Storlek på häst osv.

Gloria95

Trådstartare
Det finns säkert redan sånna här trådar men jag kom och tänka på lite vilken storlek på häst och så som passar en och så. Själv har jag en d-ponny som är min egen men rider även på ridskola. Där får jag rida allt ifrån c-ponnysar upp till grova hästar på 170 cm. Och det som jag tycker är så konstigt det är att mina tränare säge att jag kan rida båda hästarna på ungefär samma vis. Kan tillägga att jag är ca. 162 cm lång och väger mellan 50-55 kg. :up: Men då funderar jag liksom på vad som man tänker på storleken om hästarna, vad som passar en och inte. Och som jag redan sagt så vet jag liksom om att det finns fler liknande trädar. Typ längd- och vikttrådarna som finns. Men det va liksom bara en tanke jag hade.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 920
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 133
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
627
Senast: valy
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 638
Senast: Johannna1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp