, har de mjölk i bröden/pizzadegen? Och nu, har de mjölk i beasåsen jag alltid vill ha på? Ja, man lär sig....
Ja har beställt utan ost, men ändå reagerat. Känns så dumt att ha varit så noga och så finns det ändå mjölk i någonstans!Ja. Äter du utan ost?
Det har hänt flera gånger att jag frågat om något innehåller ägg? Och får nej till svar. Men innehåller det inte majonäs? Jo.
![]()
Och alltid samma boxdörrsljud oxå.Jag blir tokig på alla pålagda gnäggningar på tv. Kollar GWs mord, avsnittet om den s k hästtjejen. En häst illustreras med ljud av en hingst som fått korn på ett dräktigt sto. Blir helt absurt för oss som kan skillnaden på olika gnäggningar.
Mig ringer de en gång i kvartalet och vill att jag ska byta till deras mobilabonnemang. Jag svarar att jag har Hallon och att de inte kan matcha det, de håller med och lägger påStör mig på att Telenor ringer en gång i halvåret och vill att jag ska ansluta mig till deras fibernät. Detta trots att jag varje gång svarar att fastigheten inte är och inte kommer att bli ansluten till fibernätet![]()
Och när en vill skicka tillbaka routern efter avslutat abonnemang får en tjata för att få fraktetikettenTele2 är också duktiga på att terrorisera mellan varven.
Jag har exakt samma erfarenhet. Väldigt frustrerande.Ja. Äter du utan ost?
Det har hänt flera gånger att jag frågat om något innehåller ägg? Och får nej till svar. Men innehåller det inte majonäs? Jo.
![]()
Ägg är ju enligt många en mjölkprodukt såJag har exakt samma erfarenhet. Väldigt frustrerande.
Jag har även gett upp på att anmäla exakt vad jag äter när jag åker på kurser, konferenser etc utan jag anmäler mig som vegan. Ett ord. Som de flesta kaaaanske förstår.