Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 864

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu klagades det på att det är sötningsmedel i flera olika läskedrycker men det finns sorter som enbart har socker.
Grejen är väl att andra sorter inte är samma sak. Jag kan inte byta ut pepsi mot fanta, eller pepsi mot coca cola eller pepsi mot cuba cola osv. Det är inte alls samma sak. Är det fanta man gillar duger inte zingo direkt. För mig är det pepsi max och cola zero. De ändrade cola zero för några år sedan och då blev det mer pepsi för min del eftersom jag alltid gillat båda. Men jag kan inte byta mot cuba cola eller Lidl cola eller ICA cola. Urk.

Nu klagades det på att det är sötningsmedel i flera olika läskedrycker men det finns sorter som enbart har socker.
Jag tycker inte att det är fel alls att det finns drycker med enbart sötningsmedel till de som vill ha det. MEN drycker med BÅDE sötningsmedel och socker är ett otyg, och det är väldigt synd att så många läsksorter har förstörts på det viset. Det finns ingen vettig anledning (förutom att det blir billigare för företagen som producerar läsken) att göra så. Jag dricker mestadels bubbelvatten, men när jag dricker läsk vill jag antingen dricka Loka Crush som är lägre i sockermängd eller läsk med enbart socker. Jag tror inte att sötningsmedel är det minsta nyttigt och, framför allt, smakar de väldigt illa.

Lägenheter med den här planlösningen… :wtf: och att det finns så många

IMG_9382.webp

.
Jag tror inte att sötningsmedel är det minsta nyttigt och, framför allt, smakar de väldigt illa.
Tror och tror.
Det finns gott om vetenskapliga undersökningar av sötningsmedlen. Vissa kan ge lös mage, i övrigt påverkar de inte hälsan

Socker finns det massor av forskning om och de flesta är samstämmiga. Det är inte nyttigt med socker.
Få saker som vi äter/dricker bara för att det är gott är väl nyttiga?
Det finns heller inget tvång att klunka i sig något illasmakande.

(Sorry, men jag är lite trött på detta. Har stött på för många som skällt, för barnet fått lightläsk och att jag sälv valt sånt. främst äldre personer)

Stör mig på min kropp just nu. Har alltid varit klen men har ändå fixat att ha fysiska arbetsuppgifter som varit tunga över tid. Men nu får jag ont i armarna av att bära mitt eget barn. Nästan konstant värk och mindre uthållighet :( Har även fått ont i ett knä helt plötsligt??

Efter över fyra timmars väntan med bara lite frukost i magen kroknade både mamma och jag på akuten. Efter tre timmar sa jag att vi funderade på att skriva ut oss och fick då veta att vi var nästa på tur, men det kom hela tiden in ambulanser och ungar som naturligtvis går före även om man är 88,5 år och blåslagen med svullen fot. Tills slut när jag pratat med mamma efter fyra timmars väntan så skrev vi ut oss och var då fortfarande näst på tur, men jag tyckte det var viktigare att hon fick mat och vila än ligga på en brits i korridoren och frysa.

Ett par cheeseburgare på Max på hemvägen och jag sprang även in på ICA och köpte den minsta flintasteken jag kunde hitta + ett par äpplen, så har vi nu ätit grillad flintastek, grillade äpplen och potatissallad. Snabbt, enkelt och precis vad vi behövde efter att ha förspillt nästan hela dagen med att resa till och från akuten och sedan vänta där utan att träffa läkare.

Nu står det en vinbärspaj i ugnen och vilar medan vi vilar på maten. Ska provsmakas med vaniljglass lite senare. :d

Förhoppningsvis så är mamma bättre i foten i morgon. :heart

Jag fick höra att jag låter norsk förut O_o
Och jag har den senaste veckan blivit "anklagad" för att vara nordirländare inte mindre än två gånger. Aaaah, det är ju den fulaste av alla engelska dialekter (förutom möjligen Liverpool-dialekten) :arghh::arghh::arghh:

Har absolut ingen aning om var det kommer ifrån, jag har aldrig fått höra det förut men nu var det två helt separata personer vid två vitt skilda tillfällen som sa det. Jag har dock börjat umgås lite med en tjej som kommer därifrån på riktigt, kanske dags att säga upp den vänskapen nu 🤷‍♀️🙄

Efter över fyra timmars väntan med bara lite frukost i magen kroknade både mamma och jag på akuten. Efter tre timmar sa jag att vi funderade på att skriva ut oss och fick då veta att vi var nästa på tur, men det kom hela tiden in ambulanser och ungar som naturligtvis går före även om man är 88,5 år och blåslagen med svullen fot. Tills slut när jag pratat med mamma efter fyra timmars väntan så skrev vi ut oss och var då fortfarande näst på tur, men jag tyckte det var viktigare att hon fick mat och vila än ligga på en brits i korridoren och frysa.

Ett par cheeseburgare på Max på hemvägen och jag sprang även in på ICA och köpte den minsta flintasteken jag kunde hitta + ett par äpplen, så har vi nu ätit grillad flintastek, grillade äpplen och potatissallad. Snabbt, enkelt och precis vad vi behövde efter att ha förspillt nästan hela dagen med att resa till och från akuten och sedan vänta där utan att träffa läkare.

Nu står det en vinbärspaj i ugnen och vilar medan vi vilar på maten. Ska provsmakas med vaniljglass lite senare. :d

Förhoppningsvis så är mamma bättre i foten i morgon. :heart
Om man kan åka hem så funderar jag på om man behövde vara där akut.

Och jag har den senaste veckan blivit "anklagad" för att vara nordirländare inte mindre än två gånger. Aaaah, det är ju den fulaste av alla engelska dialekter (förutom möjligen Liverpool-dialekten) :arghh::arghh::arghh:

Har absolut ingen aning om var det kommer ifrån, jag har aldrig fått höra det förut men nu var det två helt separata personer vid två vitt skilda tillfällen som sa det. Jag har dock börjat umgås lite med en tjej som kommer därifrån på riktigt, kanske dags att säga upp den vänskapen nu 🤷‍♀️🙄
😄 😄 jag har fått frågan om jag är tysk några gånger också. Bland annat när vi var i England men det är ändå förståeligt, det kan säkert ha låtit så för engelsmännen när vi pratade svenska. Men här i Sverige är lite märkligare 😄😄

Fast åker man hem och kan grilla å baka mm och vänta till imorgon är det inte akut

Men det var inte mamman som handlade och grillade. Det var @Mia_R som såg till att hens mamma fick mat i magen och är varm, efter att ha legat och frusit och inte fått någon mat på fyra timmar. När man är såpass gammal har iaf jag (efter närakuten) lärt mig att det är mer akut än någon yngre med samma skador.

Men det var inte mamman som handlade och grillade. Det var @Mia_R som såg till att hens mamma fick mat i magen och är varm, efter att ha legat och frusit och inte fått någon mat på fyra timmar. När man är såpass gammal har iaf jag (efter närakuten) lärt mig att det är mer akut än någon yngre med samma skador.
Med samma skador absolut, men tydligen har ju personalen som tog emot för första bedömning tyckt att andra skador varit värre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka