Störiga saker vi stör oss på del 46

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 88 255

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på en kollega som sitter i matsalen och pratar om att hon ska köpa hamster eller fiskar för att underhålla sina katter så dom har nått att se på/leka med under dagarna. Hon har inget intresse själv av varken hamster eller fiskar så dom ska skaffas enbart för underhållning för katterna.
Åh gud vad dumt. Men lycka till önskar jag henne, min erfarenhet av katter med både smågnagare och fiskar är att katterna tröttnat inom en timme :rofl:

Åh gud vad dumt. Men lycka till önskar jag henne, min erfarenhet av katter med både smågnagare och fiskar är att katterna tröttnat inom en timme :rofl:

Min kisse hade nog tyckt att en voljär med vaktlar vore skitkul underhållning. De är ju lite mer..flaxiga om de blir stressade.
Men smådjur... Mina tamråttor hade inte brytt sig for shit om en katt. De hade ingen uppfattning om att andra djur kunde vara farliga för dem - morsade glatt på stora hundar som nyfiket stack fram en nos mot dem, och ignorerade helt en busig kattass som petade på dem för att få lite aktion när de slappade på soffan (ja, jag var självklart alltid precis intill och hade händerna redo när de fick träffa andra djur när vi hälsade på hos folk med djur! Jag hade inte andra husdjur då.) - sjukt tråkiga att titta på i längden! :rofl:

1000017265.webp

Verkar gå bra för postnord med mitt paket 😅 va beräknat idag, men verkar mest åka lastbil fram å tillbaka 😅
Och såklart så är jag ju sjuukt sugen på det som är i (smakdroppar från bulk) bara för att det är sent nu ju.. har ju likas ingen kvarg å blanda i, men kliandet i öppningsfingrarna blir ju inte mindre för det 😆

Jag arbetar i två team. I båda teamen finns vakanser och det har funnits det ganska länge. Det har varit lite tillfälliga lösningar men mest inga lösningar alls. Nu har det varit annonser ute och folk ska anställas. Inte tillräckligt många för att vi ska kunna göra allt utan att gå sönder men ändå. Lite fler.

Jag fick igår höra ryktesvägen att det är skrivet kontrakt med en till ena gruppen, startdatum är bestämt och allt. Idag får jag höra lite i förbifarten att rekryteringen till det andra teamet är avslutad och "att det ska bli så bra" men vi i teamen har inte fått någon information överhuvudaget.

Extremt störigt.

Stör mig på en kollega som sitter i matsalen och pratar om att hon ska köpa hamster eller fiskar för att underhålla sina katter så dom har nått att se på/leka med under dagarna. Hon har inget intresse själv av varken hamster eller fiskar så dom ska skaffas enbart för underhållning för katterna.

Min systers katt satt i flera timmar varje dag helt fascinerad av ett akvarium. Men det enklaste är att helt enkelt rigga upp en skärm som rullar på med ett akvarium/kvittrande fåglar/hamstrar. Finns massor på youtube som är flera timmar långa. Om man har råd så kan man köpa en stor och kurvad skärm och ställa den på golvet så katten får en mer omedelbar och lite mer 3D upplevelse. Det kommer ändå vara betydligt billigare och mindre stök än riktiga djur. Om de inte planerar att katten ska få jaga dem eller försöka nå hamstern genom gallret på buren.

Uttrycket ”Dansade genom besiktningen”.

Alltid ua efteråt såklart. En duktig hästägare kan slå sig för bröstet att dennes häst minsann inte är skadad och de har gjort allt rätt.

Sällan man läser att ”xx haltade genom besiktningen”.
Såklart.

Min kisse hade nog tyckt att en voljär med vaktlar vore skitkul underhållning. De är ju lite mer..flaxiga om de blir stressade.
Men smådjur... Mina tamråttor hade inte brytt sig for shit om en katt. De hade ingen uppfattning om att andra djur kunde vara farliga för dem - morsade glatt på stora hundar som nyfiket stack fram en nos mot dem, och ignorerade helt en busig kattass som petade på dem för att få lite aktion när de slappade på soffan (ja, jag var självklart alltid precis intill och hade händerna redo när de fick träffa andra djur när vi hälsade på hos folk med djur! Jag hade inte andra husdjur då.) - sjukt tråkiga att titta på i längden! :rofl:
Min ena brukade ligga på råttburen emellanåt. Han var dock jäkligt snabb därifrån om de kom nära, råttor kan ju nafsa :rofl:
Hamstrar, fiskar, gerbiler och diverse andra smådjur var däremot heeelt ointressant :laugh:

Jag är irrirerad, ja nästintill förbannad.
E#n person som jag betraktat som god granne och vän har bytt parti till M. Må så vara. Partibyte är ine ovanligt. Mäniskor ändrar sig.

MEN! Enligt M själva är det hon som sköter deras lokala facebook. Deras inlägg innehåller grova lögner om att S och C gillar pedofiler och andra brottlingar. Det är så
LÅGT på en liten ort där alla känner alla.
Om det hon skriver är hennes verkliga åsikter är jag verkligt glad att hon inte står på vår lista längre.

Jag hade faktiskt lyft det med deras lokala ledning. Ska hon hantera deras FB är det ju partilinjen som ska gälla och är det verkligen något ledningen säger sig stå bakom hade jag tipsat media. Det är ju faktiskt inte lagligt att fara med osanning hur som helst.

Vi ska kunna ha olika åsikter och höra till olika partier utan att bete oss som svin gentemot varandra.

Folk som över huvud taget stavar fel på namn, platser som man vet att de läser ofta. Eller hittar på nån egen variant 🙄 Har en sån nära…

Något som gör mig lite lätt vansinnig är att förvånande många vill kapa bort sista bokstaven i mitt förnamn. Det går, det är fortfarande ett kvinnonamn, men det är som sagt vansinnigt irriterande och jag fattar inte varför?!

Jag hade faktiskt lyft det med deras lokala ledning. Ska hon hantera deras FB är det ju partilinjen som ska gälla och är det verkligen något ledningen säger sig stå bakom hade jag tipsat media. Det är ju faktiskt inte lagligt att fara med osanning hur som helst.

Vi ska kunna ha olika åsikter och höra till olika partier utan att bete oss som svin gentemot varandra.
Det är redan lyft. Togs bort efter att kommunalrådet offentligt, framför kameran, pratat med Ms förstanamn.
Hennes privata fb är däremot lika trist.

Jag har beställt matkassar hem och valde leverans mellan kl. 18-20. Blir ändå lite grinig att de nu beräknar leverera kl. 17:30 :mad: Det är tajt om tid för mig på eftermiddagen och 20 min tidigare leverans kräver att jag börjar åka hemåt 1 timme tidigare än jag planerat, vilket är för sent nu.

Får hoppas att de kommer senare än de estimerat

Min ena brukade ligga på råttburen emellanåt. Han var dock jäkligt snabb därifrån om de kom nära, råttor kan ju nafsa :rofl:
Hamstrar, fiskar, gerbiler och diverse andra smådjur var däremot heeelt ointressant :laugh:
När jag hade marsvin så hade jag fått en gammal bur av en släkting med skjutdörr ovanpå. Hade inte varit ett problem tidigare. Men tydligen tyckte katten vi var borta för länge och ville ha sällskap. Så hon öppnade dörren och la sig i ena hörnet. Kom hem till en nöjd katt som låg å vilade å 2 st stackars marsvin som satt i andra sidan av buren å vägrade lyfta blicken från katten. Det vart böcker på buren efter det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka