Stress över sjukskrivning

Jag råkade ut för en olycka förra veckan, kraftigt våld mot huvudet, har två frakturer i ansiktet och ska opereras på onsdag.
Jag mår inte jättebra med kraftig huvudvärk, svullnader och sårskador.
När jag låg inlagd på sjukhuset sa läkaren att hon räknade med en månads sjukskrivning, ev mer med tanke på mina skador och att jag har ett fysiskt arbete.

Nu har jag pratat med läkaren som ska operera mig, han har inte träffat mig, bara tittat på mina bilder.
Berättade lite kort vad han ska göra och räknade med ett par dagars sjukskrivning efteråt.
Dvs, jag ska börja jobba på måndag.

Det känns helt omöjligt att jag ska börja igen om en vecka och nu känner jag mig så himla stressad över detta.
Jag trivs på mitt arbete och vill verkligen börja jobba igen men jag vet inte hur jag ska klara det om en vecka.
I nuläget kan jag vara uppe i fem minuter innan jag får så mycket yrsel att jag måste vila.
Mitt arbete är tungt och kräver fokus för att inte bli farligt.

Jag vet inte vem jag ska prata med och hur jag ska kunna lösa detta.
Så mycket tankar som far och det gör inte huvudvärken bättre direkt.
 
Senast ändrad:

Jaha! 😂
Men alltså… vart har du varit på för klinik? 😁 Du ska ringa till dem som skickat remissen.

Det borde vara Universitetssjukhuset, gjorde röntgen på ett annat sjukhus pga dåligt med tider på US.
Men då får jag nog ringa regionens växel, det är det enda jag hittar 😅
 
Det borde vara Universitetssjukhuset, gjorde röntgen på ett annat sjukhus pga dåligt med tider på US.
Men då får jag nog ringa regionens växel, det är det enda jag hittar 😅
Jo men typ… en klinik behöver du. Tänker att det är antigen kirurgen eller ortopeden. Eller neurologen… hm 🤨
 
Jo men typ… en klinik behöver du. Tänker att det är antigen kirurgen eller ortopeden. Eller neurologen… hm 🤨

Jag var inlagd på öron näsa hals, dock vet jag inte om kirurgen tillhör den avdelningen, jag var lite överallt och gjorde olika grejer 😆
 
Jag var inlagd på öron näsa hals, dock vet jag inte om kirurgen tillhör den avdelningen, jag var lite överallt och gjorde olika grejer 😆
Haha, en till klinik 😂
Ja men kanske du ska ringa dit då? Men för att förvirra ännu mer har tex vår kirurgklinik öronpatienter på sin avdelning 😂
 
Tänk att det redan har gått ett helt år sen jag vaknade upp på sjukhuset och såg ut som en blandning mellan Quasimodo och Frankensteins monster 😅
Med tanke på att det finns de som är känsliga besparar jag er bilden, mina vänner på instagram är förhoppningsvis härdade vid det här laget 😆

Det har varit ett omtumlande år på många sätt men förhoppningsvis kommer det sluta på ett bra vis. Jag är otroligt tacksam över hur bra jag trots allt har läkt och att jag kan leva mitt liv nästan som innan olyckan.

Jag är också tacksam över min nästan tama apa 😁❤️
IMG_20230826_164350.jpg
 
Den här veckan har än så länge gått väldigt bra, knappt att jag vågar skriva det med rädsla för att jinxa något dock 😆
Hade ett litet samtal med chefen förut och fick väldigt mycket beröm.
Det är jättekul även om jag inte riktigt känner mig så duktig som han får det att låta.
Även där kommer känslan av att så vänder det snart, nu kommer det gå åt skogen 🙄
Men får njuta av stunden så länge det varar.
Har fortfarande inte fått svar från min röntgen så vem vet vad den kan ställa till med 😆

Annars känns livet trevligt just nu och jag känner stor tacksamhet över det.
På söndag ska jag åka och rida Ärtan igen 💚
 
Det där med att jinxa 😅
Jag och sambon blev förkylda 🤧 och nu är även Kantarell sjuk igen.
Det får inte gå för bra, då måste något skit hända direkt.
Blir akuttid på djursjukhuset i morgon, så får vi se vad som felas med honom den här gången.
 
Det där med att jinxa 😅
Jag och sambon blev förkylda 🤧 och nu är även Kantarell sjuk igen.
Det får inte gå för bra, då måste något skit hända direkt.
Blir akuttid på djursjukhuset i morgon, så får vi se vad som felas med honom den här gången.

Krya på alla 3!
 
@Bison hur går det med Kantarell? ❤️

Vi var på djursjukhuset på förmiddagen. Ingen feber, slemhinnor, andning och hjärta var bra. Tog ett stort blodprov för att utesluta underliggande sjukdomar som kan orsaka symptomen, de visade inget förutom inflammation som troligen kommer från mage och tarm.
Han har antagligen magsjuka, virus eller ätit något dåligt, oklart vad iom att han är väldigt kräsen och vi har inga giftiga växter hemma. Han fick följa med hem och ska fortsätta med skonkost så hoppas vi på bättring inom en vecka. Han är duktig på att dricka och det är positivt, inte lika intresserad av att äta men har lyckats få i honom lite under eftermiddagen och kvällen som han än så länge fått behålla.
 
Vi var på djursjukhuset på förmiddagen. Ingen feber, slemhinnor, andning och hjärta var bra. Tog ett stort blodprov för att utesluta underliggande sjukdomar som kan orsaka symptomen, de visade inget förutom inflammation som troligen kommer från mage och tarm.
Han har antagligen magsjuka, virus eller ätit något dåligt, oklart vad iom att han är väldigt kräsen och vi har inga giftiga växter hemma. Han fick följa med hem och ska fortsätta med skonkost så hoppas vi på bättring inom en vecka. Han är duktig på att dricka och det är positivt, inte lika intresserad av att äta men har lyckats få i honom lite under eftermiddagen och kvällen som han än så länge fått behålla.
Håller tummarna att det blir bättre snabbt ❤️
 
Kantarell har blivit sämre igen och är nu inlagd på intensivvårdsavdelningen 😭
Det är helt sjukt att då fort ett problem löser sig så kommer ett annat. Som dessutom är mycket värre, jag har hellre en bitter och dum kollega än förlorar min älskade katt.
Usch, nu undrar jag om det verkligen var så smart att köpa en häst igen ☹️

Ska denna bild behöva bli den sista 😭
IMG_20230910_143858.jpg
 
Kantarell har blivit sämre igen och är nu inlagd på intensivvårdsavdelningen 😭
Det är helt sjukt att då fort ett problem löser sig så kommer ett annat. Som dessutom är mycket värre, jag har hellre en bitter och dum kollega än förlorar min älskade katt.
Usch, nu undrar jag om det verkligen var så smart att köpa en häst igen ☹️

Ska denna bild behöva bli den sista 😭
Visa bifogad fil 127735

Hur har det gått?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 863
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
779
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 589
Senast: Flixon
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 724
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp