Tonar ner problemet? Det verkar förutsätta att det är sant, i någon objektiv mening, att problemet är av en viss omfattning. Och att jag då försöker förminska det, trots detta.
Skulle du säga att det ganska vanliga slagordet "inga rasister på våra gator" tar sig ett slags rätt att tala för alla som bor på gatorna? Tex bor ju även rasisterna troligen på någon gata.
En mer lik jämförelse hade varit om de ropat "inga poliser på våra gator", det hade inte varit att självpåtaget göra sig till talespersoner för hela Malmö som "hela Malmö hatar polisen" gör, enligt mig.
Jag tycker att det är djupt problematiskt att förhålla sig så lojal till den tramshöger, såsom Strömmer, som eldar på om händelsen, när vi ju nu råkar ha rätt att demonstrera och att yttra oss.
Jag har mycket synpunkter om Strömmer, men just nu diskuterar jag andra personer, och avser inte att jämföra någon med någon annan. Särskilt inte en minister.
Så jag förutsätter att du menar någon annan med den som är lojal mot honom, eftersom jag överhuvudtaget inte nämnt honom någonstans, så det vore märkligt sätt att argumentera på om du försökte smeta hans åsikter på mig.
Förutsatt att arrangörerna faktiskt kommer ur hbtq-rättighetsrörelsen, och inte är externt rekryterade projektledare, så är jag trygg i min gissning att de tar det hela med ro.
Men du vet inte? Vilket du kritiserade mig för, att skriva något när jag inte vet, trots att jag var tydlig med att jag inte vet. Du har olika krav på oss tydligen...
Och som jag skrev i mitt inlägg - där jag tycker att det framgick att jag inte vet vad arrangörerna för just den här paraden tycker - så väcker det en annan fråga om det faktiskt är okej att ropa hat mot polisen i Pride.
Jag har fortfarande inte läst något från arrangörerna för Malmö-Pride, men jag har läst andra HBTQ-rörelser som uttalat stöd med hänvisning till att Pride i grunden är en march mot just polisen. Och det är ju förståeligt, med tanke på historiken. Men om det ska vara en march mot polisen även idag, så behöver jag överväga om jag själv vill delta i den, eller om jag vill stödja människors rätt att älska och leva som och med vem de vill på annat sätt. Det vore jättetråkigt tycker jag om det skulle hända, och jag har inte haft bilden av att polishatet är så utbrett och starkt inom rörelsen idag som jag får av att läsa vad du och andra skriver (här och på andra ställen). Men man kan ha fel, och saker och ting kan också ändra sig över tid och på olika platser.
Sen är det ju helt enkelt så, att om tex Sydsvenskan vill ha deras syn på saken, så kommer det seriösa svaret inte att funka i tidningen. Lätt beymrade kommentarer, kommer däremot att göra det. Och inte vara osanna, bara väldigt inkompletta.
Det låter som att du menar att om de inte uttalar sig som du tycker, så är det för att de inte vågar - dvs du garderar dig så att oavsett vad de skulle säga, så tycker de egentligen som du. Är det en korrekt tolkning, eller menade du på något annat sätt?