Bukefalos 28 år!

Stud One ridbyxorna - färger

Lillflickan

Trådstartare
Jag hade ju tänkt köpa ett par Stud One ridbyxor. Och det svåra valet är ju färgen, bilderna som finns går ju inte att se färgerna ordentligt på.
Så någon som har bild att slänga ut på sina (med ok färg då - på bilderna ser ju t.ex. de grå/ljusgråa blå/ljusblå ut).
De jag funderar på färgerna är: choklad brun/beige, grå/ljusgrå, svart/grön kaki. Blir någon av dem, eller svart/bordouxe.
 
Sv: Stud One ridbyxorna - färger

Jag tycker färgerna stämmer exakt överrens med bilderna. Tittar du på Peaks sida? Kan ju kolla in Stud Ones också.
 
Sv: Stud One ridbyxorna - färger

Jag tycker färgerna stämmer exakt överrens med bilderna. Tittar du på Peaks sida? Kan ju kolla in Stud Ones också.

Ja jag tittade på Peak, kollade på Stud Ones sida också men det är ju samma bilder. Men de grå/ljusgrå t.ex. är de verkligen sådär blåaktiga i färgen?
(är 160modellen jag menar, på Stud One finns det ju bra bilder på Marango med de på 160 tycker jag ser lite konstiga ut i färgen)
 
Sv: Stud One ridbyxorna - färger

Jag har ett par gråa/ ljusgråa 160. De är inte blåaktiga, utan stålgrå. Kan testa att fota dem.
 
Sv: Stud One ridbyxorna - färger

Hakar på din tråd om Stud one byxor, hoppas det är ok. Jag funderar på att köpa ett par men undrar om det är tillåtet att rida distanstävling i dem. Jag tänker på om den stora loggan räknas som reklam. Hörde av ryttare som var på Hedeland 10 september i Danmark att domarna vist pratat lite om dessa loggor. Jag vet inte vad de kom fram, någon som vet? Känns inte som en lämplig investering att köpa Stud one byxor om jag inte får rida tävling i dem. Någon som vet vad som gäller? :confused:
 
Sv: Stud One ridbyxorna - färger

De kan knappast vara okey med den stora loggan. Men domarna har väl släppt igenom det, helt enkelt. Men jag hoppas och tror det blir stopp på det nån dag.
 
Sv: Stud One ridbyxorna - färger

Varför skulle man inte få tävla i dem? Jag har aldrig haft problem med loggan?
Har de ändrat reglerna?

/Liza
 
Sv: Stud One ridbyxorna - färger

Enligt TR står det så här om just detta:

Identifiering/märke av klädestillverkare får bara förekomma en gång per
klädesplagg och ej större än 3 cm²


Och är man det minsta matematisk räknar man snabbt ut att just Stud One' blaffa som är text på hela låret är liiiiite större än så.
 
Sv: Stud One ridbyxorna - färger

En tvätt i 60 grader så finns INGA bokstäver kvar.
Annars trillar de av efter hand ändå....
Sophia
 
Sv: Stud One ridbyxorna - färger

Japp, men sen får du tvätta dem i 30 grader som vanligt....
 
Sv: Stud One ridbyxorna - färger

Jag är ganska säker på att jag har sett Stud One-ridbyxor med stora loggor på tävlingar, däremot hade jag själv tänkt beställa ett par brun/beiga tidigare i somras ifrån ett av "distansföretagen" här i Sverige & blev upplyst om att just 160-modellen numera endast tillverkas i svart.
 

Liknande trådar

Hemmet Någon som har en soffa som inte är svart, vit, beige, grå eller brun? Vi får nog köpa ny soffa under nästa år, jag är lite sugen på...
2
Svar
22
· Visningar
4 156
Senast: Tomas_S
·
Hemmet Jag ska måla om huset till våren men kan inte alls komma fram vilken färg som är mest passande. Efter ett par veckor i karibien med...
2
Svar
23
· Visningar
18 148
Senast: Ramona
·
Utrustning Någon som vet vad färgen på pikeurs ridbyxor heter. Den jag är ute efter är typ grå/beige/grön. Vill ha med kontrast skoning. Det är...
2
Svar
30
· Visningar
3 951
Senast: Salinero
·
Utrustning Nu så vill jag se ALLA era träns med färgad fodring! Alltså inte ett t.ex brunt träns med ljus brun fodring eller ett svart träns med...
Svar
10
· Visningar
1 615

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp