Bukefalos 28 år!

Svärföräldrar... långt....

Sv: Svärföräldrar... långt....

Du och din sambo behöver verkligen ta er ett snack om hur ni ska ha saker och ting!! Vilka regler ska gälla och sen är det bara att presentera dem för svärföräldrarna.

Min svärmor har också tendenser till att styra alla i sin omgivning, men eftersom min sambo är medveten om det blir det ju aldrig så farligt då man säger ifrån. Säg ifrån för sjuttsingen!!

Och sen är det faktiskt så att det är era barn och inte deras barn. Det är ni som bestämmer hur svärföräldrarna ska träffa barnen, inte tvärtom.

Sen kan jag tycka att du överdriver lite när det kommer till farmoderns roll i uppfostringssynpunkt. Det är inte farmorns roll att uppfostra era barn, det är erat jobb. Hennes jobb är att skämma bort barnen och se till att de mår så bra de kan göra hemma hos henne. Och hemma hos henne gäller hennes regler!! Det är bara att acceptera. Och det lär sig 5-åringen också!!
 
Sv: Svärföräldrar... långt....

Du och din sambo behöver verkligen ta er ett snack om hur ni ska ha saker och ting!! Vilka regler ska gälla och sen är det bara att presentera dem för svärföräldrarna.

Min svärmor har också tendenser till att styra alla i sin omgivning, men eftersom min sambo är medveten om det blir det ju aldrig så farligt då man säger ifrån. Säg ifrån för sjuttsingen!!

Och sen är det faktiskt så att det är era barn och inte deras barn. Det är ni som bestämmer hur svärföräldrarna ska träffa barnen, inte tvärtom.

Håller med!


Skulle ALDRIG NÅNSIN acceptera att bli behandlad så, och dessutom att sambon inte säger ifrån! :mad::mad:
Skulle någon tala så om mig och mitt barn (om jag hade något) skulle det bli ett jäkla liv kan jag lova.
 
Sv: Svärföräldrar... långt....

Alltså, presenterna (som du hela tiden återkomer till) är ju ett piss i Mississippi jämfört med hur du behandlas av både svärföräldrar och sambo.

Dina svärföräldrar beter sig som idioter och din sambo beter sig som en knähund som skäller så fort hans morsa önskar.
I ditt fall skulle jag klippa kontaktet totalt från din sida till svärföräldrarna (får inte du komma in till dem får inte de komma in till dig) och inte återuppta den förrän din sambo är karl nog att sätta sina föräldrar på plats och se till att de ber dig om ursäkt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 452
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 024
Småbarn Försöker få dottern i säng vilket är fullt krig varenda förbannade dag. Jag blir tokig! Det ska skrikas, slåss, sparkas, härjas och...
Svar
4
· Visningar
1 011
Senast: julgrisen
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 785
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp