Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 872

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här svengelskan alltså :cautious:
IMG_3637.webp

Morr.
JKöpte liten batteridriven kedjesåg för att kunna kapa isär grenen som blåst ner från äppelträdet.

Kapade kanske fem grenar och sen låste sig kedjan. Ska ta bort batteriet över natten . Fjunkar den inte då bli det en resa till Granngården....

Fästingsäsongen är i full gång och dom verkar fullkomligt älska Leffe. Har aldrig varit med om så mycket fästingar förut. Det räcker han stoppar nosen utanför dörren så får jag plocka multum med obehagliga odjur på honom. Sivan får bara någon enstaka. Jag tycker det kryper överallt

Jag bryr mig inte, behövde jag ta med mig när jag jobbade var blister praktiskt, burktabletter lade jag 1 av var sort i en liten dosa. Tog bara med för 1 dag i taget.

Sitter i många rekryteringar nu och nu har jag läst; "Det som särskilt tilltalar mig med tjänsten på XXXX är möjligheten att arbeta nära verksamheten, i ett team med chef och ytterligare kollegor, där fokus ligger på att skapa goda förutsättningar för
både målgrupp och medarbetare", i så oändligt många varianter att jag vill kräkas.

Har fått mer ont runt/i tanden igen. Men det är kanske för att jag var där och petade igår … 😕 tandläkaren sa att jag inte skulle greja där, bara borsta.

Köpte en smörgås på mitt vanliga bageri. Samma som jag köpt flera gånger tidigare. Börjar äta och de har ändrat receptet. Plötsligt är det ägg på mackan. Och det tål jag inte. Kasta.

Varma ägg äter jag utan problem, men kalla ägg går inte alls.

och jag svär när det inte finns i blister, mycket enklare att fördela mellan mina hem eller ha med i väskan
Jag har vissa vitaminer i burk, smidigt!
Mina dagliga mediciner vill jag dock inte ha i burk, då skulle jag glömma köpa mer innan de börjar ta slut. Blister ser jag direkt när jag måste köpa.

Appropå störning, i min ände av landet har det blåst rejält, korta stötar med och häromdagen var det extremt, hagel på flera centimeter ihop med spöregn och en sjujäkla blåst. Över på ett par minuter.
Igår blåste det inte så mycket trodde jag, men tydligen tillräckligt för att knäcka ett parasoll (nej inte uppfällt). Suck! Hoppas det går att laga.

En bekant har visst skickat sitt 1åriga sto på ”uppfostring” hos någon kvinna som lägger upp filmer.
Bundit fast hästen i väggen med grimma o har träns under. Har lagt blå pressening över o går själv runt med en lövblås o blåser upp damm bredvid.
Hästen ser stressad ut.

Även bundit fast den i grimma och halsband bredvid en ardenner(?) hon tömmkör där 1 åringen har gjord och linor efter sig.
Ser även där rädd/stressad ut.

Detta med att skrämma skiten ur dem så de stänger av tycker jag är ganska tråkigt att se

Jag måste byta batteri i mobilen :arghh:
Den laddar ur på några få timmar, måste ladda minst två gånger om dagen trots att jag knappt använt den. Lite surf borde den ju palla.

Så nu måste jag hitta nån som byter batteri till en rimlig peng. Googlade och själva batteriet är ju inte så dyrt. Men bytet i sig.. och vem ska jag vända mig till egentligen?

Jag håller med om blister till mediciner och det ännu värre med någon klisterlapp på baksidan.... Det är störigt, föredrar burk. Men jag tar många mediciner per dag och vissa tar jag ju mer än en av, en tar jag 9 av per dag, då vill jag ha den i burk. :D

Att jag är mätt, men maten var för god för att jag känner mig färdigäten!!!

Att jag har svårt med nej. Ska ringa en person och säga nej, istället för ja som för några dagar sedan. Jag vill ju inte. Faktiskt. Så nej är det enda rätta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka