Humelibumlan

Trådstartare
Nu står man där men en häst som gjort bort sig ett par gånger vilket självfallet resulterar i många starter, lite pengar och få start poäng :mad:
Det betyder i klartext att det är omöjligt att komma med i låg klassloppen, svårt att komma med i de lopp man tror/hoppas hon kan vara med o slåss i...
Och vad sker när man kommer med, från resevplats såklart, joho, spår 11 auto och vad måste man göra? Jo, köra offensivst som fasen för nu går 1 tvåa bort, men till saken hör att man oxå måste köra felfritt och få godkännt, för annars har man 3 ej godkända lopp i raden och måste kvala om! :mad: :mad: :mad:

Hur trist är det inte att veta att man har en bra men osäker häst, i full startkondis och inte få vara med och när man väl kommer med, ser det omöjligt ut på pappret? :crazy:
 
Sv: Surt..

Har du dessutom en sambo som för det första ifrågasätter varför vi anmäler i löp med högre pengar på sig och sedan när hon väl kommer med, ställer sig bakom dig vid datorn och läser högt (i ditt öra) alla andra hästars tider och HÖGLJUTT talar om att Hu, dessa blir det svårt att ta, jag sa ju att vi inte skulle anmält henne hit!?

Hit- är alltså stolopp 2140mA högts 43000:- och gubbfan fattar inte att vi inte kommer med i de mer passande loppen.. och va fasen, en häst som går 18,4 medel utan att dra en suck, klarar väl en låg 17 tid 2140mA... :crazy:

Gusse vad jag är sur idag... :smirk:
 
Sv: Surt..

Upprörd igen??? :D

Ska du göra mig sällskap i gränslandet till P21-träsket? ;) Jag har ju två som har 133 resp. 143 poäng och det har inte dröjt speciellt länge innan jag fått med dem i lopp.

Du får väl ta och sätta lite nålar i henne och stryka pga otillåten behandling? :o :p :angel: *OBS: skämt*

Annars är det väl bara att vinna eller försvinna som gäller? Du får väl bestämma dig för om kusken ska vara offensiv eller köra på säkerhet. Motståndet ser ju inte extremt ut, jag trodde att allihop gått 15-tider minst. :eek: Det kan lösa sig fint från bakspår också med lite flyt vet du...

Jag hejar på avstånd då... :banana:

/// ghost
 
Sv: Surt..

Ja visst och denna gången är t.o.m du oskyldig ;)

Just nu har vi ju 350 poäng... men vad hjälper det mot dessa som bara gjort 4 starter.. :smirk: och som sagt, nu försvinner 2an..

Sa precis till kusken att det var vinna som gällde, det var då han började muttra om godkända lopp :crazy:
Men auto ska hon trava ifrån och nu är det sundbyholm, det är Örebro vi galopperar på :angel:
Jag har ju dessutom den bästa kusken :D och egentligen är väl bakspåret en fördel, på så sätt att hon kan komma iväg i lugn och ro, sen får han väl köra fram och överta... :angel:
Misslyckas han, behöver han ju inte köra av banan... :devil:

Äh, va fasen, det där vinner vi ju lätt! :rofl:
Tänkte placera ut lite snubbeltråd på stallbacken inför defileringen.. :p
 
Sv: Surt..

Hejar alltid på dig och Humlan !!!

Vem har sagt att det ska vara enkelt här i livet ?

Tänk på mig som efter mycket jobb hade en startklar kvalad 3-åring för ett år sedan och blev stoppad av en fästing :cry: ...sliter på som f-n med pållan och borde kanske ge upp ....är avis på dig som kommit till start. :smirk:

Den andra hästen köpte vi skadad i höstas med 40 poäng....nu är vi på gång och letar lopp i P-21träsket. :D
 
Sv: Surt..

lsz skrev:
Hejar alltid på dig och Humlan !!!

Vem har sagt att det ska vara enkelt här i livet ?

Tänk på mig som efter mycket jobb hade en startklar kvalad 3-åring för ett år sedan och blev stoppad av en fästing :cry: ...sliter på som f-n med pållan och borde kanske ge upp ....är avis på dig som kommit till start. :smirk:

Den andra hästen köpte vi skadad i höstas med 40 poäng....nu är vi på gång och letar lopp i P-21träsket. :D
Vad skönt det är att läsa om de som har det värre ;) :p
Fast det är ju tråkigt att det drabbar dig förståss, vet ju en sisådär 200 stycken som jag önskar all olycka i världen... :angel: :devil:

kan man hoppas att du kommer och hejjar oxå? :D
 
Sv: Surt..

Har jag bara barnvakt ska jag komma och gratta dig (och kusken)efter loppet....självklart !!!!!!!!!!...........var det kanelbullar du ville ha ?????
 
Sv: Surt..

lsz skrev:
Har jag bara barnvakt ska jag komma och gratta dig (och kusken)efter loppet....självklart !!!!!!!!!!...........var det kanelbullar du ville ha ?????
Oh ja... Älskar kanelbullar... :banana: :bump:
 
Sv: Surt..

Humelibumlan skrev:
Nu står man där men en häst som gjort bort sig ett par gånger vilket självfallet resulterar i många starter, lite pengar och få start poäng :mad:
Det betyder i klartext att det är omöjligt att komma med i låg klassloppen, svårt att komma med i de lopp man tror/hoppas hon kan vara med o slåss i...
Och vad sker när man kommer med, från resevplats såklart, joho, spår 11 auto och vad måste man göra? Jo, köra offensivst som fasen för nu går 1 tvåa bort, men till saken hör att man oxå måste köra felfritt och få godkännt, för annars har man 3 ej godkända lopp i raden och måste kvala om! :mad: :mad: :mad:

Hur trist är det inte att veta att man har en bra men osäker häst, i full startkondis och inte få vara med och när man väl kommer med, ser det omöjligt ut på pappret? :crazy:


Vänta bara när du tränat hästen hemma 15-luuuugnt... och dom vinner på 18. och kusken sitter fast.... Då är man glad när poängen rasar kan jag lova ;)
 
Sv: Surt..

Montéryttare skrev:
Vänta bara när du tränat hästen hemma 15-luuuugnt... och dom vinner på 18. och kusken sitter fast.... Då är man glad när poängen rasar kan jag lova ;)
Oj, så foooooort kör inte jag ;)

Eller när de fuskar bort i ledningen på 22 första varvet o man ligger 4 de ut :mad: Då hjälper det inte att man kutar 13 sista 500m..
 
Sv: Surt..

Du har ändå mer poäng än mina även om en tvåa ryker. :devil:

Glömde förresten att säga att jag får med dem i vanliga lopp och inte bara P21: or med drygt 100 poäng... :)

Galopperar DU på Örebro??? Jag galopperar OCKSÅ på Örebro och på Kalmar. :crazy:

/// ghost
 
Sv: Surt..

Humelibumlan skrev:
Oj, så foooooort kör inte jag ;)

Eller när de fuskar bort i ledningen på 22 första varvet o man ligger 4 de ut :mad: Då hjälper det inte att man kutar 13 sista 500m..

Det är då man ska fram till ledningen :D ;) missar man det får man springa efter bilen hem tycker jag :rofl: :o :D
 
Sv: Surt..

ghost skrev:
Du har ändå mer poäng än mina även om en tvåa ryker. :devil:

Glömde förresten att säga att jag får med dem i vanliga lopp och inte bara P21:or med drygt 100 poäng... :)

Galopperar DU på Örebro??? Jag galopperar OCKSÅ på Örebro och på Kalmar. :crazy:

/// ghost
Japp, du kan se mig galoppera runt på Örebro.. :bump: :bump:
Ingen av mina hästar gör bra ifrån sig på den där skit banan.. :devil: :mad: Kalmar är för långt bort för att åka och testa..
 
Sv: Surt..

Humelibumlan skrev:
Vad skönt det är att läsa om de som har det värre ;) :p
Fast det är ju tråkigt att det drabbar dig förståss, vet ju en sisådär 200 stycken som jag önskar all olycka i världen... :angel: :devil:

.......mig är det inte synd om.......jag gillar ju att träna och har mina bästa stunder på de ensamma träningsrundorna. Lugnt, skönt och som balsam för själen....i alla fall sommartid när solen skiner och det är lagom varmt :D :angel:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Surt..

Humelibumlan skrev:
Oj, så foooooort kör inte jag ;)

Eller när de fuskar bort i ledningen på 22 första varvet o man ligger 4 de ut :mad: Då hjälper det inte att man kutar 13 sista 500m..

Nästan så blev det för oss sist. :(

Min förra "guru" sa att jag inte skulle köra jobb fortare än ca 6 sek över vad hästen kan och det håller jag benhårt på. Kör aldrig fort mer än ca 100 m.

/// ghost
 
Sv: Surt..

Montéryttare skrev:
Det är då man ska fram till ledningen :D ;) missar man det får man springa efter bilen hem tycker jag :rofl: :o :D
Ledningen får man ju sällan om man går efter 1000m i ett 2140m lopp... Snarare det vanliga senariot, hängande i 3de sista 1000m :smirk:
 
Sv: Surt..

Montéryttare skrev:
Det är då man ska fram till ledningen :D ;) missar man det får man springa efter bilen hem tycker jag :rofl: :o :D

Ska man kasta sig in i banan till sin catchdriver och säga "för f-n, du ska ju inte sitta kvar"??? :crazy:

Jag tror inte det är riktigt läge för då är man förmodligen körd sen??? :angel:

/// ghost
 
Sv: Surt..

lsz skrev:
Humelibumlan skrev:
Vad skönt det är att läsa om de som har det värre ;) :p
Fast det är ju tråkigt att det drabbar dig förståss, vet ju en sisådär 200 stycken som jag önskar all olycka i världen... :angel: :devil: :
.......mig är det inte synd om.......jag gillar ju att träna och har mina bästa stunder på de ensamma träningsrundorna. Lugnt, skönt och som balsam för själen....i alla fall sommartid när solen skiner och det är lagom varmt :D :angel
Det är den perioden det är kul att ha häst, när det blåser snålblåst och varning för flygande isbjörnar... Då trivs jag bäst här.. ;)

Lasse har t ex lärt sig att det är ingen ide´att fråga mig omjag kan hjälpa till att köra om det är kallare än 10+ och ingel sol.. :angel:
 
Sv: Surt..

ghost skrev:
Ska man kasta sig in i banan till sin catchdriver och säga "för f-n, du ska ju inte sitta kvar"??? :crazy:

Jag tror inte det är riktigt läge för då är man förmodligen körd sen??? :angel:

/// ghost
Megafon eller Head set kan funka i dessa lägen! :idea:

Häst nummer 7, vad god kör framåt!? :rofl:

Själv skulle jag bli galen om man typ har Ö.K som kusk och han sitter och sover bort loppet... *morr*
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 221
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Jag är så trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det blir ju bättre av att jag har värsta jobb pressen på mig just nu. Självklart...
Svar
14
· Visningar
1 551
Senast: Inglorion
·
Trav Har fått ett erbjudande att ta en travare gratis som inte fungerar i travet, den skrivs helt enkelt över endast till mig, annars säljs...
Svar
10
· Visningar
1 966
Senast: giffan
·
Träning Har ett sto som är eller ska väl säga har alltid varit väldigt låg i rang och alltid den som har varit den mobbade. Hon har alltid...
2
Svar
30
· Visningar
5 512
Senast: Tussinussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp