Störiga saker vi stör oss på - del 9

Jag stör mig på att priserna på potatis dumpas inför midsommar. 50 öre kilot :mad: liksom

Som en person som jobbat med potatisodling anser jag att det f-n är en förolämpning. Jag köper hellre potatis på ställen som tar normalt betalt.

Edit: Eller ännu hellre då direkt på gården där jag jobbade :love: men de har inte potatis till midsommar, det är lite för tidigt här.
 
Som en person som jobbat med potatisodling anser jag att det f-n är en förolämpning. Jag köper hellre potatis på ställen som tar normalt betalt.
Ja exakt
Men här har alla j-la affären dumpat priset eller en hade en kupong där man fick ett kilo gratis om man handlade för 200:- Annars var det ordinarie pris, så det var väl den bästa :meh:
Annars så är det mellan 50 och 95 öre som gäller denna vecka :crazy::mad:
Mina potatis är inte heller färdiga, jag bor i zon 2 men allting blev nog lite sent i år
 
Stör mig på att min hjärna har checkat ut efter 2 timmar med en pratig taxichaufför och jag har massor att göra...
 
Stör mig på att maken är borta mån-ons nästa vecka och det ska bli riktigt fint hökörningsväder :cautious: Jag fixar tyvärr inte hela alltet själv med två barn och heltidsjobb också.....
 
Som en person som jobbat med potatisodling anser jag att det f-n är en förolämpning. Jag köper hellre potatis på ställen som tar normalt betalt.

Edit: Eller ännu hellre då direkt på gården där jag jobbade :love: men de har inte potatis till midsommar, det är lite för tidigt här.

Fast det är väl affärerna som tar igen på gungorna det de förlorar på karusellerna, misstänker jag.
 
Snubbar på dejtingsidor som skriver flera gånger och konstaterar att man inte vågar svara. Eh, nej.
be1981456e5a7039f8ad64d72ad301e8.png
 
På att jag kommit hem och insett att larmet sitter kvar på två av klädesplaggen jag köpte idag, och jag har inte vägarna förbi den butiken igen innan jag åker hem :arghh:

Någon här inne som vet ifall det funkar att gå till en annan butik i samma kedja, eller måste det vara den specifika butiken där man handlade som plockar bort larmen?
 
Jag trodde att jag hade tvättid nu vid 20.00, så jag samlade ihop alla smutsiga kläder och rev ut lakanen och lade allt i en och samma påse. När jag väl kommer ner till tvättstugan så släpper inte taggen in mig. Då visar det sig att jag har tid bokad imorgon kväll, inte nu.
Superstörigt.
 
På att jag kommit hem och insett att larmet sitter kvar på två av klädesplaggen jag köpte idag, och jag har inte vägarna förbi den butiken igen innan jag åker hem :arghh:

Någon här inne som vet ifall det funkar att gå till en annan butik i samma kedja, eller måste det vara den specifika butiken där man handlade som plockar bort larmen?

Det borde funka inom samma kedja så länge du har kvitto med dig :)
 
..på att jag är sjuk, IGEN!:mad::mad: var sjukskriven i fyra veckor pga körtelfeber, har jobbat nu i två veckor och nu är jag förkyld! Får aldrig vara frisk...:cautious:
 
Handlade på Maxi i eftermiddags. Får ju skylla mig lite själv som handlade vid samma tid som andra, men nu var det den tiden det blev idag :p
Men - jag stör ihjäl mig på folk som parkerar sina vagnar längs med mejerikylarna, sådär upp längs sidan/dörrarna så att de blockerar minst två kylar och sen står de själva framför den tredje (öppen dörr) och bara stirrar, istället för att bara TA sin grej och traska vidare. Inte påverkas de heller av att man står på kö bakom dem och väntar, eller försöker nå nånting i kylen intill.
Eller de som parkerar sig i smala passager och bara STÅR, eller står vagn mot vagn och pratar med en bekant medan andra försöker komma förbi eller komma åt varorna bakom dem.
 
Just nu stör jag mig på att jag som jobbade extra idag, för att det saknades chaufförer pga många lediga, var den som fick gå hem sist gentemot de andra som normalt har arbetstid bra mycket längre. Var inte ens sen tillbaka hem till åkeriet, men va gör det om hundra år. Nu är det helg. :D
 
Handlade på Maxi i eftermiddags. Får ju skylla mig lite själv som handlade vid samma tid som andra, men nu var det den tiden det blev idag :p
Men - jag stör ihjäl mig på folk som parkerar sina vagnar längs med mejerikylarna, sådär upp längs sidan/dörrarna så att de blockerar minst två kylar och sen står de själva framför den tredje (öppen dörr) och bara stirrar, istället för att bara TA sin grej och traska vidare. Inte påverkas de heller av att man står på kö bakom dem och väntar, eller försöker nå nånting i kylen intill.
Eller de som parkerar sig i smala passager och bara STÅR, eller står vagn mot vagn och pratar med en bekant medan andra försöker komma förbi eller komma åt varorna bakom dem.
Försökte handla vid 11 tiden, trodde det skulle vara lugnare då. Icke...
 
Handlade på Maxi i eftermiddags. Får ju skylla mig lite själv som handlade vid samma tid som andra, men nu var det den tiden det blev idag :p
Men - jag stör ihjäl mig på folk som parkerar sina vagnar längs med mejerikylarna, sådär upp längs sidan/dörrarna så att de blockerar minst två kylar och sen står de själva framför den tredje (öppen dörr) och bara stirrar, istället för att bara TA sin grej och traska vidare. Inte påverkas de heller av att man står på kö bakom dem och väntar, eller försöker nå nånting i kylen intill.
Eller de som parkerar sig i smala passager och bara STÅR, eller står vagn mot vagn och pratar med en bekant medan andra försöker komma förbi eller komma åt varorna bakom dem.
Det är då man helt sonika puttar undan vagnjävlarna eller klämmer sig in framför mänskan som står mitt i vägen. Gjorde jag senast idag, det går det med :angel:
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 878
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 008
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 363
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 100
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp