Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

en snabb sökning gav följande gratisalternativ: CallRec som även finns som betalversion.

Citatsvarar mig själv, ladda ner och prova gratisversionen med en kompis. Det står att den spelar in både ingående och utgående samtal :)
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Nu ringdes ett hemligt samtal till... Hörde bara brus och folk som mumlade i bakgrunden. Gick inte att höra vad dom sa...

Ringer och gör en anmälan nu! Känns som detta bara eskalerar.. :arghh:
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Citatsvarar mig själv, ladda ner och prova gratisversionen med en kompis. Det står att den spelar in både ingående och utgående samtal :)

Ska prova ladda ner den, så fort jag är klar med anmälan till polisen. Hade varit praktiskt med något som startar automatiskt. Starta appen när man är halvt sovande känns som en omöjlighet. :cautious:
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Hoppas du får stöd av polisen. Förstår att allt måste kännas väldigt olustigt.
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Nu är det anmält. Jag ska ner till polisen i morgon och komplettera anmälan - Dom ska ta kopior på mejlen och diskutera spårning. Har jag otur så är det en person som ringer ifrån ett icke registrerat kontantkort personen ringer ifrån... :( Får även en kontaktperson i morgon, som jag ska få stöd ifrån.

Enligt konstapeln är det upp till mig ifall jag vill meddela personen att en anmälan gjorts. Fördelen är att personen kanske slutar på direkten.
Nackdelen är att personen kanske trappar upp, då får jag stå ut med det. Ifall personen slutar och det kan luskas ut vem det är, så får personen inte lika hårt straff som den fått ifall detta forsätter under en längre tid... Får jag reda på vem det är, så vill jag att denna person får så högt straff som möjligt. :arghh::rage:

Jag är splittrad. :( :cry:
 
Senast ändrad:
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Gud så obehagligt :(

Försök låta bli att svara, så får polisen sköta eventuell kontakt.
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Men usch vilken obehaglig situation! Fy fan vilken folk det finns.. Trodde inte riktiga människor gjorde sånt, det är ju helt absurt.. Bra att du anmäler! Tror det är bäst att låta polisen sköta allt, försök inte ta någon kontakt med den där märkliga typen. Usch och fy!

Massa kramar till dej!
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Fy fan vad vidrigt! :( Ta med _allt_, alla misstänkta samtal, alla mail, svara inte... ja, upprepning av andras svar men... usch. Finner knappt ord!
Hoppas det blir bra snart... kram & lycka till.
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Tack för allt pepp allihop! Ni är guld värda!

Än så länge är vi upp i 2 samtal efter kl 23. Antar att detta kommer pågå resten av natten.. :( Har bara god lust att skrika åt person i telefon att hen ska dra åt helvete. Men känns som jag sjunker till deras nivå då...

Lägger telefonen i ett annat rum i natt, idioten får ringa bäst den vill.
Jag behöver sova. Fick ingen sömn förra natten så. :arghh:
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Usch så otäckt.

Svara inte på något mail. Så länge du inte svarar kan de inte vara säkra på att du har sett dem. Polisen kan få fram från vilken ip-adress mailen är skickade från. En ip-adress är alltid registrerad på en person eller företag. Så det går att få fram även om mailadressen är utan personuppgifter.

Låt även polisen spåra samtalen. Om du gör det själv så kostar det en hel del. Tror det är 600 eller 800 per spårning. Om det skulle visa sig vara ett oreggat kontantnr så tror jag att det ska kunna gå att få fram ganska så exakt var telefonen har befunnit sig när samtalet ringdes.

Om adressen stämmer, så att ip-adress o telefon har befunnit sig på samma ställe så sitter hen i rävsaxen.....
 
Senast ändrad:
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Om det upphör så gör det ju det.
Nackdel = du får inte fatt i den som gör detta.

Om det trappas upp så blir det lättare att fånga personen.
Fördel = mera chanser att spåra och hitta.

Om det fortsätter som förut.
Kanske svårt att få fatt på förövaren.

Jag skulle avvakta ett tag och se om Polisen får tag på någon.
Om de lyckas så skulle jag svara typ "Du är avslöjad och Polisanmäld".

Om det misslyckas så skulle jag svara "Du är Polisanmäld".
Detta för att försöka fånga personen eller få problemet att upphöra.
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

1 Jag skulle inte bli rädd jag skulle bli ASFÖRBANNAD !!! :rage:

2 Efter att ha polisanmält och de fortsätter skulle jag def svara. Och då i formen "du är polisanmäld ditt rikspucko, ps kommer inte svara på hemligt nummer längre så bry dej inte om att ringa från det"

3 Meddela alla mina vänner med hemligt nummer att jag inte svarar om de ringer så. (nu har jag förvisso bara en som ringer med dolt nr)
Alt be dem som har hemligt nr smsa först att de kommer ringa... Så du kan svara eller ringa upp själv.

4-100 fortsätta irritera mej såklart ;) men försöka släppa (för att bli irriterad igen och veta att jag måste släpa det osv ;) )
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Polisanmäl.

Jag hade ett ex som ägnade sig åt div hot och oönskad kontakt, samlade på mig "bevis" och när jag kände att jag hade tillräckligt för att styrka en polisanmälan svarade jag (hade i princip inte svarat alls då på ettpar veckor medan hoten drällde in) att jag nu har tillräckligt för en polisanmälan, kontaktar han mig en enda gång tar jag med allt material till polisen och anmäler. han lackade ur och gnällde om att han skulle anmäla mig för olaga hot (började skratta här, vilken polis tar en hotande man på allvar när han ba "tjejen jag stalkat ett par månader hotar med polisanmälan för att jag beter mig illa åt/olagligt!!!") och sedan dess har han bara kontaktat mig två gånger, en för att säga förlåt och en för att... ptja? kontaktens skull. Hoppas det löser sig för dig, tror du gör rätt i att ha sällskap och ignorera mail/samtal så mycket som möjligt. Be kanske kompis att läsa dina mail, åt dig? Så slipper du känna dig ännu mer hotad och utsatt?
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Jävlar vad läbbigt! Vilka idioter det finns...

Jag har väl inga mer tips att ge, men jag skulle personligen inte ge någon respons tillbaka (även om jag nog skulle formulerat en hel massa förslag för mig själv, inte svarat på dolt nummer och sett till att jag aldrig var ensam.

Om du är orolig för hotet mot dina närstående kanske du kan berätta för dem att någon hotat dig via mail så att de kan vara extra uppmärksamma? Å andra sidan kanske personen ifråga är för feg för att faktiskt göra något alls. Inte för att jag vet någon om psychon som förföljer folk, men man kan ju hoppas.

Skickar massa kramar i alla fall.
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Jag har blivit terroriserad ungefär 6 månader genom samtal från dolt nummer. någon dag har det kommit upp mot 40-50 samtal om dagen, under hela perioden var det ca 1000 samtal, alla tider på dygnet... Ringer- lägger på när jag svarar men några enstaka gånger kunde jag höra någon gå med telefonen... Polisanmälde men blev nedlagt då det var för svårt att hitta bevis. Det har nu avtagit så har inte brytt mig om att anmäla igen. Vet dessutom vem det är och känner mig inte särskilt rädd, bara förbannad. Hade det fortsatt så hade jag anmält igen.
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

*svara till alla*
Tack alla för era styrkekramar! :love:

Just senaste nätterna så har det ringts ungefär 10 samtal per natt.. Jag har slutat svara, mest för att jag är rädd för att få mina misstankar bekräftade. :(
Känner mig mest sårad över att ens dåvarande bästa vänner kan hålla på såhär.
Samtidigt så äcklar det mig, jag litade på dom.

Mejl dök upp idag. Så du svarar på telefonen inte längre ditt äckel. ta din överdos om du inte redan gjort det.

Igår var jag inne och kompletterade polisanmälan. Polisassistenten var jättetrevlig och det verkade som hon tog mig på största allvar! :love:
Dock var min "samtalskontakt" eller psykolog som hon är, var inte direkt att heja för... Hon var så oinspirerad och verkade inte villig att hjälpa.. :cautious:

Tyvärr fick/rekommenderades jag inte "rikta" min anmälan mot dom. Spårningen får avgöra det mer tydligen. Den går igång på torsdag. Jag har bestämt mig att hålla mig och inte skriva ett svar till människan ..

Fan vad jag hatar det här. Får knappt någon sömn och mår bara pecka. :(
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Det finns ju en stör ej-funktion på iphone, men om de ringer ofta på natten kanske den går ur.. Vet inte hur lång tid mellan samtal det måste gå för att den ska gå in. Me ndet skulle kunna vara ett sätt att slippa fundera på dem men tex din kompis som kan behöva bli hämtad mitt i natten kan få tag i dig.
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Anmäl och be om besöks-/kontaktförbud. Det är ärenden som prioriteras (eftersom det är brottsförebyggande) så det ska gå rätt fort att få.

Det bryts dock direkt ifall du skulle kontakta personen. Så svara inte på något sätt.
 

Liknande trådar

Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
38 170
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 577
Senast: Imna
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 847
Senast: cirkus
·
Relationer hejsan jag vet att det finns en hel del trådar om svartsjuka pojkvänner / flickvänner men jag känner mig så ångest fylld och taskigt på...
2
Svar
20
· Visningar
2 856
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp