Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Usch man blir ju mörkrädd när man läser saker som detta. Vad är det för folk som håller på och hotar och ringer en massa? Undrar om dom känner att det ger dom någonting.

Tycker det är starkt av dig att inte svara och att du polisanmält det. Har du fått såna här samtal och mail innan det som kom nu eller har det bara "exploderat" nu? I såna fall kan man ju undra vad som triggat igång detta.
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Det finns ju en stör ej-funktion på iphone, men om de ringer ofta på natten kanske den går ur.. Vet inte hur lång tid mellan samtal det måste gå för att den ska gå in. Me ndet skulle kunna vara ett sätt att slippa fundera på dem men tex din kompis som kan behöva bli hämtad mitt i natten kan få tag i dig.

Jag har köpt mig ett kontantkort och det är stoppat i en äldre telefon. Detta numret har jag gett till min kompis och familj. iPhonen läggs på i annat rum på ljudlöst. Jag står inte ut av att se att den ringer... Vågar inte att chansa med ifall det skulle bli en nödsituation med vännen i heller. :(

Usch man blir ju mörkrädd när man läser saker som detta. Vad är det för folk som håller på och hotar och ringer en massa? Undrar om dom känner att det ger dom någonting.

Tycker det är starkt av dig att inte svara och att du polisanmält det. Har du fått såna här samtal och mail innan det som kom nu eller har det bara "exploderat" nu? I såna fall kan man ju undra vad som triggat igång detta.
Jag tror jag vet varför det har blommat ut. En av dom började skriva till mig på fb. Denna har jag inte haft något problem med, vi var bästa vänner ända in till slutet. Iallafall.. Hon börjar fråga en massa och vi pratar en stund. Tänkte "är vi på g att skaka av oss den här obekväma stämningen"? Tydligen inte. En stund senare tar hon bort mig. Jag frågar varför. Får svaret - Jag känner inte för vara vän med dig. Jag svarade något med Okej, jag hoppas vi kan vara vänner igen nån gång i framtiden.

Därefter pratade en vän till mig med henne. (Dom är inte så medvetna om att vi har bra kontakt.) Hon frågar lite diskret ifall jag och fd vännen fortfarande har kontakt. Nej svara hon. Min vän drar till med en vit lögn att hon inte heller är vän mig längre och att hon inte står ut med mig - för att se ifall det kommer en reaktion. Då börjar hon vräka ut sig skit om mig, min familj och sambo...

Detta är kanske är det som antänd bomben. Jag har aldrig fått något sånt här tidigare.. :(
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Anmäl och be om besöks-/kontaktförbud. Det är ärenden som prioriteras (eftersom det är brottsförebyggande) så det ska gå rätt fort att få.

Det bryts dock direkt ifall du skulle kontakta personen. Så svara inte på något sätt.

Min erfarenhet är det svårt att få ett b/k-förbud. Det måste liksom finnas en konkret och rak anledning. Min far har ett b/k-förbud mot mig (vilket han har gått över x antal gånger...) det tog 4 anmälningar och 2 år innan det gick igenom. Dock är föräldrarrelationer svårare att få förbud emot. :(
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Fy helvete vilka jäkla dårar! Usch vad jag hoppas att de åker dit så det ryker om det! :rage::rage:
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Ojdå, ja du verkar ha hittat den skyldiga. Hon är då inte värd att ha som vän iaf. Jag hoppas att du får rett ut den här röran och att hon slutar och åker dit. Skickar en styrkekram!
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Min erfarenhet är det svårt att få ett b/k-förbud. Det måste liksom finnas en konkret och rak anledning. Min far har ett b/k-förbud mot mig (vilket han har gått över x antal gånger...) det tog 4 anmälningar och 2 år innan det gick igenom. Dock är föräldrarrelationer svårare att få förbud emot. :(
Hm, ja, inom en familj är det ju bökigare. Även i relationer där det finns en konflikt som går åt båda håll. Åklagaren vill ju inte riskera att "välja sida" i mångåriga, invecklade strider som är omöjliga för en utomstående att förstå.

Men människor man inte har kontakt med och inte har nån anledning att ha kontakt med och som trakasserar/jagar en är en helt annan sak.

Att få kontaktförbud på en efterhängsen expojkvän är till exempel ganska lätt.
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Vad bra tänkt med en extra telefon till vännen och familjen!

Kolla bara den andra telefonen någon gång per dygn är mitt förslag!
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Vad bra tänkt med en extra telefon till vännen och familjen!

Kolla bara den andra telefonen någon gång per dygn är mitt förslag!
IPhonen har jag på mig under dagarna, då alla andra kontaktar mig på den. :)
Vill inte se möget på natten, då jag redan har svårt att sova och det hjälper inte när man ser att den lyser upp. :meh:
 
Senast ändrad:
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Ojdå, ja du verkar ha hittat den skyldiga. Hon är då inte värd att ha som vän iaf. Jag hoppas att du får rett ut den här röran och att hon slutar och åker dit. Skickar en styrkekram!
Jag misstänker dock att det inte är hon, då hon är väldigt tyst av sig och följer bara strömmen. Jag tror att det är nån av dom andra två eller så gör dom det tillsammans. Den ena (nr2) är vääääldigt lättpåverkad, trycker gärna ner människor , hjälper gääärna människor (i sin egen krets) med allt, gör allt för att få fram sin åsikt (även om det är någon annans åsikt..) och taktisk människa. Den tredje är dock ledaren. Ledaren är väldigt instabil psykisk, impulsiv och långsiktig.

Jag tror 2 & 3 gör detta. Person 1 (hon som jag skrev på fb med!) följer väl bara strömmen som vanligt..:meh::banghead:
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Hm, ja, inom en familj är det ju bökigare. Även i relationer där det finns en konflikt som går åt båda håll. Åklagaren vill ju inte riskera att "välja sida" i mångåriga, invecklade strider som är omöjliga för en utomstående att förstå.

Men människor man inte har kontakt med och inte har nån anledning att ha kontakt med och som trakasserar/jagar en är en helt annan sak.

Att få kontaktförbud på en efterhängsen expojkvän är till exempel ganska lätt.

Aha! Jag ska ha detta i åtanke ifall fler "ledtrådar" vem av dom det är. Får jag fram exakt vem det är, så ansöker jag mer än gärna om ett förbud!
Jag tackar för tipset och infon! :D
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Aha då förstår jag. Hur gamla är dom? Känns väldigt barnsligt att hålla på och trigga varandra på det viset. Om ledaren är som du beskriver henne så lär hon ju inte släppa detta i första taget.
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Tydligen är det klassträff snart dessutom. :cautious:
Jag var inte medbjuden från början verkar det som, då jag fick höra om det 5 månader efter som börjat planera. Evenemanget gjordes i en sluten grupp på Facebook, men ingen bjöd in mig. Yaaay! Verkar som gänget har vänt mer än halva klassen emot mig. Ett typiskt exempel på vad person 2 och 3 kan göra tillsammans. :banghead:

Just nu känns det totalt ointressant att gå på deras middag...
När vi tog studenten var vi liksom ett glatt positivt gäng som höll ihop. :(
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Person 1 och 2 är 22år. Person 3 är 25år. (Mognad har nog aldrig varit hennes grej... Väldigt mycket kiss&bajshumor..) :meh: Dom började frysa ut mig för snart 3år sen, så jag tror verkligen inte som är villiga att släppa detta än.. :banghead:
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Hur svårt det än är så skit i idioterna! Låt dom hålla på och låt polisen göra sitt.

De får leva med att vara idioter, vilket du slipper! :)
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Men alltså vaaaaaaaaaa?! Är dom så gamla?! Jag trodde att vi snackade 18-19 åringar här :cautious: fyfan för människor! Stackars dig för att du får sån här onödig skit, det finns verkligen folk till allt. Egentligen vet jag inte varför man fortfarande blir chockad när man hör sånt här?? O_o

Angående att spela in samtalen tror jag att du ska vara försiktig med det, kolla upp först om det ens är lagligt att spela in någon utan att den vet om det. Är det olagligt är det du som åker dit på det och det skulle dom säkert gilla... vill minnas att dom alltid säger att samtalen spelas in när man ringer någonstans där det gör det? Kan gissa att det är för att dom måste informera om det? Eller är det bara så med typ videoövervakning kanske?

Lycka till och hoppas att du får hop till en bra anmälan så dom åker dit!
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Angående att spela in samtalen tror jag att du ska vara försiktig med det, kolla upp först om det ens är lagligt att spela in någon utan att den vet om det. Är det olagligt är det du som åker dit på det och det skulle dom säkert gilla... vill minnas att dom alltid säger att samtalen spelas in när man ringer någonstans där det gör det? Kan gissa att det är för att dom måste informera om det? Eller är det bara så med typ videoövervakning kanske?

Det är lagligt att spela in ett samtal där man själv medverkar, och detta behöver ej meddelas motparten!
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Herregud vilka människor!

Stå på dig med anmälan, såna behöver lära sig att man inte kommer undan ostraffat med vad som helst.

Och försök själv att skaka av dig det. Vet att det är svårt, men samtidigt mår man ju själv bättre av det :) Vilken tur att dom visat sin rätta sida så du inte behöver slösa din tid på att vara vänner med typer som dom!
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Jag lever och kämpar på!

Jag har blivit ombedd att hålla lågprofil ifall mina "gärningsmän" hittar tråden. Vilket känns typ iprincip omöjligt, då mitt nick är hyfsat hemligt och alla mejl jag skrivit är omskrivna. Ifall det är dom, så är ingen av dom några grymma googlare eller datamänniskor. :meh:

Iallafall. Spårningen gick igång på torsdagen. Personen har ringt ungefär 20 gånger sedan dess. Nästa vecka får jag ev. Svar om vi har något namn och plats!

Jag svarar inte på samtalen mer. Råkade svara i går, då jag var nyvaken och sambon var ute å festade så trodde det var han. Personen i telefonen fick nog panik då jag bara hörde ett massa raspande och knaster. Mejlen som kommit in sen i fredags har jag inte orkat öppna. Öppnar dom när jag nästa gång är hos polisen. :(

Gick till min samtalskontakt i fredags. Dit går jag inte igen.
Den människan stjäl mer energi än vad den ger. Totalt oengagerad och suckar igenom hela timmen. Så jag får försöka hitta någon annan att prata med.

Men jag försöker kämpa på här iallafall! Just nu är bara allt så jävliga tungt. Får dessutom knappt någon sömn . :arghh:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
38 170
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 577
Senast: Imna
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 847
Senast: cirkus
·
Relationer hejsan jag vet att det finns en hel del trådar om svartsjuka pojkvänner / flickvänner men jag känner mig så ångest fylld och taskigt på...
2
Svar
20
· Visningar
2 857
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp