Bukefalos 28 år!

Systemkameror -Råd & rekommendationer

Sv: Systemkameror -Råd & rekommendationer

själv kör jag med en 7D och deras premium-kitglugg, 15-85an, och har kommit till insikten att det går inte att ta bilder snabbare än du kan fokusera.
de där 8 bilderna per sekund har räddat mig många gånger när det är rörelse på motivet eller i bakgrunden, så jag kan rekkomendera den iaf.

d90an är en bra kamera den med, vill du ha precisa jämförelser så kan du alltid titta in på dpreview.com, de går igenom alla kamerorna de recenserar allting ner till minsta molekyl. :)
 
Sv: Systemkameror -Råd & rekommendationer

Hade förstått fel det var en D40 hon hade inte en D90.
Så ni hade helt rätt att D90 aldrig funnits utan kamera.
Jag som hade uppfattat helt fel :P
 
Sv: Systemkameror -Råd & rekommendationer

Skulle jag vara du skulle jag köpa ett Nikon D90 eller liknande begagnad och sen köpa till ett gammalt 50mm f/1.8 objektiv till, de gamla metall-objektiven är ju trots allt bäst :D
 
Sv: Systemkameror -Råd & rekommendationer

Skulle jag vara du skulle jag köpa ett Nikon D90 eller liknande begagnad och sen köpa till ett gammalt 50mm f/1.8 objektiv till, de gamla metall-objektiven är ju trots allt bäst :D
JO, o nja.... De äldre objektiven är oftast långsammare än de nya, men kvaliteten är det inget fel på.
 
Sv: Systemkameror -Råd & rekommendationer

Jag har ett D90 och ett 50 mm f/1,8 objektiv var billigt (1400 nytt) och resultatet är underbart enligt mig funkar fint att använda i ridhuset, så länge ryttarna inte är så långt ifrån! :D
 
Sv: Systemkameror -Råd & rekommendationer

50/1.8'n är nog marknadens mest prisvärda objektiv, borde alla ha!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hej Buke, jag behöver lite hjälp från er som kanske är lite mer insatta i kamerornas värld än jag är. Jag skall under våren försöka...
2
Svar
22
· Visningar
1 782
IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Lii
·
IT & mobiler Har lääänge velat köpa en systemkamera men har i slutänden alltid valt att lägga pengar på annat. Älskar att fotografera och har gjort...
Svar
17
· Visningar
2 325
Senast: Pacu
·
IT & mobiler Hej! Jag vet att det finns en hel del duktiga fotografer här och jag skulle behöva lite hjälp! Efter att ha köpt en digital...
Svar
19
· Visningar
2 910
Senast: Domenico
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp