Bukefalos 28 år!

Switch till hund?

Diabetikern

Trådstartare
Hej

Är det någon som vet om man vågar ha switch på hunden?

Det är ju för betesdjur och tar ju föstingarna.

Hörde om en som hade det till sin hund och påstod att det fungerade bra och då blir man ju lite nyfiken på om det verkligen kan vara bra för hunden?

Visst allt som tar fästingar är en vän till mig men är det en vän till hunden?

Någon som vet?
 
Sv: Switch till hund?

Googlade:

Hej!
Jag undrar om man kan använda "Switch Pour On" på hund för att förebygga fästingangrepp. Medlet är egentligen för hästar men det har samma verksamma ämne som Exspot, nämligen permetrin.

Sannolikt borde det kunna användas, men eftersom det inte finns några doseringsanvisningar för hund på handelsvaran ”Switch Pour On” känns det åtminstone för mig säkrare att ordinera ”Exspot”, för vilket såväl dosering som biverkningar för hund är bättre kända.
Christer Nälser

(............)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 867
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 229
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 261
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
757
Senast: Emmi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ta studenten
  • Vad är det här?
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp