Stress & Oro i början av graviditeten...

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Mobby

Jag undrar hur känsligt det egentligen är i början av graviditeten vad gäller oro och vantrivas på jobbet? :confused:
Ökar risken för missfall?
Vad är det isf som påverkar sådant?

Jag sitter själv på ett jobb som är mycket rörigt och stressande pga ledningen... :mad:
 
Sv: Stress & Oro i början av graviditeten...

Jag har hört från en kompis, som frågat sin barnmorska, hur farligt stress var när man var gravid. Hon var nämligen grymt stressad, till bristningsgränsen.
BM sa att det är mer mammor som upplever krig, dvs svår ångest och sress, som behöver oroa sig. Inte vi med vår "i-lands" stress.

Tror inte du behöver vara orolig. Då är det nog viktigare att du sover och äter bra.
Lycka till. Vilken vecka är du i?
 
Sv: Stress & Oro i början av graviditeten...

Jag mådde riktigt risigt under min graviditet, råkade ut för en rejäl depression och kände mig ständigt stessad och orolig, och oroade mig på det hur min bebis mådde av det hela.
Min BM och även läkare sa att det inte var någon fara för barnet förutom att när min hjärtverksamhet ökade pga stressen så ökade barnets också och blev också stressat.
Men som WhiskeyP skrev så är det ju mammor som utsätts för extrem stress utan att förlora barnet så jag tror att OM någon råkar ut för missfall pga stress så måste det nästan finnas fler orsaker.

Så oroa dig inte, stressen i sig kommer inte att bidra till missfall. Men du kanske ändå ska tänka över din jobbsituation om du mår dåligt av den?
 
Sv: Stress & Oro i början av graviditeten...

Tack för era svar! :)

Jo, vad gäller min jobbsituation så funderar jag allvarligt på att säga upp mej - det funkar helt enkelt inte med en chef och hans sambo som båda är alkoholister... De missköter företaget o.s.v. inte kul när det är jag som ska prata med alla våra kunder!!
Nog om det...

...jag är nu i vecka 10!!
Håller tummarna och längtar efter vecka 12 så att man kan slappna av lite mer... ;) ...för jag hade ett tidigt mf i november -04 :cry: , då var jag bara i vecka 5 eller 6.

Kram på er!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 047
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 905
Senast: Snurrfian
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 550
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp