Svensk politik 6

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här är mej veterligen redan i bruk i Sverige. (mej veterligen bor du med i Sverige) Visst NÅN har gjort jobbet. Lika lön vet jag släpar i vissa yrken, men i övrigt slåss feminismen mot redan inslagna dörrar. Jag säger inte att ni inte får vara feminister. Kör i vind, what ever rocks your boat liksom. Jag säger att JAG inte är det. Och anledningen till att vi hamnade i den här diskussionen är för att jag sa "jag förstår inte logiken när feminister tillåter slöja" som enligt MEJ och många partier KD & SD är kvinnoförtryckande.

Och har i flertalet inlägg förklarat att jag inte tycker "att Bellas förskolepersonal ringer Bellas mamma istället för pappa" har med feminism att göra. Eller att personer som lever med manchilds inte gör slut eller bara slutar curla sina manchilds heller har med feminism att göra. men om det gör er vardag lättare att i tror att det är för lite feminism så .... återigen you do you.

Angående fackets vara eller inte vara så har jag inte sett nåt "feministiskt fackligt förbund" men så är jag inte så insatt i det fackliga ... Men om det inte finns för det är "manliga som är med i facket" så kör bara kör. Starta ett feminsitiskt fackförbund. Det skulle nog slå igenom ! Ni har ju redan affärsiden framme...
Ja, mycket av det är redan i bruk i Sverige men det är något som vi även måste slå vakt om när så många mörka krafter är för att beskära kvinnors rättigheter och vill tvinga tillbaka dem till ett hemmafruideal som enbart är ett manligt ideal, ingen normalt funtad kvinna vill tillbaka till 1950-talet.

Ja det är den politiska verkligheten som tuggar i sig politiker av olika slag.

Det som Carl-Oskar Bohlin blev utsatt för var inte heller något som alla klarar av.
Och egentligen inget som någon skall utsättas för.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/rattegang-mot-aktivister-misstanks-ha-ofredat-carl-oskar-bohlin-m
Blev utsatt.
Ja det är den politiska verkligheten som tuggar i sig politiker av olika slag.

Det som Carl-Oskar Bohlin blev utsatt för var inte heller något som alla klarar av.
Och egentligen inget som någon skall utsättas för.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/rattegang-mot-aktivister-misstanks-ha-ofredat-carl-oskar-bohlin-m
Blev de dömda för något?

Det där var en period då flera ministrar underpresterade gravt genom att vara extremt negativa till människor som utnyttjar den demokratiska rätten att demonstrera.

Hade Bohlin varit rädd, hade han väl ringt polisen. Inte filmat de som gick efter honom och sen publicerat.

Blev utsatt.
Blev de dömda för något?

Det där var en period då flera ministrar underpresterade gravt genom att vara extremt negativa till människor som utnyttjar den demokratiska rätten att demonstrera.

Hade Bohlin varit rädd, hade han väl ringt polisen. Inte filmat de som gick efter honom och sen publicerat.

Det fetade... Ger den kommentaren personer rätt att förfölja politiker på deras väg hem ? Det är väl ingen demonstrationsrätt ?

det kursiva... Så om nåt hänt är det helt enkelt hans egna fel för han inte ringde polisen ? Sa han NEJ ? Hade han rätt kläder på sej ? Gav han verkligen rätt signaler ? Eller kunde hans signaler misstolkas ?

Generellt. Det var INTE ok att C partiledarna hoppade av för de kände sej förföljda och fick hot i hemmet. Men i Bohlins fall så är det "äh" ? Är det det som är att vara feminist ? Att hata män ? De får skylla sej själva för det har frivilligt gett sej in i politiken ? Hur var det nu med politiker föraktet ? Vilket klimat vill vi ha gentemot politiker ? Eller gäller det bara kvinnliga politiker ?

Att båda föräldrarna har lika stor rätt till sina barn.
Att båda föräldrarna har lika stort ansvar för sina barn.

Barn är fortfarande en kvinnofrågan.
Det handlar om ensamstående mammor och att kvinnor föder för få barn.

Det borde handla om att människor skaffar för få barn.
Därför att män inte heller skaffar barn.

Som det fungerar nu betraktas barn som kvinnans "husdjur" och projekt från samhället.
Kvinnor skall hålla ordning på sina barn så att männen och de som har valt bort barn skall slippa besväret.
Inte undra på att nativiteten går ner.

Vem vill ta jobbet liksom.
"Skaffa barn, bli ensamstående mamma med urusel ekonomi och en pappa till barnen som gör allt för att förstöra ditt liv."
En enkel resa till elände köper ingen biljett till.

Och anledningen till att vi hamnade i den här diskussionen är för att jag sa "jag förstår inte logiken när feminister tillåter slöja" som enligt MEJ och många partier KD & SD är kvinnoförtryckande.
Vem jobbar du för egentligen?

I andra ämnen brukar du kunna se logiken i saker och ting.
Men här saknas den helt.
Slöjan och förtrycket är två olika saker.
Ibland så används slöjan som förtryck, men det är många saker som ibland används som förtryck och det är omöjligt att förbjuda alla dessa saker.
Vi måste i stället bearbeta förtrycket.

Att slåss mot ett klädesplagg kommer inte att hjälpa.
Det går dessutom att byta ut mot något annat.
Judiska, ortodoxa kvinnor bär peruk.
Skall vi förbjuda peruker också?

https://se.shangtaihair.com/blog/at-what-age-do-jewish-women-start-wearing-wigs-1937603.html

Varför då? Valfläsk för förstagångsröstare såklart.

Också kul att han enligt Aftonbladetartikeln säger att unga har en "private dealer". Langare heter det på svenska. Kanske att Kristersson behöver svensklektioner för skattepengar.
Efter att ha läst det här så förstår jag bättre.
Men det är fortfarande dumt.

Det är för att blidka de ungdomar som nu blir kallade till värnplikt.
"Privat Dealer" är ett uttryck taget från de ungdomar som skall blidkas.

Jag blir så trött.
Men det kanske är billiga poäng som inte gör någon större skada?
Vad vet jag?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...att-18-aringar-ska-fa-handla-pa-systembolaget

Efter att ha läst det här så förstår jag bättre.
Men det är fortfarande dumt.

Det är för att blidka de ungdomar som nu blir kallade till värnplikt.
"Privat Dealer" är ett uttryck taget från de ungdomar som skall blidkas.

Jag blir så trött.
Men det kanske är billiga poäng som inte gör någon större skada?
Vad vet jag?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...att-18-aringar-ska-fa-handla-pa-systembolaget
Va? Värnplikt? Det är för att smöra för den yngsta väljargruppen.

Nä, ungdomar säger inte "private dealer".

Märker du att du går mot att försvara Kristersson igen?

Jah VET att du inte förstår mej. Det är ingen nyhet. Du (och andra) anser då att felet ligger hos mej. Jag kan ta det. För du vill inte förstå vad jag menar. Det går emot allt du står för ... Och det är ju det jag säger. Jag ser inte världen genom era "vi kan inte" glasögon. *doh*

Det här är mej veterligen redan i bruk i Sverige. (mej veterligen bor du med i Sverige) Visst NÅN har gjort jobbet. Lika lön vet jag släpar i vissa yrken, men i övrigt slåss feminismen mot redan inslagna dörrar. Jag säger inte att ni inte får vara feminister. Kör i vind, what ever rocks your boat liksom. Jag säger att JAG inte är det. Och anledningen till att vi hamnade i den här diskussionen är för att jag sa "jag förstår inte logiken när feminister tillåter slöja" som enligt MEJ och många partier KD & SD är kvinnoförtryckande.

Och har i flertalet inlägg förklarat att jag inte tycker "att Bellas förskolepersonal ringer Bellas mamma istället för pappa" har med feminism att göra. Eller att personer som lever med manchilds inte gör slut eller bara slutar curla sina manchilds heller har med feminism att göra. men om det gör er vardag lättare att i tror att det är för lite feminism så .... återigen you do you.

Angående fackets vara eller inte vara så har jag inte sett nåt "feministiskt fackligt förbund" men så är jag inte så insatt i det fackliga ... Men om det inte finns för det är "manliga som är med i facket" så kör bara kör. Starta ett feminsitiskt fackförbund. Det skulle nog slå igenom ! Ni har ju redan affärsiden framme...
Du har uppenbarligen inte läst det jag länkade till. Och det måste du så klart inte. Det var bara ett lästips för ökad förståelse.

Men vi behöver inte starta ett feministiskt fackförbund. De finns redan. Facken driver redan feminismen. Facken vill att alla ska ha lika rättigheter, lika möjligheter. Vi är inte där och för de som vill ha lika rättigheter så måste kampen fortsätta.

Det här är det mest ohederliga som jag sett i valrörelsen hittills. https://www.instagram.com/p/DZCzdKmy_mM/

Länken leder till Ebba Busch instagram, med en bild på Busch och texten "Nu stoppar vi S orättvisa tonårsutvisningar".
Hon kanske glömde ett "D"🤔

KL
För övrigt tycker jag det är djupt stötande, med tanke på alla ytterst populistiska förslag som kommer nu, att sittande regering på allvar verkar tro att vi som röstar är fullständigt dumma i huvet

Det fetade... Ger den kommentaren personer rätt att förfölja politiker på deras väg hem ? Det är väl ingen demonstrationsrätt ?

det kursiva... Så om nåt hänt är det helt enkelt hans egna fel för han inte ringde polisen ? Sa han NEJ ? Hade han rätt kläder på sej ? Gav han verkligen rätt signaler ? Eller kunde hans signaler misstolkas ?

Generellt. Det var INTE ok att C partiledarna hoppade av för de kände sej förföljda och fick hot i hemmet. Men i Bohlins fall så är det "äh" ? Är det det som är att vara feminist ? Att hata män ? De får skylla sej själva för det har frivilligt gett sej in i politiken ? Hur var det nu med politiker föraktet ? Vilket klimat vill vi ha gentemot politiker ? Eller gäller det bara kvinnliga politiker ?
Mycket dålig tolkning av mitt inlägg.

Att du gillar det, @Inte_Ung , är faktiskt märkligt.

Va? Värnplikt? Det är för att smöra för den yngsta väljargruppen.

Nä, ungdomar säger inte "private dealer".

Märker du att du går mot att försvara Kristersson igen?
Nej jag försöker bara hitta någon typ av rimlig orsak.

Att förstå betyder inte att man håller med.
Jag kan förstå en massa saker som jag inte själv tycker är bra.
Det här tycker jag är dåligt.

Kan inte du förstå andra människor som inte tycker som du gör?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Svensk politik 7
  • Svensk politik 5
  • Statsepidemiolog

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39