Nu har jag i alla fall gjort ett försök att rädda den innan den går på elden.Åh vilken härlig! Tror dock att den kanske är av senare årsmodell än 1700tal. Men den ser ju himla charmig ut alltså.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag i alla fall gjort ett försök att rädda den innan den går på elden.Åh vilken härlig! Tror dock att den kanske är av senare årsmodell än 1700tal. Men den ser ju himla charmig ut alltså.
Om du ska elda upp den så kan du få skicka den till mig istället.Nu har jag i alla fall gjort ett försök att rädda den innan den går på elden.![]()
OK, det är @skerper s hatt, så ropar på honomOm du ska elda upp den så kan du få skicka den till mig istället.
Kan vara sent 1800 tal då tanten som hade del levde dåÅh vilken härlig! Tror dock att den kanske är av senare årsmodell än 1700tal. Men den ser ju himla charmig ut alltså.
Så fin, har du sytt den i jerseyn?Har sytt midjeväskaska bara göra midjebandet så snart jag fått hem spännen. Visa bifogad fil 37995
Blev medlem i lördags! Har dock typ läst allt om 1700talet som dom har och det mesta var gammal info som jag hittat gratis online så får se hur länge jag är kvar som medlem dock.Insåg att Foundations Revealed(historiskt)/Your wardrobe unlock'd(kostymeri) har öppet för registrering till imorn(@Tonto) och slog till. Lite saftigt med 50 dollar i månaden men jävlar vilken guldgruva!Massor med artiklar om framförallt underkläder från 1700-tal till modern corsetry. Online live workshops och föreläsningar med proffs en gång i månaden.
Hälsar en som genast ska gå och drafta ett par french knickers från 1940
Beställt hem mönster till gymväskan plus lite beslag och dragkedja.Slank med ett mönster till en t-shirt också, spännande! Tänkte göra en cirkelkjol till t-shirten men det verkar görbart utan ett fysiskt mönster så vi får se hur det går /mvh inget tålamod
![]()
Fantastiskt! Tack! Hur menar de med halv eller kvarts? Har hört det förut men förstår inte riktigt hur de skiljer sig. Är det antalet delar man har?
Fantastiskt! Tack! Hur menar de med halv eller kvarts? Har hört det förut men förstår inte riktigt hur de skiljer sig. Är det antalet delar man har?
Och det går åt mer tyg på en full! @MillicentDet är hur pass "fyllig" kjolen blir. En full cirkel blir helt enkelt en större kjol, en rejäl snurrkjol helt enkelt. Ska se om jag hittar någon bra bild som visar skillnaderna.
Min erfarenhet är att full cirkel blir tyngre
Fyller på lite bland alla goda råd.Fantastiskt! Tack! Hur menar de med halv eller kvarts? Har hört det förut men förstår inte riktigt hur de skiljer sig. Är det antalet delar man har?
Ahaa där ser man ju jättebra hur de skiljer sig! Kör nog på en 3/4 iställetFyller på lite bland alla goda råd.
https://www.puffedsleeves.com/circle-skirt-construction/