Störiga saker vi stör oss på - del 9

Stör mig på att jag inte får köra min lastbil imorrn, saknas visst folk, så måste köra ena turen till Göteborg, så sluta i tid imorrn kan jag se mig i stjärnorna efter... får va glad om jag kommer iväg från Götet 17:00 och kommer igenom rusningen smidigt...
 
5 hästar till tävlingen imorn, måste lämna gården 2:45... Är ensam förutom chefens ena dotter till hjälp, och har riktigt asiga hästar. Yay :arghh::arghh:
 
Folk som stinker på tunnelbanan. Funderar på att börja bära gasmask. Alltid är det nån jävel som luktar alkohol eller blöja eller som nu, någon fullkomligt osar av nåt som måste vara torkat hundgodis. Luktar som när hunden i vårt kollektiv äter oxhud. :yuck:

Igenkänning på det, fast i mitt fall är det på gymmet... Förutom de som vräker på sig parfym så är det en människa (har inte lyckats identifiera denne än :cautious:) som luktar något ENORMT av svett. Alltså inte vanlig "nysvett" utan gammal, intorkad. :yuck: Det luktar från andra sidan gymmet till där jag håller till :wtf:
 
Folk som lägger upp efterlysningar på upphittade föremål på Facebook istället för att lämna dem till polisen. Eller lämnar dem om "en vecka". Det första jag gör är att kolla hittegods om jag tappar nått, inte facebook.
 
Nu har jag börjat pendla igen.

1. Folk i personbil som tycker 60km/h är lämplig hastighet att ha på påfarten till e4.

2. Dom som kör om med farthållare ( ???) Och ligger jämsides ungefär två trafikplatser för att den inte pallar trycka på gasen så den kommer om eller sänka farthållaren så den är efter istället...

3. Högerregeln är för %&+ en regel.

4. Ja och sen har vi trafikrädda Tanja som kör 50 på 70 väg där det är dålig sikt, för att gasa upp till 80 och lägga sig mitt i vägen där det är sikt nog för att köra om.


Kumbaya.
 
Min flatmate röker inomhus :yuck: fine när hon röker sina heated whatever cigg men inte vanliga. Hon bryr sig inte heller om att hon inte får röka inne och inte heller att jag hatar lukten. Orkar inte heller starta ett världskrig ang det..
 
Nu har jag börjat pendla igen.

1. Folk i personbil som tycker 60km/h är lämplig hastighet att ha på påfarten till e4.

2. Dom som kör om med farthållare ( ???) Och ligger jämsides ungefär två trafikplatser för att den inte pallar trycka på gasen så den kommer om eller sänka farthållaren så den är efter istället...

3. Högerregeln är för %&+ en regel.

4. Ja och sen har vi trafikrädda Tanja som kör 50 på 70 väg där det är dålig sikt, för att gasa upp till 80 och lägga sig mitt i vägen där det är sikt nog för att köra om.


Kumbaya.

Mottrafikanter, kära du, mottrafikanter ;) :D

Vilket påminner mig om att jag ska köra hem idag... :cautious:
 
4. Ja och sen har vi trafikrädda Tanja som kör 50 på 70 väg där det är dålig sikt, för att gasa upp till 80 och lägga sig mitt i vägen där det är sikt nog för att köra om.


Kumbaya.
Britt-Marie heter hon, faktiskt!
38817506_2113048455616360_7685645037601816576_n.png
 
Att det alltid ligger så mycket krossat glas framför och runt om glasåtervinningen. Hur GÖR folk när de lägger i sina flaskor, burkar, osv? Står på 5 meters avstånd och försöker pricka hålet.... :confused::crazy:????

Det där tycker jag är fascinerande också. Visst, man kan ju tappa men det ska faktiskt rätt mycket till innan en flaska går sönder... plus att SÅ många borde inte ha tappat flaskor/burkar!
 
Att det alltid ligger så mycket krossat glas framför och runt om glasåtervinningen. Hur GÖR folk när de lägger i sina flaskor, burkar, osv? Står på 5 meters avstånd och försöker pricka hålet.... :confused::crazy:????

Just återvinningsstationer tycker jag är ett fascinerande fenomen. Folk samlar ihop sitt skräp, lägger det i påsar/lådor, kör hela vägen till återvinningsstationen och ställer påsarna/lådorna på marken bredvid containern?! Allt slit och sen kan man inte göra det sista lilla fem minuters rycket och slänga i skräpet där det ska vara :banghead::banghead:

Sen stör jag mig på att fascinerande stavas just så. Det går inte alls ihop med min trötta söndagshjärna ser HELT fel ut
 
Just återvinningsstationer tycker jag är ett fascinerande fenomen. Folk samlar ihop sitt skräp, lägger det i påsar/lådor, kör hela vägen till återvinningsstationen och ställer påsarna/lådorna på marken bredvid containern?! Allt slit och sen kan man inte göra det sista lilla fem minuters rycket och slänga i skräpet där det ska vara :banghead::banghead:

Sen stör jag mig på att fascinerande stavas just så. Det går inte alls ihop med min trötta söndagshjärna ser HELT fel ut
Håller med. Och så står det ofta en massa skräp där som inte hör dit :mad:. Jag skulle ju aldrig drömma om att sätta av saker som man inte kan slänga där.......
 
Jag stör mig på programmet Sofias änglar på femman! Fruktansvärt hur de profiterar på människors och framförallt barns olycka! Att göra ett underhållningsprogram av att ett litet barn såg sin pappa hänga efter att han begick självmord. Vidrigt!! Vad är det för människor som låter sina barns värsta ögonblick vädras i TV till allmän beskådan? Att vuxna människor väljer att visa upp sig själva på det sättet i TV är en sak (det får de väl göra om de vill) men att låta barnen vara med... jag stör mig enormt på det!
 
Just återvinningsstationer tycker jag är ett fascinerande fenomen. Folk samlar ihop sitt skräp, lägger det i påsar/lådor, kör hela vägen till återvinningsstationen och ställer påsarna/lådorna på marken bredvid containern?! Allt slit och sen kan man inte göra det sista lilla fem minuters rycket och slänga i skräpet där det ska vara :banghead::banghead:

Sen stör jag mig på att fascinerande stavas just så. Det går inte alls ihop med min trötta söndagshjärna ser HELT fel ut

För att inte tala om dem som verkar ställa helt osorterade sopor på marken bredvid återvinningscontainrarna...
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 894
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 043
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 365
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 100
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp