Störiga saker vi stör oss på del 46

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 88 242

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag hade marsvin så hade jag fått en gammal bur av en släkting med skjutdörr ovanpå. Hade inte varit ett problem tidigare. Men tydligen tyckte katten vi var borta för länge och ville ha sällskap. Så hon öppnade dörren och la sig i ena hörnet. Kom hem till en nöjd katt som låg å vilade å 2 st stackars marsvin som satt i andra sidan av buren å vägrade lyfta blicken från katten. Det vart böcker på buren efter det.
Haha åh, stackars marsvin :rofl:

Stör mig på min handlingsförlamning på jobbet. Har ett viktigt uppdrag som ligger helt på mig att genomföra. Jag har haft liknande uppdrag tidigare så det är inte kompetensen som saknas utan det är någon hjärnvajsing, jag lyckas inte samla tankarna och ta itu med det. Ny känsla så det gör mig kanske onödigt orolig.

Matförgiftad eller magsjuk (har aldrig haft vinterkräksjuka så jag förmodar matförgiftad). Mycket störigt iaf är så matt. Kämpar som en tok att få i mig vätskeersättning, fascinerande svårt.
Ngt positivt är att jag inte har migrän (har anfall dagligen), vilket kanske beror på att jag varken är social eller fysiskt aktiv, tittar på någon skärm längre än några minuter eller läser bok🧐

Hoppas iaf på att vara tillräckligt pigg för att kunna rösta på fredag möjligen lördag så jag slipper trängas på valdagen.

Jag går ytterst sällan och äter på Burger King - men min man gillar dem så det händer, ibland.... Men: VARFÖR har de, fortfarande, inte ketchup i pump? Utan i små eländiga påsar som man måste öppna och klämma ut innehållet ur. Typ elva påsar för två personer. VARFÖR???

Matförgiftad eller magsjuk (har aldrig haft vinterkräksjuka så jag förmodar matförgiftad). Mycket störigt iaf är så matt. Kämpar som en tok att få i mig vätskeersättning, fascinerande svårt.
Ngt positivt är att jag inte har migrän (har anfall dagligen), vilket kanske beror på att jag varken är social eller fysiskt aktiv, tittar på någon skärm längre än några minuter eller läser bok🧐

Hoppas iaf på att vara tillräckligt pigg för att kunna rösta på fredag möjligen lördag så jag slipper trängas på valdagen.
JAg brukar rösta i slutet på röstdagen, brukar alltid vara ont om folk.

Krya !

Smärtan i benen är tillbaka :arghh: :arghh: :arghh:

Gick en promenad upp för en backe, visserligen en ganska lång backe. Vaderna spände så fötterna domnade bort. Var länge sen jag var så dålig. Får stretcha mer och hoppas det hjälper. Har en slant board jag kan stå på på jobbet.

Hatar att ha ont!

Folk som inte har några riktiga problem i livet men ändå måste gnälla (japp, fullt medveten om att jag gör precis det just nu). Vi pratade om det på lunchen idag. Min kollega har en dotter med funktionsnedsättning och kan inte förstå alla föräldrar med full friska, glada, välmående barn som ändå måste bilda en föräldragrupp som strider mot någon mindre organisationsförändring i skolan. Nu gick jag precis förbi två kvinnor i trängseln vid spärrarna i tunnelbanan och den ena klagade högt över att ”Jag går här varje morgon och varje kväll, vi är som som ett boskap! Jag pallar inte, vi är ju som zombies! Kolla!” Jisses vad drama. Jag vet inte vad hon går igenom men själv åker jag bara hem, från en vanlig dag på jobbet hem till min familj. Att det är folk i tunnelbanan en kvart av mitt dygn är nog det sista jag bekymrar mig över.

Privvat land detta.

Nyligen stängde de en stor väg i en stad nära jobbet.

Min reaktion: *suck* nu behöver jag gå upp tidigare på morgonen för att komma i tid.

En kollegas reaktion: *suck* nu kommer man alltså bli sen till jobbet i två veckor.

Hur kan det vara slutsatsen?

Jag går ytterst sällan och äter på Burger King - men min man gillar dem så det händer, ibland.... Men: VARFÖR har de, fortfarande, inte ketchup i pump? Utan i små eländiga påsar som man måste öppna och klämma ut innehållet ur. Typ elva påsar för två personer. VARFÖR???
Det kanske är olika hos oss har de i pump. I af senast jag var där även i linköping. Däremot hade inte mister york I eskilstuna i pump i lördags.

En influencer i USA som ibland postat lite roliga saker typ "I thought this was fake but I bought it anyway" men som har skavt ett tag postade just en video om att hon tömde sopsäckar från sin döda grannes tomt... Hon kunde inte se något fel över i hur hon framställde det hela och nu är jag tydligen blockad för att jag snällt skrev att hon inte borde ta bort folks kommentarer utan faktiskt reflektera över dom. Jag klarar mig utmärkt utan hennes inlägg men det hela är så respektlöst och trist att hon inte ens kan vara schysst mot sina följare. Hoppas inte jag som blockad räknas som följare längre :p :p :p

Jag vet inte riktigt vart jag ska skriva det här inlägget..
Idag är det fyra år sedan jag skickade ett sista sms till min allra bästa vän. Jag vill tro att hon läste det, att hon fortfarande såg vårt hemliga språk.
Men det går inte en dag utan att jag saknar henne. Och avslutar som alltid; Luv u baby.. 💔

Nyligen stängde de en stor väg i en stad nära jobbet.

Min reaktion: *suck* nu behöver jag gå upp tidigare på morgonen för att komma i tid.

En kollegas reaktion: *suck* nu kommer man alltså bli sen till jobbet i två veckor.

Hur kan det vara slutsatsen?
Skulle kunnat vara jag om det är fel väg. Har en tid att lämna vid skolan och sen direkt till jobbet. Påverkar vägen däremellan är det svårt.

Men i normalfall är det märkligt.

(Dessutom kan man inte vara bli sen, det får man förhandla med sin chef.)

Skulle kunnat vara jag om det är fel väg. Har en tid att lämna vid skolan och sen direkt till jobbet. Påverkar vägen däremellan är det svårt.

Men i normalfall är det märkligt.

(Dessutom kan man inte vara bli sen, det får man förhandla med sin chef.)
Tänker allt beror på jobb, jag kan börja jobba mellan 6.30-8.30. Men ska du lösa av någon, öppna fritids eller liknande, får du gå upp tidigare eller ta en diskussion med chefen om det inte går att lösa. Tex om inte kan åka tidigare för att tex förskolan inte har öppnat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat