Strypkoppel- laglit eller olagligt?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare blondi3958
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 14 809
Orkar inte debattera om detta, det är ju så att man som instruktör väljer att träna hundar på olika sätt.
Jag har valt de sätten där man löser detta utan ryck.

Strypkoppel i läder har inte olagliga på någotvis, det har du säkert fått klart för dig redan. Men den typen av halsband kan ge hunden både rygg och nackskador faktiskt, särskilt när hunden får agera på det sätt du beskriver. Annars med en normal uppfostrad vovve skall ju inte detta vara ett problem.

Jag menar alla gå-fint-selar eller Halti.
Om du läser Jadzias inlägg så ser du att dom selena inte passar hundens anatomi, och dom slutar dra enbart för att det gör väldigt ont.

Bra skrivet...som vanligt :)
En snabb högersväng, ett snabbt "ryck" i kopplet,
sedan beröm när hunden tar kontakt fungerade för oss.
Jag anser mig inte vara elak eller våldsam :o

Liknande trådar

Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 140
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 249
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 718
Senast: ufot
·
Övr. Hund Har någon erfarenhet av att själv slipa eller lämna in klotång för slipning? Jag sitter med 5-6 helt nyköpta klotänger och ingen är lika...
Svar
1
· Visningar
226
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka