Syster som skiter i mig.

Sv: Syster som skiter i mig.

Svarar till alla.
Hon är inte ensam i stallet, det finns alltid minst två andra personer där som har privathästar. Hästarna hon hanterar är snälla ponnysar som är med i hästskötarkurser för både erfarna och nybörjare. Däremot finns det skarpa hästar runt omkring, och därför vill jag att hon ska hålla sig till vårat stall så inget händer.

Däremot så trots att jag som hästmänniska alltid har med mig, säkerheten först, så reflekterade jag aldrig över att det faktiskt är farligt att jobba med hästar, speciellt när man är "liten". Jag kollade upp på internet, som jag skrev ovan, och fick grönt ljus av stallägaren. Att hon skulle vara olämplig för sin ålder kändes alltså ganska avlägset. Tack för att ni påpekade det.

I övrigt är hon väldigt duktig och ansvarsfull i hästsammanhang, därför var hon ett alternativ. Jag personligen skulle aldrig ta in någon yngre eftersom att det som verkar gälla nu för tiden är rida rida köra köra, alla andra stallsysslor slarvas igenom. Den typiska stallungen som gör vad som helst för att få rykta lite känns väldigt sällsynt. Men en sån är min lillesyster, trots en typisk tonårsattityd.

Jag vill också tillägga att eftersom jag själv varit tretton så är jag överseende med det sättet hon bemöter mig på, och jag är aldrig otrevlig. När jag påpekar något säger jag aldrig "du ska göra såhär" utan flikar bara in lite att det går lättare om du gör såhär, men du får göra som du vill.

I helgen var det stallägaren som var där och hade gett dom lov att köra. När hon berättade det så la jag också fram väldigt varligt att, så du vet, du kommer inte kunna ta med kompisar varje helg och inte heller få köra varje helg. Ifall hon trodde det.

Och poängen med tråden var att få lite tips och råd hur man bemöter attityden jag fick/får tillbaka men ändå gör sig förstådd. Så man är på det klara med vad som gäller. Alltså hur jag ska få in det i hennes huvud. För jag fattar ju att hon mest tycker jag är den jobbiga storasystern som bara säger så för att vara dryg. Därför är jag också orolig att det inte ska gå in.

Och jobba med folk inom familj, vänner och släkt verkar ofta vara ett säkert sätt att skapa konflikter har även jag märkt. Folk tror dom kan göra lite hur dom vill, få specialbehandling osv eftersom man känner varandra.

Tack för all respons i alla fall!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 635
Senast: Lhas
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 591
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 029
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 262
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp