Status
Stängd för vidare inlägg.
Är hemma i Sverige nu. Var på lokala Ohlssons som bara blir sämre och sämre, trikådelen har halverats och jag är så besviken. Nu blir det onlineshopping istället framöver.
Ena butiken jag handlar på hemma hade super rea i veckan, wholesalepriser så jag klickade hem 11 meter jerseytyger för runt 600:- , sen kom jag på att det kommer en förhandsbokning snart och så 2m dbp jag beställde förra veckan :angel: och den där förpackningen med 10m Tilda tyg som står bredvid resväskan :o:D

Jag har bestämt mej för att satsa nu i höst, jag vill sy, jag tycker om att sy och jag är rätt bra på att sy så nu ska jag försöka tjäna lite pengar på det :nailbiting:
 
Efter att ha haft sypaus på nästan 1år sä dammade jag av maskinen ikväll. Det blev en myspöl i rosa möbelsammet till hunden att ha i nya soffan som snart kommer.
Den blev inte helt hundra för sonen på 15mån tryckte på alla knappar på displayen samtidigt, men jag tror hunden struntar i vilket:rofl:! Imorgon ska jag sy fast några punkten botten för att inte stoppningen ska flytta sej vid tvätt.
Nästa projekt får nog bli ett babynest till bebisen som kommer i okt:love:

Lite mörk bild:
89B8F59D-4E7D-470F-A302-AFC0FC35F7C8.jpeg
 
C43B6F12-1121-4F05-8798-EFA68258D2A0.jpeg

:arghh::arghh: Hoppades att ett foder skulle dämpa insnitten... inte då.
Fimpa och sy den andra modellen? Eller acceptera att jag nu har dubbla synliga insnitt :meh:
 
1532345856260187905913.jpg sydde ett fodral till mobilen. Blev trött på att inte kunna ta med den och gillar inte dom där nya magväskorna. Så jag gjorde en att sätta i skärpet. Skulle möjligen ha satt hyllorna ett par cm längre upp men den sitter bra och stör inte
 
A7851C92-70DD-4B7B-BA2B-FF49DE730C09.jpeg

Nä, har bestämt mig för att jag inte gillar den. Alla sömmar syns igenom och den drar vid bysten och det stör v-ringningen i ryggen också. Fållar och ger till Erikshjälpen :)
 
Nä, har bestämt mig för att jag inte gillar den. Alla sömmar syns igenom och den drar vid bysten och det stör v-ringningen i ryggen också. Fållar och ger till Erikshjälpen :)

Tyvärr måste jag erkänna att jag är likadan, är inte känslan rätt kommer jag inte att använda plagget. Någon kommer göra ett fynd på Erikshjälpen och älska klänningen.
 
Tro fan jag sydde ihop fodret på fel håll igen :banghead: Fattar inte hur jag tänkte! Tur att det bara var bakstycket som blev fel den här gången. Sprätta sprätta..
 
Vad tråkigt för det var en jättefin klänning annars!
Tack snälla :)
Tyvärr måste jag erkänna att jag är likadan, är inte känslan rätt kommer jag inte att använda plagget. Någon kommer göra ett fynd på Erikshjälpen och älska klänningen.
Precis! Jag är inte perfektionist(”fuck it it’s fine” liksom), men känns inte plagget bra/kul/rätt så blir det bara liggandes hemma.
 
Jag har ett idiotprojekt :laugh: jag och en vän bestämde oss hastigt för att besöka NärCon i helgen, så nu har jag 8 h på mig att svänga ihop en ”Punkerella” = punkig cinderella 🙈 ska slakta ett par jeans och sy en topp som syns att det är askungens men som passar i punktemat. Wish me luck :laugh::banghead:
 
Klänningen blev inte bra, så den hamnar i "gör färdigt sen" högen och får sluta sina dagar på second hand. Får hitta en annan modell som passar mig bättre.
Rensade ut garderoben och oj vilken skillnad det är på det jag sydde för nåt år sen och det jag syr idag! Påstår inte att jag är duktig men visst har jag blivit bättre.

Nu ska jag sy ett par shorts till. Med större fickor än sist, det är knappt mobilen går ner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 144
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
979
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 356
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp