S
Sparf
Sv: Sy egna hästgrejer
*raderat* blev två
*raderat* blev två
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Royal_724 skrev:Vill oxå sy massa saker nu...hem till mamma och låna symaskin!
Måste hitta tyg oxå....hmm...undra vad jag ska sy...blir nog nåt fleecetäcke!!!
Tror ni man kan använda typ regnkappsmaterial och göra ett regntäcke? Är rädd för att det kanske blir för varmt... Nån som gjort innan! Eller va tror ni?
Fick nämligen en jätterulle av min pojkväns bror... Hade först tänkt göra "tunnlar" av det och trä över träbommar till hinder!
Sparf skrev:hehe, visst blir man sugen!?
jag är inte så jättebra på om det blir för varmt under regnkappsmaterial, men visst, det borde väl gå. Hur ska du göra den? Men ett tunnt tyg under regnkappsmaterialet eller? :hoppola:
hehe, jaa, då finns det ju ingen risk för att träbommarna blir ruttna![]()
Nate skrev:jag sydde massor av saker tidigare då jag var ung och driftig. Har bland annat gjort:
- höga transportskydd måttsydda precis efter den hästen (dessa blev hur bra som helst!
Sparf skrev:aaaah, jag vill oxå! jag ska göra bettlöst träns någon dag, men måste få tag på rep först. Vad har du för material till grimman?
Den vart för övrigt jättefin!![]()
Sparf skrev:woiwoiwoi, den lös verkligenJag skulle definitivt göra reflexländtäcke av det där. Om det va mitt tyg vill säga
Jag vet inte vart jag ska kunna få tag på sånt
Fast riktigt häftig färg var det!![]()
mizz skrev:*kl*
Grimman blev inte riktigt som jag tänkte mig, alldeles för liten i nosen, så det bidde ett bettlöst huvudlag. Himla praktiskt, och det fungerar fint.![]()
![]()
mizz skrev:Detta är inte rep utan lina. Vilket jag då har fått påpekat för mig ett par ggr (säger oxå rep). Rep är tvinnat. Linan är liksom flätat, vilket gör att den är "tom" i mitten, och underbart lätt att jobba med. Grimman gör jag på en timme, och splitsning behövs inte. När jag sätter mig ner med tömmarna så ska jag fota och visa hur jag gör, och hur lätt det är.
Royal_724 skrev:Tänkte oxå det! Blir lite mindre att sy oxå! Har en häst som ligger mellan 165-175 cm i täcke!
Kan ju göra ett reflextäcke till russet oxå som jag får hem snart!
gud vad smart!!Sparf skrev:![]()
Här är då min hopphäst som jag tömkör med min hemmagjorda tömkörningsgjord. Ska påpeka att jag glömde sätta på lösgjordenjag vet att han är lite opropotionerlig men kameran jag tog med är lite gammal
synd bara att photobucket krånglar så han hela huve inte kom med![]()
Horsen skrev: