Bukefalos 28 år!

Straff för olika brott osv.

Sv: Straff för olika brott osv.

Jag kan säga så här mina djurs välmående går före mitt egna, då jag har valt att skaffa och vårda dom, jag tar hand om dom precis som du tar hand om ditt barn, om du har barn?
 
Sv: Straff för olika brott osv.

Jag tycker även att det är bättre att vi tar bort alla dessa hemska människor som våldtar och mördar andra människor, varför ska vi betala för att ha dom i livet instängda i en cell? det svåra är ju bara vem och hur ska man ta bort dom?
 
Sv: Straff för olika brott osv.

Jag kan säga så här mina djurs välmående går före mitt egna, då jag har valt att skaffa och vårda dom, jag tar hand om dom precis som du tar hand om ditt barn, om du har barn?



Jag skulle aldrig sätta mina djurs välmående före mina barns.
 
Sv: Straff för olika brott osv.

Jag tycker även att det är bättre att vi tar bort alla dessa hemska människor som våldtar och mördar andra människor, varför ska vi betala för att ha dom i livet instängda i en cell? det svåra är ju bara vem och hur ska man ta bort dom?



Men om du tycker det finns en bra avlivningsmetod för sjuka människor, varför tycker du inte att den kan användas mot brottslingar?

Jag har alltid undrat och tänkt ställa frågan när jag fick en som var positivt inställd till aktiv dödshjälp: - Ska även själmordsbenägna människor kunna anmäla sitt intresse till att bli avlivade?
 
Sv: Straff för olika brott osv.

KL
För de som har råkat ut för "skärningar" skulle jag rekommendera att bilda ngn form av grannsamverkan.
Man turas om att hålla vakt- med videokamera o mobil.

en uppblåsbar madrass o en bok räcker.

ring 112 o kräv att polisen kommer omgående!
 
Sv: Straff för olika brott osv.

Frågan är bara om dina människofällor har som syfte att avliva fångsten?
Finns det ingen annan utväg så ja.

Och varför en svart man?
Det var en jämförelse. Om vi nu inte ska jämföra arter utan bara människor för att på ett annat sätt förklara hur jag menar. En persons ursprung gör den ju inte lik alla andra av samma ursprung. Och det finns ingen anledning för mig att känna aggressioner mot någon av samma färg eller samma art som någon jag ogillar (tex våldtäksman/mördare) om individen i fråga inte själv ställt till med skada. Så varför döda en råtta i skogen för att en annan tuggat sönder din isolering? Den gör ju ingen skada sålänge den bor i skogen. Alla varelser måste ju få finnas till.
 
Sv: Straff för olika brott osv.

Ja. Varför skulle jag göra skillnad på djur och människor i det avseendet? Jag måste ju få vara ifred i mitt hem oavsätt vem eller vad det är som inkräktar.
 
Sv: Straff för olika brott osv.

För de som redan ligger för döden och pinas ihjäl gör man en tjänst. Näh de borde få hjälp med att trivas med sig själva som dom är.
 
Sv: Straff för olika brott osv.

Tycker hela straffskalan är i sverige är helt sjuk.
Våldtar eller dödar du nån är du ute efter ett par år, och det värsta man kan göra är typ att blåsa staten på pengar då låser de in en och kastar bort nyckeln.

Tänk att den här myten fortfarande existerar?? Ni som skriver så här - tror ni verkligen att det är så?
 
Sv: Straff för olika brott osv.

Ja. Varför skulle jag göra skillnad på djur och människor i det avseendet? Jag måste ju få vara ifred i mitt hem oavsätt vem eller vad det är som inkräktar.

Jo, men du menade på att du utan tvekan skulle kunna sätta ut fällor som avlivar inkräktarna.
 
Sv: Straff för olika brott osv.

För de som redan ligger för döden och pinas ihjäl gör man en tjänst.


Men vad är vitsen med aktiv dödshjälp om den bara används när de ligger för döden och pinas?

Ligger de för döden dör de ju snart ändå?
Om de pinas, ligger och väntar, så ser man ju tydligt när ngn börjar ligga för döden, sedan tar det inte så lång stund.

Och vem fattar beslutet åt den som ligger där?
 
Sv: Straff för olika brott osv.

Tänk att den här myten fortfarande existerar?? Ni som skriver så här - tror ni verkligen att det är så?

Myten? Vilken myt? Straffen i Sverige ar lojligt låga.Straffet för dråp ar mellan 6 och 10 år. Om man skoter sig blir man frislappt nar man avtjanat 2/3 av straffet. Om man då blivit domd till 6 år så ar man ute efter 4år.
 
Sv: Straff för olika brott osv.

Myten? Vilken myt? Straffen i Sverige ar lojligt låga.Straffet för dråp ar mellan 6 och 10 år. Om man skoter sig blir man frislappt nar man avtjanat 2/3 av straffet. Om man då blivit domd till 6 år så ar man ute efter 4år.

ganska många mördare döms till livstids fängelse numera.

Dessutom är det viss skillnad på 4 år och ett par år.

Den allra värsta myten är att ekomoiska brott ger långa straff till skillnda från våldsbrott. Vilka ekonomiska brottslingar har fått långa straff? Skandia? Trustor? Kommer du på någon okonomisk brottsling som fått långa straff?
 
straffskalan?

jaha,

och hur ser straffskalan ut?

när läste du lagboken senast?

eller någon bok utan bilder?

Normalstraffet för mord är livstid.

glt
 
Sv: Straff för olika brott osv.

Livstid betyder inte att man sitter där hela livet.
Du som kan sådant här får gärna länka till någon sida där det står om domar och straffskala, vore givande för trådens diskussion.
 
länk?

och påståendet att man inte sitter hela livet behöver ingen länk?

Brottsbalken 6 om jag minns rätt i hastigheten. Brott mot liv och hälsa. Det är bara att slå upp.

och "bombmannen" satt livet ut. För tillfället sitter fler än någonsin på livstid. De har rätt att få frågan om tidsbestämt straff prövat, men det säger inte att man får tidbestämt straff.

glt
 

Liknande trådar

Samhälle Hur ser er krisberedskap ut, ni som bor i lägenhet/större städer? Vi diskuterade det i lunchrummet på jobbet idag, där vissa var...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
9 379
Senast: Masqueradee
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 540
Senast: Hedinn
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 247
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp