Status
Stängd för vidare inlägg.
Sytt lite till dom små idag.
IMG_20180621_164017.jpg
 
Jag gav mig på att testa att sy en drunic från hallonsmula. Allt far so good men bestämmer mig för att sätta volang i raglansömmarna. Blev INTE bra. Första plagget som hamnar i sopen... Ska göra om utan de förbannade volangerna :meh:
 
Jättefin @Linta !

Jag vet att jag sagt att jag har köpstopp men nu har jag beställt tygprover på fodertyger till min blå festklänning. Det måste väl ändå vara okej?

Nu ska jag sy mig en väska till.
 
Inspirerad av min tygbeställning sydde jag tröjor åt barnen av tyget jag har hemma. Sonen hade beställt med fluga så jag hoppas han blir nöjd.
Första gången jag gör en vingärm också och tycker nog den blev helt OK. Ska göra den längre nästa gång så att jag får ännu mer rynk.
35804772_10156500065678953_3675362368847609856_n.jpg
 
Nu har jag tappat taget om den här tråden efter en stunds frånvaro och vet inte om det finns någonstans redan - men jag behöver tips på mönster för klänning :)
Vill sy i trikå, både rakare modeller och med mer tyg i kjolen. Gärna mönster där jag kan variera ärm/linne överdel. Och gärna enkla mönster, jag är verkligen inget proffs!
Så - var hittar ni era bästa mönster?
 
Nu har jag tappat taget om den här tråden efter en stunds frånvaro och vet inte om det finns någonstans redan - men jag behöver tips på mönster för klänning :)
Vill sy i trikå, både rakare modeller och med mer tyg i kjolen. Gärna mönster där jag kan variera ärm/linne överdel. Och gärna enkla mönster, jag är verkligen inget proffs!
Så - var hittar ni era bästa mönster?
Kolla Runis mönster, madebyruni.com tror jag adressen är. Större delen av min garderob är av hennes mönster :) omgbananas har också några bra.
 
Nu har jag tappat taget om den här tråden efter en stunds frånvaro och vet inte om det finns någonstans redan - men jag behöver tips på mönster för klänning :)
Vill sy i trikå, både rakare modeller och med mer tyg i kjolen. Gärna mönster där jag kan variera ärm/linne överdel. Och gärna enkla mönster, jag är verkligen inget proffs!
Så - var hittar ni era bästa mönster?

Som @Trott säger så är Runis mönster bra, jag gillar sewingheart designs APS också
 
Massor med fina tyger och fullt med idéer men symaskinen är trasig :arghh: Stygnplåten gav upp totalt.. Har beställt en ny men den kommer tidigast imorgon. Vad hittar jag på under tiden?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 149
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
984
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 372
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp