Jag vet att kvinnor CURLAR MÄN... Samma människor som säger de är FEMINISTER... För de "kan inte säga nej?" eller vadå ?
VAD hjälper att vara feminist när kvinnor inte GÖR NÅT ? Ingen ANNAN kan göra jobbet åt dej om du blir överkörd hemma. Antingen så lämnar du "manchildkillen" eller så sätter du ned foten och gör nåt åt det.
Att sitta och gnälla i ett forum att "min kille gör ingenting hemma" är liksom "jaha, vad vill du VI ska göra åt det ?"
Visst kan vi heja på och säga "ta striden" men hur många trådar här går inte ut på att "men jag ääääälskaaaaar honom". Så länge vi har tjejer/kvinnor som tillåter "manchilds" kan feminismen stå å skandera bäst det vill. Det handlar inte om att utbilda män i hur de blir bättre. Som du själv säger "de vinner på att inte vara jämställd". Så om de KAN sitta och göra ingenting och gnälla medan kvinnorna gör "allt" så gör de det.
Så det du säger är att feminismen går ut på att curla kvinnor så de står upp för sej själva ? Ja då har ni att jobba på. För de kvinnorna gör det ju inte...
Du tror jag inte menar vad jag skriver. Om du bara visste hur många gånger jag får sitta på mina händer och inte skriva "enligt "normen" ärliga kommentarer" om vad jag tycker om kvinnor som inte står upp för sej själva. Och tro mej igen, jag VET att de är feminister. De vet att de inte ska curla sina manchilds. Men de gör det ÄNDÅ ????
Och då har jag bara tagit upp ett VANLIGT förhållande, ingen psykisk misshandel, ingen fysisk misshandel. Som många säger. Räcker med att det finns barn inblandade så är hela jämställdheten ute ur bilden. HUR anser du att feminismen hjälper här ? Återigen de HAR alla verktyg i lådan. men de använder dem inte. Till slut blir det separation, de som gör det säger själva att "äntligen tar jag bara hand om min egen skit" ...
Jag som du säger har säkert "många feministiska saker" jag håller med om. Ja de kallas SUNT FÖRNUFT.
Slutord. Citerar Grynet "Ta ingen skit" ... Grynet är definitivt en feminist som TYDLIGEN behöver komma i rutan igen.
Kommer jag kolla på programmet, nope. Men eftersom feminister inte lever som de lär så behöver de nån som peppar dem (eller nåt)