Störiga saker vi stör oss på - del 9

Stör mig på vårdcentralen. Kontaktade dem för att boka en tid för ryggen. Blir uppringd av en otrevlig dam som snäser att jag får ringa in en akuttid imorgon bitti kl 6.
Varför kunde hon inte bara boka en tid när jag ändå satt i telefon med henne? Det är ju inte akut-akut heller kan jag tycka, men visst jag kan inte vänta tre veckor heller.

Det som stör mig mest är att hon inte bara kunde boka en tid...
 
Stör mig på vårdcentralen. Kontaktade dem för att boka en tid för ryggen. Blir uppringd av en otrevlig dam som snäser att jag får ringa in en akuttid imorgon bitti kl 6.
Varför kunde hon inte bara boka en tid när jag ändå satt i telefon med henne? Det är ju inte akut-akut heller kan jag tycka, men visst jag kan inte vänta tre veckor heller.

Det som stör mig mest är att hon inte bara kunde boka en tid...
Störigt - ja, men troligen får hon bara boka dessa tider samma dag och de var slut för dagen, varför du måste ringa tidigt imorgon istället. Men hon hade ju inte behövt vara otrevlig!
 
Hos vår vårdcentral kan man boka tid f o m 7.00. Jag ringde 7.05 (deras uppgift!) och de ringde upp mig 9.10. Då hade de inga tider kvar till mig så jag fick ringa igen nästa dag kl. 7.00... Gissa om jag satt med mobilen i handen och väntade på att klockan skulle slå om till 7.00! Fick tid senare den dagen och allt löste sig - men några få minuter? Ska det vara så?
 
Hos vår vårdcentral kan man boka tid f o m 7.00. Jag ringde 7.05 (deras uppgift!) och de ringde upp mig 9.10. Då hade de inga tider kvar till mig så jag fick ringa igen nästa dag kl. 7.00... Gissa om jag satt med mobilen i handen och väntade på att klockan skulle slå om till 7.00! Fick tid senare den dagen och allt löste sig - men några få minuter? Ska det vara så?

Jag litar inte på att de ringer upp mig när det är min plats i kön. Jag testade en gång. Ringde med hemtelefonen till VC och knappade in mitt nummer och så att de skulle ringa upp mig. Sen när jag lagt på blev jag tveksam och ringde upp dem med min mobiltelefon. Jag kom fram först med mobiltelefonen. Först 30 min efter att jag pratar klart med dem i mobilen så ringde de upp till hemtelefonen. Nu använder jag aldrig den funktionen mer utan sitter envist kvar i telefonkön med telefonen i handen.
 
Störigt - ja, men troligen får hon bara boka dessa tider samma dag och de var slut för dagen, varför du måste ringa tidigt imorgon istället. Men hon hade ju inte behövt vara otrevlig!

Jag förstår att de inte kan boka akuttid i framtiden, men boka vanlig tid måste de väl ändå kunna göra? Jag är ju inte akut.
Kollade på nätet nu och det verkar som man kan boka akuttid själv. Mycket märkligt system kan jag tycka.

Nåja, nu har jag ringt och ska bli uppringd vid kvart i nio. Får väl se vad som händer.
 
Jag litar inte på att de ringer upp mig när det är min plats i kön. Jag testade en gång. Ringde med hemtelefonen till VC och knappade in mitt nummer och så att de skulle ringa upp mig. Sen när jag lagt på blev jag tveksam och ringde upp dem med min mobiltelefon. Jag kom fram först med mobiltelefonen. Först 30 min efter att jag pratar klart med dem i mobilen så ringde de upp till hemtelefonen. Nu använder jag aldrig den funktionen mer utan sitter envist kvar i telefonkön med telefonen i handen.
Här måste man knappa in sitt telefonnummer, så får du en tid de ringer upp oftast 3-6 timmar senare
 
Störigt är ju att pendla en timme till jobbet i sig. Del två är att upptäcka att någon på väg till jobbet har nästan lika långt. Och samma arbetstider. Men långt ifrån samma syn på effektiv bilkörning. Varför kör man minst tio under begränsningen när vägen svänger och/eller man får möte, men minst 10 ÖVER begränsningen och gärna mitt i vägen så fort det är rakt och/eller mötesfritt?

Slapp den till slut. Men på vägen hem, tror ni inte jag kör ikapp hen igen? För bövelen.
Ta registreringsnumret, kontakta föraren och föreslå samåkning? Med dig som chaufför såklart - win-win!
 
Har tagit bort entand = är trött, har ont å känner mig allmänt misshandlad. Tycker verkligen inte om peppiga människor just nu å min server kryllar av dom för det var en ihopslagningen av servrarna samma dag.
 
Hundskrället som har fått för sig att hon inte kan gå ut på gräsmattan och göra sina behov. Den är ju blöt :meh:
Så hon har börjat göra det på altan istället :cautious:
 
Folk som kör saktat för att det regnar, och jag menar inte "vindrutetorkarna hinner inte med och man riskerar vattenplaning-ösregn" utan helt vanligt regn :meh:
 
På datorprogram som inte fungerar och på min nya kollega, som verkar relativt omedveten om sin omvärld. Nöjer mig med att klistra in meddelandet jag skickade till min sambo för att pysa av mig lite :laugh:

Screen Shot 2018-08-24 at 13.35.00.png


(ja, min jobbstress gör naturligtvis att jag är extra känslig)

Så, nu har jag pyst av mig här också och kan återgå till mitt arbete. Instängd i mötesrummet, som är ljudisolerat :devil:
 
Just nu stör jag mig på min kille som har öppnat ett fönster i sovrummet och gick ut i soffan och tittar på ID-kanalen:meh:. Jag ligger under stort tjockt täcke för att inte frysa(tack svärmor )
 
I vår tvättstuga skriver vi upp våra tvättider i ett kollegieblock (litet hus). Nu har något mindre begåvad rivit av en tredjedel av nästa sida för september där vi redan antecknat tvättider. :rage: Om man nu behöver en lapp att skriva på kan man väl riva av en snutt på någon av de femtielva tomma sidorna som finns?!
 
Hos vår vårdcentral kan man boka tid f o m 7.00. Jag ringde 7.05 (deras uppgift!) och de ringde upp mig 9.10. Då hade de inga tider kvar till mig så jag fick ringa igen nästa dag kl. 7.00... Gissa om jag satt med mobilen i handen och väntade på att klockan skulle slå om till 7.00! Fick tid senare den dagen och allt löste sig - men några få minuter? Ska det vara så?

Svensk sjukvård gör är svårtillgänglig men bra om du väl får ordentlig hjälp.
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 028
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 323
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 371
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 107
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp