Svensk politik 6

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan det inte vara så att S är nöjda med sitt toppskikt, oavsett vad de andra partierna tycker?

Jag tycker också i allmänhet att det vore ett väldigt märkligt förfarande att bara ha toppnamn som är poppis bland de andra partiledarna. Det är ju väljarna som ska tilltalas.
Det beror väl på vad man vill uppnå?

Om man vill ha en allians med ett annat parti, så är det ju lämpligt att det partiet känner att de vill samarbeta med toppskiktet.
Annars så blir det ju inget.
Samarbete då.

Det beror väl på vad man vill uppnå?

Om man vill ha en allians med ett annat parti, så är det ju lämpligt att det partiet känner att de vill samarbeta med toppskiktet.
Annars så blir det ju inget.
Samarbete då.
Ja, och då tycker jag det vore rätt dumt att anpassa sin partiledning utifrån vad exempelvis Liberalerna tycker.

Jag tror att i längden vinner man mest på att vara sann mot och tydlig med sitt partis politik.

Ja, och då tycker jag det vore rätt dumt att anpassa sin partiledning utifrån vad exempelvis Liberalerna tycker.

Jag tror att i längden vinner man mest på att vara sann mot och tydlig med sitt partis politik.
Jag må vara gammaldags men... hela vitsen med att vara politiskt aktiv är att man har en idé om samhället och vill arbeta för den.

Att uttrycka sig i termer om att "vara sann mot sitt parti" blir absurt.
Hur skulle man annars beskriva ett parti?

Jag må vara gammaldags men... hela vitsen med att vara politiskt aktiv är att man har en idé om samhället och vill arbeta för den.

Att uttrycka sig i termer om att "vara sann mot sitt parti" blir absurt.
Hur skulle man annars beskriva ett parti?
Det är ju precis det jag menar. Jag menar det som kontrast med att försöka göra sig populär hos andra politiska partiers toppskikt.

Socialdemokraterna är sprungna ur folkrörelser. Om Magdalena Andersson gör saker som exempelvis M ogillar, är det ett plus i kanten i min bok.

Jag tänker att en risk kan vara att blocken stelnar till den grad att vi får ett tvåpartisystem, som i USA och i viss mån Storbritannien. Jag är inte säker på att det vore en positiv utveckling. Jag vill nog att det även i fortsättningen ska finnas pragmatiska mittenpartier, som C och före detta FP varit åtminstone periodvis. Dagens Liberalerna är ju inte liberala alls, utan höger. Det är trist.

Med det sagt är det ju inte aktuellt för mig heller att byta block, jag tycker Tidögänget är taffliga opportunister hela bunten. Och bara för att brasklappar säkert behövs, så älskar jag inte S-blocket heller, men de är verkligen det minst dåliga valet.
Exakt och det är ju därför det är så dumt.

L hade inte behövt vara i något block och inte C heller. Och L hade inte behövt vara idioter utan hade ju mycket väl kunnat, i teorin och med nog med röster regera med C och MP.

Typ en L C MP regering, om de hade haft rösterna.

Men med blockpolitik går ju inte det.

Ja nu har det ballat ur på riktigt.
Det löser sig då alldeles av sig själv.
Ingen behöver riktigt hjälpa till där.

Jag tappade det med den där prästen.
Känns också ganska oroande att alla de här höjdarna och företagsledarna tydligen kraftfullt stöttar en slags kristen, jag vet inte vad? märklig (antiabort?) verksamhet. Är de kristna fanatiker? är de kristen höger?

Alltså det är ju självklart jättetrevligt att hjälpas åt i en trädgård och att SÄPO är superlugna med att ingenting kan hända. Rent av idylliskt, men just blandningen av retreat, religion, affärshöjdare och statsministern gör det udda

(tacka vet jag något mer normalt och stabilt som att ha varit ihop med tre elslukare och hålla på med lajv :) ).

Känns också ganska oroande att alla de här höjdarna och företagsledarna tydligen kraftfullt stöttar en slags kristen, jag vet inte vad? märklig (antiabort?) verksamhet. Är de kristna fanatiker? är de kristen höger?

Om de bara klippte lite i en privatträdgård och åt kakor vore det ju en sak men det är ju ganska skumt?

Eller är jag överorolig?
Har du läst i Aftonbladet? För mig framstår det som att det finns all anledning till oro. Statsministerparet bjuder in volontärer för att iordningställa Birgitta Eds bostad. Jag antar att Uffe ska bo där också sen.

https://tv.aftonbladet.se/video/401515/aftonbladets-reporter-som-volontaer

Har du läst i Aftonbladet? För mig framstår det som att det finns all anledning till oro. Statsministerparet bjuder in volontärer för att iordningställa Birgitta Eds bostad. Jag antar att Uffe ska bo där också sen.

https://tv.aftonbladet.se/video/401515/aftonbladets-reporter-som-volontaer
Ja det är klart helt galet oroande. Men rent bortom all den övriga korruptionen tycker jag också att det är oroande med att alla dessa företagsledare tydligen eventuellt är lite mer än vanligt kristet engagerade.

Idag upplever jag centerpartiet som det mest populistiska partiet i Sverige. Oavsett vad frågan gäller så är anhängare tydligen ålagda att poppa upp och skriva insändare eller vara i tv, sociala medier för att märkas , alla från etablerade riksdagspersoner till lokala. Det ska bli intressant att se om det fungerar i valet, vad vet jag, det kanske är tillräckligt många. Att andra partier driver en politik vilket de går på val med är väl politik , inte populism. Varför fortsatte Centern inte balansera på den smala mitten? Jättekonstigt enligt mig.
Återvänder till det jag fortfarande inte fattar. Att C skulle vara populister.

Kan det vara så att du missförstått populism (vända kappan efter vinden, uttrycka åsikter som låter lockade.men knappt är genomförbara) med att delta i debatten, uttrycka sig i.media, synas

C har haft en mer aktiv valrörelse än på många år
Det är en peppad och glad organisation som.kampajar.

populist är ett skällsord. Tycker inte C gjort sig förtjänta av det.

Återvänder till det jag fortfarande inte fattar. Att C skulle vara populister.

Kan det vara så att du missförstått populism (vända kappan efter vinden, uttrycka åsikter som låter lockade.men knappt är genomförbara) med att delta i debatten, uttrycka sig i.media, synas

C har haft en mer aktiv valrörelse än på många år
Det är en peppad och glad organisation som.kampajar.

populist är ett skällsord. Tycker inte C gjort sig förtjänta av det.
Exakt, om de bara verkar vara vanligt attraktiva för en väljare så råkar de ju bara ha den politik som den väljaren tycker om?

Svårast verkar vara att inte hitta på något dumt och att uppföra sig väl.
Först därefter kan man börja fundera på partiets linje.

Vilka minister-kandidater har vi egentligen som klarar det?
I något parti över huvud taget?

Jag kommer faktiskt på 3 st. Pål Jonson och Peter Hultqvist.
Och Amanda Lind.
Hon är duktig och även om jag inte håller med henne så kan hon sina saker.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Svensk politik 7
  • Svensk politik 5
  • Statsepidemiolog

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund