Svensk politik 6

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den voteringen som det hänvisas till är troligen denna. https://www.jaktojagare.se/kategorier/nyheter/ingen-andring-av-fjalljakten-20110210/

Du likställer alltså enskilda ledamöters fel med hur en gruppledare, med berott mod och kunskap hur avtalet ser ut, kommenderar in två utkvittade. Dvs hon har slutit ett avtal att dessa två inte skall deltaga sedan väljer hon att frångå avtalet för att hon vill vinna omröstningen snarare än stå för sitt ord.

Så bara för det var rödgröna smörjan så var det alltså inte fel ? Got it ! (håller inte med !)

Det problematiska är väl att SD har efter ingånget avtal i år skitit totalt i resten av Tidö och kört över dem, så det om något visar på vilken orm Kristersson när vid sitt bröst. :angel:

"Det ligger i min natur."

Halmgubbar du nu ???

SD röstar enligt gällande överenskommelser. INGEN i Tidöregenringen anser sej blivit överkörda.

Ja för för det är ju definitivt troligare än att du skulle ha fel tydligen 🤣
Du har inte kommit med något som helst underlag, jag presenterade en troligen förklaring varför det inte nämns i andra artiklar. Men om du vill åberopa det får du inkomma med underlag som stödjer din argumentation. Annars kommer jag anta (och påminna dig om att) informationen saknar belägg.

Dagens kvittningssystem är bara sedan 2021. Innan dess var SD inte med. Därför tämligen irrelevant att ta upp sådant som hände innan dess.

Oavsett vilka som brutit mot det nu, tror jag att förtroendet för riksdagspolitiken som helhet sänks av det här bråket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Svensk politik 7
  • Svensk politik 5
  • Statsepidemiolog

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund