Ja, mycket av det är redan i bruk i Sverige men det är något som vi även måste slå vakt om när så många mörka krafter är för att beskära kvinnors rättigheter och vill tvinga tillbaka dem till ett hemmafruideal som enbart är ett manligt ideal, ingen normalt funtad kvinna vill tillbaka till 1950-talet.Det här är mej veterligen redan i bruk i Sverige. (mej veterligen bor du med i Sverige) Visst NÅN har gjort jobbet. Lika lön vet jag släpar i vissa yrken, men i övrigt slåss feminismen mot redan inslagna dörrar. Jag säger inte att ni inte får vara feminister. Kör i vind, what ever rocks your boat liksom. Jag säger att JAG inte är det. Och anledningen till att vi hamnade i den här diskussionen är för att jag sa "jag förstår inte logiken när feminister tillåter slöja" som enligt MEJ och många partier KD & SD är kvinnoförtryckande.
Och har i flertalet inlägg förklarat att jag inte tycker "att Bellas förskolepersonal ringer Bellas mamma istället för pappa" har med feminism att göra. Eller att personer som lever med manchilds inte gör slut eller bara slutar curla sina manchilds heller har med feminism att göra. men om det gör er vardag lättare att i tror att det är för lite feminism så .... återigen you do you.
Angående fackets vara eller inte vara så har jag inte sett nåt "feministiskt fackligt förbund" men så är jag inte så insatt i det fackliga ... Men om det inte finns för det är "manliga som är med i facket" så kör bara kör. Starta ett feminsitiskt fackförbund. Det skulle nog slå igenom ! Ni har ju redan affärsiden framme...