Struligt värre...

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

strulpella

Hejsan!

Jag och min kille har varit tillsammans ett tag. Förra helgen så drack vi bägge två lite för mycket, detta resulterade i att min kille gjorde slut och bla bad mig dra åt helvete. Jag var jätte ledsen och sårad! :cry:
Vi var ute på ett disco och jag råkade träffa på mitt ex (mitt första riktiga förhållande & min första kärlek). Han tröstade mig för detta och jag tröstade honom pga en tragedi som nyligen hade inträffat i hans familj. Det blev efterfest i min lägenhet, vi låg och småpratade och så blev det som det blev. Vi hade alltså sex söndagen den 10/10 mellan kl. 5-6 på morgonen ca. Jag vet inte jätte smart men sinnet var inte speciellt klart just då...

På måndagen började min kille och jag prata igen vi ångrade bägge två vårt beteende och nu är vi tillsammans igen! :love:

Till saken hör att pga allt strul och pga att det var så himla mycket så glömde jag för första gången på mer än 5 år att ta mina p-piller tisdagen den 12:e och onsdagen den 13:e. Min kille och jag hade avbrutet sex på torsdagen och fredags morgonen, men sen hade vi fullt ut igår natt. Dessutom så borde jag ha haft ägglossning under någon av dessa struliga dagarna!
P-pillerna är ju inte 100% säkra när man har glömt två stycken och min fråga är egentligen att om jag skulle bli gravid, finns det någon chans att min kille inte är pappan?? Kan spermierna ha överlevt från tidigt på söndag morgon till onsdag morgon (p-pillerna borde väl ha skyddat tills dess i allafall)???

Förlåt för att det blev lite långt! Men detta är än så länge det struligaste som jag har upplevt i mitt liv och är lite smått nervös om man säger så. Hoppas på många upplysande svar från kloka bukefalister! :bow:

Kram// Strulpella
 
Sv: Struligt värre...

Jag undrar oxå när ni började känna av de första graviditets symptomen?? Som att ni blev törstiga och fick springa på toa. Andra symptom??

Kram//Strulpella
 
Sv: Struligt värre...

det kan man ine veta vemsom är pappan isf ...?
om du blir gravid skulle jag råda dig göra abort..
tänk liksom om du föder ditt ex:s barn ,.kul liksom
kramkram
 
Sv: Struligt värre...

Nej, man kanske inte kan veta vem som är pappan men det kanske kan luta åt nå´t håll i allafall. Jag känner att det borde vara min kille, men det kanske är önsketänkande :( . Korkad är vad man är!
 
Sv: Struligt värre...

Det första jag har känt mina ggr jag varit gravid är att brösten har börjat ömma.'
Med min son visste jag redan innan mensen uteblev att jag var gravid för jag mådde så grymt illa, men det gjorde jag inte med min flicka.
Då kände jag bara att brösten ömmade. Annars märkte jag inget förrän långt efter jag gjort testet.
Synd att du inte tog ett dagen efter-piller med exet i alla fall så hade du kunnat utesluta honom..
Synd att det blev som det blev...
Hoppas verkligen att det ordnar sig för dig..
Det låter som att ni har det lite struligt.. Kanske inte ett barn är vad ni behöver just nu.. Jag har gjort det misstaget en ggn.. :crazy:
För nåt som är rörigt eller dåligt blir om möjligt ännu sämre när man har fått barn.. Jag lovar..
ni kanske inte har det dåligt.. men i vilket fall så låter det som du sitter i en minst sagt trasslig situation.. Jag ska hålla tummarna för dig!!

~*~Lycka till~*~

// M.M
 
Sv: Struligt värre...

OM du skulle vara gravid kan vem som helst vara pappan.

Men det är liten risk att man blir gravid på två missade piller om de är av kombinationstyp.

Ta inte ut något i förskott ! Du kan göra ett gravtest ungefär två och en halv vecka efter de glömda pillren om du inte haft vanlig mens innan dess.

Det löser sig nog ska du se.
 
Sv: Struligt värre...

Hej!

Tack för ditt svar! En liten fråga bara: Ska man verkligen ta dagen efter piller om man redan går på p-piller. Jag tycker att p-pillerna borde ha skyddat för den gången med exet. Fast det beror ju på hur länge spermierna lever. Vet du det??
Fast jag tror inte att jag är gravid. Jag är väl skendräktig eller nå´t :idea:
 
Sv: Struligt värre...

Tack för ditt svar oxå!

Jag har hört att man kan ha mens el genombrottsblödning el vad det nu kallas för. Fast man brukar väl se skillnad på vanlig mens och blödning när man är gravid, eller??

ja, jag vet har nog 100 frågor som jag behöver få besvarade, men så är det när man är en strulpella :o

Kram
 
Sv: Struligt värre...

Spermier KAN leva i fem dygn.

Man kan visst ta dagen efter-piller om man har p-piller, men beroende på vilken sort man har kan man också bara ta extra av de vanliga pillren så att det motsvarar samma hormondoser som dagen efter-piller.

Ta du och gör ett gravtest i början på nov så kan du släppa det här sedan!
 
Sv: Struligt värre...

men p-piller gör väl så att man inte får ägglossning, och någon slempropp i livmodern och att det på insidan av livmodern får en "yta" som ägget ( om det mot förmodan skulle bli något strul ) inte fastnar på?

fortsatte du och ta pillerna efter de 2 dagar du glömde dem då?

Det borde väl inte vara någon jätte risk.?


vänta och ta ett graviditetstäst senare i stället . (?)
 
Sv: Struligt värre...

Oki. Ja, jag får väl göra det då.
Är jag gravid så får jag väl prata med en barnmorska, abort vet jag inte ens om jag skulle klara av att göra...
 
Sv: Struligt värre...

Ja, jag fortsatte att ta pillren efter de två dagarna som jag glömde. Så det är väl inte jätte stor risk, jag bara frågade ifall att...
 
Sv: Struligt värre...

:) det är bra att ha buke somman kan fråga om saker och ting.

Jag skulle nog också vara lite orolig, men det är ju lätt att vara lugn "åt " andra. :smirk:
 
Sv: Struligt värre...

Ja, det är super bra att denna sidan finns!
Speciellt om man är "drama queen" som jag är :D
 
Sv: Struligt värre...

jag är inte så spec dramatisk men mina hästar lyckas vara det i stället. :eek: ..

De kanske tycker att jag är för stillsam och tråkig ( riktig torris ) så de kör sitt eget race.. ( som matte inte riktigt gillar, för de kan bara inte hålla reda på alla sina 4 ben SAMTIDIGT)
 
Sv: Struligt värre...

Man kan väl inte få graviditets symptom så här tidigt i såfall?? Nej, tänkte väl det. Jag måste vara väldigt skendräktig! :crazy:

Bara jag inte börjar plocka päls från magen som min lilla kanin gjorde när hon var skendräktig.. iofs så skulle det ju inte skada :D

Kram//Strulpella
 
Sv: Struligt värre...

Spermierna kan leva i upp till 5 dygn inne i kroppen...

Jag vet inte alls hur det funkar med P-piller och dagen efter piller.. men i vilket fall så är det ju för sent ändå så..
jag tror inte att du är gravid.
Visst risken finns men jag tycker att även om man har missat piller så är man ju ändå lite mer skyddad än om man inte ätit alls . för det går ett tag innan alla pillrenas hormoner går ur kroppen helt.
Jag tycker du ska göra ett test ändå för att vara på den säkra sidan så fort mensen förväntas komma. Det går att göra testet redan samma dag som mensen borde ha kommit.

~Jag ska hålla tummarna för dig ~

Ps: Tänk på att du kan behöva pälsen i vinter när det blir kallt ute.. :rofl:
 
Sv: Struligt värre...

Tackar!

Jo, det är väl sant. Blir väl kanske lite varmare med päls på vintern ;)
 
Sv: Struligt värre...

Jag missade ett piller (tog de andra som jag skulle ) av kombinationstyp och blev gravid när jag fick min första !
/Cetzy
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag tidigare skrivit om min valp som har juvenil vaginit. Hon får återkommande urinvägsinfektioner pga detta. Hon är behandlad med...
Svar
16
· Visningar
2 978
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 951
Senast: Stereo
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 644
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 037
Senast: isafore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp