Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 864

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nästan varje eftermiddag de senaste 4-5 veckorna har ett larm av något slag hörts utifrån gatan vid ungefär samma tid. Tjutandet har pågått i allt från 1 till 10 minuter, vilket drivit en hemmajobbare som mig till vansinne. Efter lite efterforskningar har jag/vi kommit fram till att det är ett billarm tillhörande en vit bil, och idag råkade den stå parkerad precis utanför vårt fönster när larmet drog igång igen. Så nu har jag varit ute och lämnat en vänlig men bestämd lapp på vindrutan om att de måste få sitt billarm fixat, men det stör mig så in i bänken att de inte reagerat eller gjort något åt saken själva på alla dessa veckor :arghh:

Att jag ska bli uppringd av VC och de väljer att ringa under de tiderna jag inte kan svara. Hos oss får man kryssa i om man är tillgänglig förmiddag eller eftermiddag och vilka dagar. Självklart har de valt att ringa totalt tvärtemot vad jag kryssat i och idag fick jag ett halvspydigt meddelande om att de försökt nå mig upprepade gånger och jag måste boka ny uppringningstid!!

Ahh!!!

Jag kan inte svara när jag jobbar, därför har jag inte markerat de tiderna!! :arghh:

Har jag plötsligt blivit blind eller har texten på inläggen blivit mindre när man kollar på mobil? Jag fattar noll!

Två personer i min närhet som är så hopplöst dåliga på att planera och tänka i förväg, vilket innebär att det nästan alltid blir lite stressigt och/eller krångligt när vi ska träffas. Det förtar mycket av glädjen för mig eftersom vi ofta går miste om trevliga upplevelser som kunnat ordnas om idén hade kläckts i tid, och eftersom att andra förväntas anpassa oss och hänga på bäst vi kan. Som ett exempel så är det de här personernas barns födelsedag på måndag. IDAG frågar de om jag och min man kan komma över för att fira på söndag eftermiddag, alltså om tre dagar. Jag har andra planer på söndag som inte kan flyttas och har nu dåligt samvete för att jag missar firandet, samtidigt som jag inte för mitt liv kan förstå hur de kommer på NU att det här är något de vill göra. Ungen har liksom fyllt år på samma dag i fyra år nu, och hade jag fått frågan för typ 1-2 veckor sedan hade det inte varit några konstigheter, då hade jag såklart planerat utifrån det. Men nej, för dem är det helt normalt att komma på en sådan här grej ett par dagar i förväg och sedan vara helt oförstående när man säger att man tyvärr redan har andra planer för den dagen. Vi lever verkligen i helt olika världar så sett. Och tyvärr går det ju delvis ut över barnet den här gången. Det känns bara så onödigt!
Letade fram det här gamla inlägget bara för att få störa mig lite till (ja, jag är på tjurigt humör idag) :angel: Nu är det dags för barn nummer tvås födelsedag, hen fyller år idag. Vi har i fyra veckor pressat föräldrarna på information gällande eventuella planer för att fira denna födelsedag men inte fått något svar. Eftersom vi känner dem väldigt väl har vi dock hållit den här helgen fri eftersom vi vet att de ofta kommer på sådant här i sista sekund (trots att barnet i det här fallet haft samma födelsedag i 6 år). Och mycket riktigt, i tisdags kom det ett förslag om att ses någonstans, någon gång och göra någonting på lördag (alltså imorgon). Vi sa ja och så även de andra inblandade. Sedan har det varit total tystnad sedan dess. För en timme sedan skrev en i sällskapet och frågade om vi fortfarande ska ses imorgon och i så fall var, när och hur. Inget svar ännu.

Hade jag kunnat så hade jag bara skitit i allt och låtit dem lära sig av sina misstag, men eftersom det skulle gå ut över ett barn känns det inte rätt. Vår relation till dessa personer är dessutom ganska komplex, så vi kan tyvärr inte bara låta den dö ut. Men herrrrregud hur svårt kan det vara?!

Man ser lite skum ut. :D Eventuellt som en boomer.

Det är fullt möjligt på till exempel FB.

Jag har haft några personer på min vänlista som gillat alla sina egna inlägg. Något enstaka kan jag förstå, det kan hända i misstag, men alla? :D

Vet inte hur det är nu för tiden, för man ser ju knappt någon väns inlägg mera på facebook

Äter lunch och inser att mitt glas inte står stadigt på bordet. Jag har haft de här glasen i 10+ år och aldrig märkt det tidigare, men hur skulle ett glas kunna deformeras? O_o störigt! :D
PXL_20260411_123038058.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar