Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade aldrig hört förut. Nu har jag lärt mig något idag igen :D

Har googlat väskmodeller så fingrarna blöder. Nu har jag snart stenkoll på vad alla modeller kallas i sykretsar :D

kommit fram till att jag får rita mönster själv :nailbiting: Hittade massor med fina modeller, men inget dög åt sambon. Får köpa några till mig själv istället tror jag.
Nu ska jag bara ha tag i mellanlägg. Hatar att köpa mellanlägg, jag vet aldrig vad det är jag ska ha.. Tygbutiken i stan har bara en sort och den är lite för mjuk.. Jag vill ha något som ger rejäl stadga. Ska sy i kanvas så det blir tåligt och bra.
 
Åh nu hittade jag massa jag vill sy :eek: Jag är ju fortfarande sur på min maskin :angel:

Vilka material syr ni klänningar o kjolar i? Syr ju uteslutande i jersey o det vill jag nog inte ha.

Craftsy är livsfarligt!

Jag syr i bomullstyg, allt från gamla gardiner till finare metervaror.
 
Jag syr typ bara i trikå när det kommer till kläder.

Vill nog ha nått lite stummare :)

@sthu är det nån stretch alla i tygerna du syr i? Kan ju inte namnen på tyger men vill ha ett tyg som har lite stretch och som inte blid rynkigt så fort man sitter liksom. Ett bomullstyg med elastan i? Eh, förstår du vad jag menar? Haha.
 
Vill nog ha nått lite stummare :)

@sthu är det nån stretch alla i tygerna du syr i? Kan ju inte namnen på tyger men vill ha ett tyg som har lite stretch och som inte blid rynkigt så fort man sitter liksom. Ett bomullstyg med elastan i? Eh, förstår du vad jag menar? Haha.

Nej det är ingen stretch alls i de jag använder. Upplever inte att det blir skrynkligt.
Det finns bomull med elastan, då är det trikå ;)
 
Nja stuh. Vävt tyg med elastan är strechtyg tänk strechjeans. Det är vävt. Trikå betyder att inte tyget är vävt utan stickat. Har du 3_5 elastan i det blir det Jersey. Om inget elastan finns i och det är stickat är det trikå men som en 80 tals t shirt. Det heter interlock om båda sidor är liksidiga. Sen finns rena eladtantyger och jogging etc men det är överkurs.
Ett tyg är vävt eller stickat.
 
Första plagget till Flisans höstgarderob klart. Ett par coola leggings med matchande hårband. Sytt av en stuvbit som blev över när jag sydde min senaste kjol så vi skulle ju kunna matcha varandra. :p

20180721_174616.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 144
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
975
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 356
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp