Status
Stängd för vidare inlägg.
@pudsey jag har också funderat om jag ska börja sy barnkläder till försäljning (nu har jag ju redan företag och syr annat) men här i Sverige känns det som att "alla" gör det. Att det är svårt att hävda sig för det finns så många och alla syr av samma tyger typ. Jag har ju inte barn själv så jag vet inte om det stämmer, men det känns som det iaf när man kollar på olika forum osv. Hur ser det ut hos dig? Om det inte finns så många kan det ju gå :)

Det är många som syr här också men känns som mycket är vävt. Tror att om jag ligger på på sociala media och när vi är ute, står på lite event så kan det nog funka. Tänker mej sånt jag redan syr till dottern, bekvämt och lekfullt och så glada färger och gärna "pojktyger" till klänningar.
Jag räknar lite och ska kolla vad som kan tänkas sälja bra och vilka mönster jag får sälja av.
 
Short shorts!
15286128020911682421661.jpg
 
Råd! Funkar det gröna som foder eller bör jag satsa på nåt blått (Mao köpa)? Eller ska jag fodra klänningen med det blå mönstrade? Nä det blir nog inte bra.. Men det gröna, funkar det tror ni?
15286309859731781679237.jpg
 
Råd! Funkar det gröna som foder eller bör jag satsa på nåt blått (Mao köpa)? Eller ska jag fodra klänningen med det blå mönstrade? Nä det blir nog inte bra.. Men det gröna, funkar det tror ni?
Visa bifogad fil 15987
Kommer det "se ut som" du bara tagit det gröna för du inte hade något annat, eller kommer det att bli snyggt? Jag vet inte vad det är för modell på klänningen, men personligen hade jag fodrat med något som går i ton med yttertyget.
 
Kommer det "se ut som" du bara tagit det gröna för du inte hade något annat, eller kommer det att bli snyggt? Jag vet inte vad det är för modell på klänningen, men personligen hade jag fodrat med något som går i ton med yttertyget.

Ja, helst hade jag haft blått foder. Men jag har inget hemma och är inte så sugen på att köpa (har egentligen inte råd). Samtidigt vill jag ju inte att det ska se hemmagjort ut.. Hmm. Får kanske skaffa blått foder ändå.

Det är den här jag har tänkt mig. Den korta fast utan volang.
1528631871837623047717.jpg
 
Ja, helst hade jag haft blått foder. Men jag har inget hemma och är inte så sugen på att köpa (har egentligen inte råd). Samtidigt vill jag ju inte att det ska se hemmagjort ut.. Hmm. Får kanske skaffa blått foder ändå.

Det är den här jag har tänkt mig. Den korta fast utan volang.
Visa bifogad fil 15988
Antar att det är det som ska bli brudklänning? Då hade jag tagit mig råd på något sätt. Just en brudklänning vill man väl vara sådär riktigt nöjd med, och inte göra något bara för att göra det?
 
Antar att det är det som ska bli brudklänning? Då hade jag tagit mig råd på något sätt. Just en brudklänning vill man väl vara sådär riktigt nöjd med, och inte göra något bara för att göra det?

En av typ tre eller fyra :angel: Jag lägger det projektet på is en stund och startar nästa! En helgrön historia i chiffong och linne :up:
 
Har tråd-strul :arghh: Först får jag hoppstygn på framsidan. Byter nål, trär om både under och övertråd. Provar sänka trådspänningen. Ser fint ut på framsidan, katastrof på baksidan... :turd:
 
Jag har sytt två Esme tunic, knälånga med fickor fram. Den första vart för stor så jag fick sy en ny bärbar test som jag blev nöjd med :D. Det blir nog fler och troligtvis en Esme top av samma tyg.
 
Idag är det farsdag så sambon och dottern fick nya t-shirts :D

20180617_184538.jpg

Dottern fick komentarer på tröjan när vi handlade, alltid kul och funderingarna på att ta steget att sälja snurrar vidare.

Nu ska jag sy nått till mej :bump:
 
Har fått typ fyra meter tyg i typen satin. Sådär tunn och glansig. Vad gör jag med det? Det är rätt mönstrat och jag tänker väl egentligen typ maxiklänning men syr annars bara i trikå så har inga mönster. Tips?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 125
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 295
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp